برنامه آخوندی برای پرند

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از شهر جدید پرند براهمیت مشکلات این شهر و حل مشکلات آن تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی روز پنج‌شنبه ۳۰بهمن از شهر جدید پرند و پروژه‌های آن بازدید کرد و پس از گفت‌و‌گو با مدیران چهار شرکت مجری ساخت پروژه‌ها، در جریان مراحل اجرایی این پروژه بزرگ قرار گرفت. وزیر راه و شهرسازی با حضور در بین ساکنان و مسوولان شهر جدید پرند و سخنرانی در جمع آنها با اشاره به این نکته که این پروژه (شهر پرند) پروژه بسیار بزرگی است و نمی‌خواهم آن را نقد کنم گفت: جمع کردن جمعیتی حدود ۵۰۰ هزار نفر در یک منطقه کار بسیار سختی است. ما در کل ایران کمتر از ۲۰ مجموعه بالای ۵۰۰ هزار نفره داریم و باید بگویم این پروژه نیاز به تمهیدات فراوان و اندیشه زیادی دارد و باید با نگاه حل مشکل به این مجموعه توجه کرد.

عباس آخوندی افزود: از زمانی که مسوولیت وزارت راه و شهرسازی را بر عهده گرفته‌ام همواره خود را جای متقاضیان مسکن مهر قرار داده‌ام. ما باید بتوانیم آرامش، رفاه، سلامت و ایمنی متقاضیان را فراهم کنیم. وی با اشاره به اینکه تلاش ما ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی در شهرها است، گفت: متقاضیان علاوه بر این خدمات نیاز به خدمات هویت‌بخش مانند کتابخانه، مدرسه، فضای سبز، مساجد و ... دارند و این مساله مهمی است که مسوولیت ما را دوچندان می‌کند.

آخوندی همچنین گفت: به غیر از خدمات زیربنایی و روبنایی مساله مهم دیگری که نباید از آن غافل ماند، موضوع حمل و نقل است. این شهرها شهرهایی نیستند که اشتغال برای ساکنان آن وجود داشته باشد، بخش عمده اشتغال ساکنان پرند در بیرون از شهر قرار دارد. برای این منظور دولت قصد دارد حمل و نقل ریلی را گسترش دهد و در نظر داریم طرح ریلی تهران - پرند را دو خطه کنیم و راه آهن سریع‌السیر ایجاد کنیم. در واقع باید بتوانیم اتصال پرند به فرودگاه امام‌(ره) را عملیاتی کنیم. این دو کار را در دستور کار راه‌آهن قرار داده‌ایم. همچنین حمل‌ونقل جاده‌ای و ساماندهی و سرویس‌دهی به ساکنان پرند و شاغلان فرودگاه امام (ره) در نظر گرفته شده است.

وزیر راه با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی به عنوان دولت به منظور ساخت و توسعه شهرها هر چه در توان داشته باشد انجام خواهد داد، گفت: ما وظیفه‌مان صرفا ساختن خانه و تحویل آن بدون امکانات زیربنایی و روبنایی نیست. در واقع نباید به موضوع، دستگاهی نگاه کنیم و بقیه خدمات را رها کنیم و به امید دیگر وزارتخانه‌ها بگذاریم.