گروه مسکن: مسوولان ترافیکی تهران با پیش‌بینی افزایش ۲۵درصدی حجم تردد خودرو در فصل بازگشایی مدارس، برنامه‌ریزی برای تسهیل عبور و مرور پاییزی در خیابان‌های پایتخت را آغاز کردند. در نخستین جلسه هماهنگی ستاد مرکزی بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در سال ۹۴، سرهنگ حسن عابدی جانشین فرمانده پلیس راهور در ستاد مرکزی بازگشایی مدارس با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد افزایش سفر در مهرماه خواهیم داشت، گفت: صددرصد نیروهای راهور در ابتدای مهرماه در مناطق تاثیرگذار بر روند ترافیکی مستقر می‌شوند تا به سرعت هر مشکلی که در معابر ایجاد شود برطرف کنند و مانع توقف‌های بی‌جا و دوبل در سطح خیابان‌ها شوند.


نماینده پلیس راهور در این ستاد اعلام آمادگی کرد: پلیس آمادگی کامل برای آموزش به رانندگان سرویس مدارس دارد.


سرهنگ عابدی با بیان اینکه از ۱۵ شهریور اجازه فعالیت‌های عمرانی در سطح معابر داده نخواهد شد، گفت: از بروز تخلفاتی که بر روند ترافیکی شهر تاثیرگذار باشد به شدت جلوگیری می‌شود. در این جلسه سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی ۲ میلیون دانش‌آموز و دانشجو به مسافران روزانه شهر تهران افزوده می‌شوند، گفت: در مهرماه ترافیک پایتخت تغییرات اساسی کرده و ۲۵ درصد به ترافیک معابر افزوده می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه با افزایش نقش نظارتی می‌توان مشکلات ترافیکی و اتلاف وقت مردم را کاهش داد، گفت: مسائل ایمنی دانش‌آموزان و روان‌سازی معابر از مهم‌ترین اهداف ما در ستاد مرکزی بازگشایی مدارس است.


معاون شهردار تهران با بیان اینکه تا نیمه شهریورماه امسال بخش شمالی خط ۳ متروی تهران به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: شهروندان تهرانی می‌توانند قطب تهران یعنی از جنوب‌غربی پایتخت تا شمال‌شرق را توسط مترو بپیمایند.


وی با بیان اینکه حداقل ۲۰۰ دستگاه و حداکثر ۲۶۰ اتوبوس دوکابین تا ابتدای مهرماه به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شود، گفت: امیدواریم تجهیز ناوگان سبب کاهش مشکلات شهروندان شود.