تکیه مدیر ادیب و عارف بر صندلی  داغ فارابی
حجت‌الله ایوبی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: مزیت سینمای ایران فکر و اندیشه است و نیاز سینمای امروز پروژه‌های بزرگ و هالیوودی نیست.
رییس سازمان سینمایی در این مراسم که دیروز در محل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد‌، با بیان اینکه احمد میرعلایی در دوران بسیار سخت و دوران سوءتفاهمات بین مدیران فرهنگی و سینماگران، فارابی را به خوبی هدایت کرد،‌ خاطرنشان کرد: ایشان کارنامه بسیار خوب و پرباری دارند و باید دست مریزاد گفت. ایوبی کار فرهنگی را بسیار دشوار دانست و گفت: صندلی‌ مدیران فرهنگی جزو صندلی‌های داغ است و در این بین صندلی مدیران سینمایی از همه داغ‌تر است. اما نتیجه‌اش خدمت است و این داغی را همه تحمل می‌کنند.
ایوبی سینما را بهترین وسیله برای رساندن پیام به جهانیان دانست و گفت: در هیچ عرصه‌ای چه سینما و چه حوزه‌های دیگر صندلی خالی را در حوزه بین‌الملل نمی‌پسندم.
وی با تقدیر از محمدرضا جعفری جلوه برای قبول این مسوولیت خاطرنشان کرد: برادر عزیزی از فارابی می‌رود و دوست دانشمندی در عرصه سینما دوباره جلوه‌گر می‌شود.
وعده جعفری‌جلوه برای احیای فارابی
جعفری‌جلوه با تبریک اعیاد سپری شده و توفیق پاسداشت ایام سوگواری پیش‌رو سخنانش را آغاز کرد و با لحنی ادیبانه که به شکل و روش سخنگویی عرفا پهلو می‌زد گفت: سخن از احیای فارابی است و فراهم آمده‌ایم برای این مهم تا در عرصه سینمای حرفه‌ای این سرزمین که اگرچه صیت و صولت آن به قدر مقدور تعین یافته و تجلی داشته، لکن همچنان تا آن سطح‌تراز که باید، فاصله‌ها بسیار است و لاجرم می‌بایست بار دیگر بنیادی کارآمد ایفای نقش کند که نیل به آنجا،‌ به آن سطح شایسته و بایسته گریز ناپذیر است‌، هم فرهنگ غنی و تمدن دیروز و فردای اسلامی و ایرانی‌ ما برای تحکیم و انتشار در سطح ملی ، منطقه‌ای و جهانی این را نیازمند است و هم مخاطبان تشنه یک سینمای دیگر در گستره جهان در جست‌وجوی آن.