گروه بنگاه‌ها: مدیر برنامه‌ریزی و کنترل تولید پتروشیمی امیرکبیر گفت: افزایش تولید در ۶ ماه اول سال ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال ۹۵ در حالی به ثبت رسید که شاهد ثبت رکورد میزان تولید پتروشیمی امیرکبیر از سال ۹۱ تا سال ۹۶ در ماه شهریور بودیم.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی امیرکبیر، عبدالکریم محمدی زاده با بیان این مطلب افزود: میزان تولید کل پتروشیمی امیرکبیر در ۶ ماه اول سال ۹۶ نسبت به ۶ ماه اول سال ۹۵ تقریبا ۱۹ هزار تن افزایش یافته است. همچنین پتروشیمی امیرکبیر روندهای صعودی درشاخص‌های تولید کل به میزان ۲۹ درصد، خوراک دریافتی به میزان ۲۳ درصد و همچنین تولیدات محصولات پلیمری پتروشیمی امیرکبیر به میزان ۲۲ درصد در ۳ ماه دوم سال ۹۶ نسبت به ۳ ماه دوم سال ۱۳۹۵ را شاهد است. وی تاکید کرد: تمام این موفقیت‌ها به رغم وجود مشکلات تامین خوراک و توقفات غیر برنامه‌ریزی شده از طرف تامین کنندگان بیرونی برای این مجتمع تولیدی حاصل شده است. محمدی زاده در ادامه افزود: مجموع کل تولیدات پتروشیمی امیرکبیردر ۶ ماه اول سال ۹۶ نسبت به ۶ ماه اول سال ۹۵ از ۵۹۸۱۵۹ تن به ۶۱۷۱۲۹ تن افزایش پیدا کره است.

در همین حال مجموع کل تولیدات در سه ماه دوم سال ۹۶ با رشد ۲۹ درصدی نسبت به سه ماه دوم سال ۹۵ از ۲۶۴ هزار تن به ۳۴۱ هزارتن ارتقا یافته است. وی همچنین درخصوص محصولات پلیمری پتروشیمی امیرکبیر نیز گفت: مجموع محصولات پلیمری در سه ماه دوم سال ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل از ۹۹ هزارتن به ۱۲۰ هزارتن رسیده که رشد ۲۲ درصدی را نشان می دهد. این در حالی است که مجموع خوراک دریافتی از منابع منطقه‌ای و فرا‌منطقه‌ای در سه ماه دوم سال ۹۶ نسبت به سه ماه دوم سال ۹۵ با ۲۳ درصد رشد از ۲۱۴ هزارتن به ۲۶۳ هزارتن افزایش پیدا کرده است. محمدی‌زاده تاکید کرد: در ۶ ماه اول سال ۹۶ با میزان تولید اعلامی ۶۵ در‌صد طراحی و ۷۷ درصد برنامه تولید سالانه محقق شده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش ۵/ ۴ درصدی در طراحی و ۷ درصدی در برنامه تولید سالانه را شاهد هستیم.