به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت لاوان، تفاهم‌‌‌نامه ایجاد و گسترش زمینه همکاری‌‌‌های علمی، آموزشی و پژوهشی به‌‌‌منظور تبادل دانش و همکاری‌‌‌های فنی برای رفع نیازهای موجود برای حرکت به سمت پیشرفت با اتکا به توان متخصصان داخلی بین محمدعلی اخباری، مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان و مجید رجبی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند منعقد شد.

همکاری در بومی‌‌‌سازی و مهندسی معکوس قطعات موردنیاز تا مرحله ساخت نهایی قطعات، همچنین انتقال فناوری‌‌‌های جدید در صنایع پالایشی از محورهای همکاری تفاهم‌‌‌نامه است.

بر اساس این گزارش، همکاری در تعریف و اجرای مشترک پروژه‌‌‌های صنعتی موردنیاز صنایع پالایشی و بهره‌‌‌گیری طرفین از امکانات آموزشی و پژوهشی موجود در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی از دیگر محورهای تفاهم‌‌‌نامه است.

این تفاهم‌‌‌نامه همچنین بر همکاری در برگزاری همایش‌‌‌ها و نمایشگاه‌‌‌های ملی و بین‌المللی در حوزه صنایع پالایشی و ایجاد زمینه‌‌‌های مناسب برای بهره‌‌‌گیری متقابل از خدمات اطلاع‌‌‌رسانی یکدیگر اشاره کرده است.

دو محور انتهایی این تفاهم‌‌‌نامه بر همکاری و اجرای پروژه‌‌‌های تحقیقاتی و همکاری درباره استفاده از امکانات رفاهی هر دو شرکت تاکید کرده است.