گروه نفت و پتروشیمی - به دنبال اظهارات میر کاظمی، رییس کمیسیون انرژی مجلس در معرفی بیژن زنگنه به عنوان وزیر ییشنهادی دولت روحانی، عبدالحسن مقتدایی، استاندار اسبق استان‌های خوزستان و هرمزگان و نیز نماینده اسبق شهر نفتی آبادان و عضو کمیسیون انرژی مجلس در نامه‌ای با اشاره به سابقه خود در صنعت نفت و عملکرد ۱۲ مدیری که در دوره وی هدایت مدیریت شرکت ملی نفت یا وزارت نفت را به عهده داشته‌اند، گفت: هر کدام از این مدیران ویژگی هایی در مدیریت‌های خویش با توجه به شرایط زمانی داشته‌اند؛ اما بی‌تردید دوران مدیریت مهندس زنگنه بخشی از تاریخ پرافتخار صنعت نفت در زمینه‌های کارآفرینی، به کارگیری مدیران لایق، خلاق و کارآمد و سرمایه‌گذاری‌های عظیم در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بوده است. وی ضمن تقدیر از عملکرد موفق برخی از وزرای سابق نفت اعلام کرد: دوران وزارت آقای زنگنه جزو شاخص‌ترین و موفق‌ترین دوران‌های وزارت نفت و با کارنامه‌ای کاملا قابل قبول بوده است.

استاندار اسبق خوزستان و هرمزگان در بخش دیگری از این نامه با اشاره به نوع مطالبی که میرکاظمی در رابطه با عملکرد مهندس زنگنه اعلام کرده گفت: در فرمایشات جنابعالی عصبیتی مشهود است که منطق و عدالت شما را در خصوص اظهارنظر و ارزیابی صلاحیت دیگران مخدوش می‌کند؛ چراکه شما در اظهاراتتـان مشخص نکرده‌اید که معیارهای بیان شده جهت ارزیابی وزیر نفت با ماخذ کدام آیین‌نامه، دستورالعمل و قانون است.

وی این سوال را مطرح کرده است که باید بدانیم خطوط قرمز برای ارزیابی سوابق وزرا را قانون تعیین می‌کند نه سلایق افرادی که در مناصب گوناگون قرار می‌گیرند. استفاده از ادبیات و الفاظ تهدیدآمیز آن هم از جایگاه رییس کمیسیون انرژی منطقی به نظر نمی‌رسد و نوعی پیش داوری و تعدی به حقوق شهروندی تلقی می‌شود.

مقتدایی همچنین در بخش دیگر این نامه گفته است: اخلاق حرفه‌ای در سیاست و مدیریت چنین حکم می‌کند که افراد و مقاماتی در سطح جنابعالی به اصول حرفـه‌ای مقید و پایبند باشند که در اظهارات شما چنین تقیدی استنباط نمی‌شود.

لذا با توجه به سوابق آقای مهندس زنگنه به عنوان وزیر در وزارتخانه‌ سنگرسازان بی‌سنگر در دوران دفاع مقدس و متعاقبا تصدی دو وزارتخانه‌‌ مهم و استراتژیک تولید انرژی و پشتوانه درآمدهای ارزی کشور؛ یعنی نیرو و نفت در مقایسه با سوابق جنابعالی و افراد مشابه چه از جنبه ارشدیت و خدمت در دوران دفاع مقدس و چه از جنبه پیشکسوتی در ارائه خدمات مدیریتی، فنی و تخصصی در وزارت نیرو و نفت باید در مقابل ایشان با احترام، تواضع و دست به سینه ایستاد یا به اصطلاح نظامیان در مقابل فردی با چنین سوابقی درخشان و خادمانه و با توجه به جایگاه ارشدیت و پیشکسوتی ایشان در دوران خدمتش باید با احترام و با قامتی راست پا بچسبانیم.

نماینده آبادان و عضو سابق کمیسیون انرژی در پایان نامه خود از میر کاظمی خواسته است با توجه به فضای آرام و توام با تفاهم روزهای تنفیذ و تحلیف باید با این قبیل اظهارات و تهدیدها آن هم از جایگاه ریاست نهادی به‌نام کمیسیون انرژی و از درون خانه ملت فرصت خدمت به مردم را از مدیران سختکوش و خدوم سلب نکرده و مردم را از این فرصت‌های مناسب و طلایی محروم نکنید.