حمیدرضا عراقی، مدیر عامل شرکت ملی گاز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به نرخ خوراک پتروشیمی‌ها که بر‌اساس مصوبه ستاد تدابیر ویژه از اول مهرماه سال 91 ابلاغ شد و دوباره در اول فروردین ماه 92 مورد تاکید قرار گرفت، گفت: از زمانی که مصوبه در اختیار شرکت ملی گاز قرار گرفت ما این مصوبه را اجرا کرده‌ایم.
وی در ادامه افزود: هم اکنون گاز در پتروشیمی‌ها به صورت خوراک و سوخت مصرف می‌شود، به طوری که قیمت سوخت به ازای هر متر‌مکعب 80 تومان است.
معاون وزیر نفت تصریح کرد: اما نرخ خوراک گاز براساس این مصوبه ۱۳ سنت و با ارز مبادله ای منظور شده است. عراقی افزود: از همان تاریخ نیز بدهی پتروشیمی‌ها براساس نرخ ۱۳ سنت محاسبه شده، در قبوض گاز به آنها ارسال شده است و هم اکنون بدهی‌های انباشته دارند.
این در حالی است که از آن زمان پس از ابلاغ این مصوبه به شرکت‌های پتروشیمی، آنها زیر بار اجرای مصوبه نرفتند و هم‌اکنون بدهی‌های انباشته با نرخ ۱۳ سنت دارند. اخیرا نیز بحث افزایش قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها به ۱۳ سنت به صورت لایحه در بودجه سال ۹۳ آمده و با تصویب این لایحه نیز پتروشیمی‌ها مجبور به پرداخت این نرخ خواهند بود.