ایرنا: معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی کشور خودکفا شده گفت: دو سناریو در صنعت پتروشیمی برای مواجهه با نتایج مثبت یا منفی مذاکرات هسته‌ای با ۱‌+۵ آماده شده است.محمدحسن پیوندی اظهار داشت: صنعت پتروشیمی کشورمان برای ادامه فعالیت پس از اعلام نتایج مثبت یا منفی مذاکرات هسته‌ای آمادگی دارد و سناریوهای مختلفی را در این خصوص تدوین کرده است. معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: در صورت موفقیت مذاکرات و رفع تحریم‌ها، برنامه‌هایی برای توسعه صنعت پتروشیمی در نظر گرفته شده که بر این اساس از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز استفاده خواهد شد.

پیوندی اضافه کرد: در صورت ناکامی مذاکرات نیز صنعت پتروشیمی، برنامه‌های خوبی پیش‌بینی کرده و در مجموع می‌توان تاکید کرد که خللی در حرکت روبه جلوی این صنعت ایجاد نخواهد شد.وی گفت: شرکت‌های خارجی در انتظار نتایج مذاکرات هستند تا در صورت رفع محدودیت‌ها، همکاری‌ها را افزایش داده و در صنعت پتروشیمی ایران سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه ما نیز همانند مدیران عالی اجرایی کشور معتقدیم تحریم‌ها را خواهیم شکست، افزود: فرصت مناسبی برای افزایش همکاری‌ها با شرکت‌های بین‌المللی پدید آمده و نباید این فرصت را از دست داد.