اوپک میزان تولید نفت خام را با توجه به قیمت‌ها تنظیم کند

رئیس‌جمهور اکوادور اعلام کرد که در صورت کاهش دوباره قیمت نفت خام باید در هفته‌های آتی نشست فوق‌العاده اوپک برگزار می‌شود و امیدواریم که اوپک بتواند افزایش قیمت نفت را بر اساس میزان تولید آن تنظیم کند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «تله سور»، «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهور اکوادور روز گذشته در نشست خبری که در شهر گوایاکیل (جنوب شرقی اکوادور) برگزار شد، اظهار کرد که در صورت کاهش دوباره قیمت نفت خام باید در هفته‌های آتی جلسه‌ای فوق‌العاده در مقر سازمان اوپک برگزار شود.


رئیس‌جمهور اکوادور اعلام کرد: امیدوار است که اوپک بتواند افزایش قیمت نفت را بر‌اساس میزان تولید آن تنظیم کند. با توجه به اظهارات «کوره‌آ» و برخی از دیگر اعضای این سازمان مانند نیجریه از اوپک خواستند تا جلسه‌ای فوق‌العاده به منظور تحلیل قیمت پایین نفت خام در بازار جهانی برگزار کند.


قیمت‌های جهانی نفت خام در هفته‌های اخیر به کمتر از 100 دلار در هر بشکه سقوط کرده و باعث درخواست برخی از اعضای اوپک برای کاهش عرضه شده است اما اعضای عربی حاشیه خلیج‌فارس در اوپک کاهش تولید را رد کرده‌اند. «کوره‌آ» ضمن درخواست قیمت عادلانه نفت خام خاطرنشان کرد که قیمت‌ها بسیار پایین هستند و اوپک می‌تواند برای حل مشکل کاهش قیمت نفت با روسیه با وجود اینکه این کشور عضو اوپک نیست، همکاری کند.