یک مقام مسوول با اشاره به رونق صادرات گازوئیل ایران به افغانستان، ۲ سناریوی جدید صادرات گازوئیل به این کشور را اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری مهر، محمد‌مهدی قرائی در تشریح آخرین وضعیت صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی با کشورهای همسایه ایران در شمال شرق کشور، گفت: در حال حاضر امکان واردات گاز مایع به استان خراسان رضوی از ترکمنستان فراهم شده است.


مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی با اعلام اینکه گاز مایع وارداتی از ترکمنستان در انبار سنگ‌بست امکان ذخیره‌سازی و انتقال به سایر مناطق کشور را دارد، تصریح کرد: در کنار واردات گاز مایع صادرات فرآورده‌های نفتی به‌ویژه گازوئیل به کشورهای همسایه همچون افغانستان در اولویت قرار گرفته است.


این مقام مسوول با اشاره به دستورات جدید وزیر نفت به‌منظور افزایش صادرات گازوئیل، اظهار کرد: بر این اساس هم‌اکنون افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همجوار به‌ویژه افغانستان در دستور کار قرار گرفته است. قرائی با اشاره به بالا بودن تقاضا برای مصرف گازوئیل در افغانستان، گفت: با افزایش صادرات گازوئیل به افغانستان حجم قاچاق این فرآورده نفتی هم به‌شدت کاهش می‌یابد.مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۸ میلیون لیتر گازوئیل از ایران به افغانستان صادر شده است، یادآور شد: هم‌اکنون صادرات گازوئیل از مسیر تعاونی مرز‌نشینان به طور مستقیم به این کشور همسایه انجام می‌شود.وی در پایان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۷ میلیون و ۶۶۱ هزار لیتر گازوئیل از طریق تعاونی مرز‌نشینان به افغانستان صادر شده است، خاطرنشان کرد: بقیه هم به‌صورت مستقیم از طریق انبار نفت مشهد صادر شده است.