عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان مطالب فوق و با ابراز نگرانی از کمبود انرژی در تمامی ابعاد آن در کشور، گفت: در حالی ایران با کمبود آب روبه‌روست که کشورهای حوزه دریای خزر و خلیج‌فارس بهره‌‌‌برداری‌‌‌های قابل‌توجهی از آب دریا دارند. از این رو باید پرسید چرا با توجه به خشکسالی در کشور برای برداشت از آب دریا اقدامی صورت نمی‌گیرد و سرمایه‌گذار جذب نمی‌شود، در حالی که می‌‌‌توان آب استان‌‌‌های شمالی را از دریای خزر تامین کرد.

به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به کاهش ۷۶درصدی بارندگی در سطح کشور، گفت: همان‌قدر که باید بابت ناترازی گاز در کشور و تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌‌‌ها نگران باشیم، باید برای کمبود آب حتی در زمستان نیز نگران باشیم، این در حالی است که ایران بارندگی‌‌‌های خوبی هم دارد، اما برای استفاده از آب رهاشده برنامه‌‌‌ای وجود ندارد. نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در حالی ۸۰ تا ۹۰‌درصد آب کشور در بخش کشاورزی صرف می‌شود که برنامه مدونی برای دستیابی به آبیاری نوین در کشاورزی دیده نمی‌شود و کشاورزی سنتی تمامی آب این کشور را می‌‌‌بلعد، اما با تغییر شیوه‌‌‌های کشاورزی و حرکت از غرقابی به سمت خشک‌‌‌کاری می‌‌‌توان نزدیک به یک‌چهارم آب را صرفه‌‌‌جویی کرد.

سنگدوینی با اشاره به نبود برنامه‌‌‌ای برای جمع‌‌‌آوری آب‌‌‌های سطحی بر ضرورت دیده شدن این موارد در برنامه توسعه هفتم تاکید کرد و افزود: هرچند برنامه ششم توسعه نیز فقط ۳۰‌درصد عملیاتی شده است، بنابراین باید دولت برنامه‌‌‌ای عملیاتی ارائه دهد. این نماینده مجلس مطرح کرد: آبگیری آب‌‌‌بندان‌‌‌ها در زمستان نیز می‌‌‌تواند ذخیرسازی خوبی درجهت استفاده در بهار و تابستان باشد اما این کار هم به‌درستی در کشور صورت نمی‌گیرد. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید همه تقصیرها را بر گردن مردم و میزان مصرف آنها انداخت و باید برای کمبود انرژی در کشور در تمامی ابعاد آن فکری کرد، گفت: ناترازی گاز، نبود سوخت کافی و کمبود آب، آن هم در زمستان نشان ازعدم‌مدیریت انرژی در کشور دارد و باید فکری اساسی برای مدیریت انرژی کرد.