پروازهای داخلی تهران از کدام فرودگاه است؟

فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی تمام پروازهای داخلی و خارجی پایتخت را پوشش می‌دهند. از سال 86 تمام پروازهای خارجی فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی منتقل شده و تمامی پروازهای داخلی و پرواز حجاج از طریق فرودگاه مهرآباد جابه‌جا می‌شوند. در ادامه همراه ما باشید تا با ترمینال‌ها و پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد بیشتر آشنا شوید.

ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد برای پروازهای داخلی

فرودگاه مهرآباد دارای ۶ ترمینال ورودی و خروجی است که هر کدام مربوط به پروازهای ورودی و خروجی خاصی است که در ادامه با آن آشنا می‌شوید.

  • ترمینال ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد: مخصوص پروازهای ورودی و خروجی از تهران

  • ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد: مخصوص پروازهای خروجی از تهران به سمت هر یک از شهرهای ایران

  • ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد: مخصوص پروازهای ورودی به تهران از هر کدام از شهرهای ایران

مثلا اگر بلیط هواپیما تهران را تهیه کرده باشید؛ از ترمینال 1، 2 یا 6 وارد فرودگاه مهرآباد می‌شوید. البته اینکه شما کدام ایرلاین را برای پرواز انتخاب کرده باشید نیز برای ورود و خروج از ترمینال‌ها موثر است که در ادامه بررسی کرده‌ایم.

  • ترمینال شماره ۱: مخصوص ورود و خروج دو هواپیمایی کیش ایر و زاگرس ایر است.

  • ترمینال شماره ۲: مخصوص ورود و خروج هواپیمایی‌های ایران ایر، معراج، قشم ایر، آتا، ایرتور و نفت است.

  • ترمینال شماره ۴: برای خروج هواپیمایی‌های ماهان، تابان، آسمان، کاسپین، سپاهان و اترک استفاده می‌شود.

فرودگاه مهرآباد دارای ۶ ترمینال است که ۴ ترمینال آن مخصوص ورود و خروج پروازهای داخلی است.

امکانات فرودگاه مهرآباد برای پروازهای داخلی

  1. بانک‌ها: در هر کدام از ترمینال‌ها بانک‌های مختلفی برای پوشش نیازهای بانکی شما وجود دارد.

  2. عابر بانک‌ها: در هرکدام از ترمینال‌ها عابر بانک‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای تهیه پول نقد از آن‌ها استفاده کنید.

  3. پارکینگ ترمینال‌ها: در فرودگاه پروازهای داخلی تهران، دو پارکینگ طبقاتی وجود دارد که یکی از آنها در مقابل ترمینال 1 و2 قرار داشته و ظرفیت 3000 خودرو را دارد. پارکینگ دیگر با ظرفیت 1400 خودرو مقابل ترمینال 4 و6 است.

  4. ایستگاه تاکسی: در مقابل ورودی هریک از ترمینال‌ها، ایستگاه‌های تاکسی فرودگاهی وجود دارد.

  5. اتوبوس‌های فرودگاه: برای جابجایی ترمینال‌ها می‌توانید از مینی‌بوس‌ها کمک بگیرید. همچنین بیرون ترمینال، پایانه اتوبوس رانی، مسافران را به دیگر مناطق تهران جابجا می‌کند.

ترمینال‌ های فرودگاه مهرآباد برای پروازهای داخلی

امکانات فرودگاه مهرآباد، تهران

امکانات ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد برای پروازهای داخلی

هر یک از ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد از امکانات خوبی برای مسافران برخوردار است که در ادامه به آن پرداخته‌ایم. اگر برای خرید بلیط هواپیما (https://ghasedak۲۴.com/) خود اقدام کرده‌ا‌ید؛ می‌توانید در کافی‌شاپ‌ها یا مکان‌های استراحت در ترمینال مورد نظر، منتظر پرواز خود بمانید.

جدول

فرودگاه مهرآباد کجاست؟

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد جزو بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه‌های ایران و تهران است که در سال 1317 در غرب شهر تهران ساخته شد. هم اکنون تمامی پروازهای داخلی تهران از فرودگاه مهرآباد انجام انجام می‌پذیرد.

اطلاعات ضروری فرودگاه مهرآباد

چگونه به  فرودگاه مهرآباد برویم؟

مسیرهای فرودگاه مهرآباد ازجنوب به بزرگراه فتح، از شرق به بزرگراه آیت‌الله سعیدی و از شمال به بزرگراه آیت‌الله سعیدی محدود است. با اینکه می‌توانید از طریق ماشین، تاکسی و یا اتوبوس نیز خودتان را به فرودگاه برسانید؛ اما بهترین راه استفاده از مترو است.

ایستگاه های مترو فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد دو ایستگاه مترو دارد. ایستگاه مترو برای ترمینال‌های 1 و 2 و در نهایت ایستگاه مترو برای ترمینال‌های 4 و 6 فرودگاه، شما را تا نزدیکی مقصد می‌رساند.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی را درباره پروازهای داخلی ایران از فرودگاه مهرآباد در اختیار شما قرارداده و به معرفی ابن فرودگاه بپردازیم. اگر شما هم قصد سفر هوایی به شهرهای ایران را دارید؛ بهتر است با خرید بلیط چارتر ارزان از سامانه‌های آنلاین و معتبر فروش بلیط نظیر قاصدک24، برای سفری به یاد ماندنی اقدام کنید.

سوالات متداول در مورد پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد

  1. پروازهای ورودی تهران از کدام ترمینال انجام می‌شود؟ ترمینال 1 و 2 فرودگاه مهرآباد، مخصوص پروازهای ورودی و خروجی است. ترمینال 6 نیز فقط برای پروازهای ورودی تهران است.

  2. پروازهای خروجی تهران از کدام ترمینال انجام می‌شود؟ ترمینال 4 مخصوص پروازهای خروجی از تهران است. ترمینال 1 و 2 نیز پروازهای خروجی و ورودی را شامل می‌شوند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.