راهنمای اتصال افزونه پیامک ووکامرس persian woocommerce sms به پنل پیامکی

 از همان ابتدا که محصول در سایت ثبت می‌شود یک پیامک برای خریدار ارسال می‌شود که نشان دهنده دریافت و در حال پردازش بودن محصول است، سپس هر وقت وضعیت محصول را برای مشتری بروز کنیم پیامکی دیگر ارسال خواهد شد تا خریدار به صورت لحظه‌ای از وضعیت سفارشش مطلع شود. همچنین مدیر فروشگاه در هنگام دریافت سفارش جدید یک پیامک دریافت می‌کند و همچنین مشتریان در هنگام ارسال سفارش، تغییر وضعیت سفارش و یا تکمیل وضعیت سفارش پیامک دریافت می کنند.

امکانات افزونه پیامک ووکامرس

به نقل از meli payamak، برخی از امکانات افزونه پیامک ووکامرس عبارتند از:

  • ارسال پیامک به مشتری در هنگام ثبت سفارش

  • ارسال پیامک به مدیر سایت قبل اتمام موجودی محصول در انبار

  • ارسال پیامک به مدیر در هنگام ثبت سفارش

  • ارسال پیامک به مشتری و مدیر در صورت تغییر وضعیت سفارش

  • قابلیت ارسال پیامک تکی به مشتریان از طریق افزونه

  • قابلیت ارسال پیامک به مشتری از طریق صفحه سفارشات

  • قابلیت افزودن فیلد موبایل به صفحه سفارش برای دریافت پیامک

  • امکان افزودن فرم اطلاع رسانی به کاربر در هنگام حراج محصول

  • امکان تنظیم دریافت پیامک در وضعیت های مختلف سفارش (تکمیل شده ، معلق، در حال اقدام و …)

  • قابلیت تغییر متن پیشفرض ارسال پیامک به مشتری و مدیر

  • نمایش وضعیت ارسال پیامک در برگه جزئیات سفارش در قسمت توضیحات محصول

  • قابلیت پشتیبانی از چندفروشندگی

  • قابلیت سازگاری با افزونه‌های Digits و مدیریت کاربران برای ثبت‌نام و ورود در سایت

  • قابلیت ارسال پیامک بر اساس الگو و خط اختصاصی پنل کاربری بصورت هم‌زمان

راه‌اندازی افزونه پیامک woocommerce

پس از نصب افزونه پیامک ووکامرس از لیست افزونه های سایت ملی پیامک، مطابق با شکل ۱ در تب وبسرویس باید اطلاعات مربوط به پنل کاربری خود در سامانه ملی پیامک جهت اتصال افزونه با پنل کاربری خود را وارد نمایید.

شکل 1 - تنظیمات درگاه ملی پیامک

در بخش وبسرویس پیامک، از بین درگاه‌های موجود، درگاه Melipayamak را انتخاب کنید و سپس اطلاعات را زیر را وارد نمایید. نام کاربری وبسرویس: نام کاربری مربوط به پنل پیامکی شما در سامانه اس ام اس ملی‌پیامک می‌باشد. کلمه عبور وبسرویس: رمز عبور پنل پیامکی شما در سامانه ملی‌پیامک می‌باشد. (در هنگام ثبت‌نام در ملی‌پیامک، رمز عبور از طریق پیامک برای شما اطلاع رسانی خواهد شد) شماره ارسال کننده پیامک: شماره ارسال کننده پیامک (سرشماره اختصاصی) پنل کاربری شما در سامانه ملی پیامک میباشد.

پس از اینکه اطلاعات فوق به صورت صحیح وارد شده باشند، ارتباط افزونه و پنل کاربری شما به‌واسطه‌ی وبسرویس ایجاد خواهد شد. پس از انجام تنظیمات فوق می‌توانید برای ارسال پیامک، به مدیر(و یا مدیران) سایت، مشتریان و فروشندگان به ترتیب از طریق تب‌های پیامک مدیر کل، پیامک مشتری و پیامک فروشندگان و ... تنظیمات موردنیاز خود را اعمال نمایید.

ارسال پیامک برای مشتری در ووکامرس

شکل 2 - پیامک مشتری

مطابق شکل 2، در تب پیامک مشتری در قسمت تنظیمات عمومی افزونه پیامک ووکامرس وجود دارد که امکان ارسال به مشتری در هنگام ثبت سفارش و وضعیت‌های مختلف سفارش را مشخص می‌کند. در صورتی که گزینه ارسال پیامک به مشتری غیرفعال باشد، انجام هرگونه تنظیمات در این صفحه بی‌فایده بوده و مشتریان سایت پیامکی دریافت نمی‌کنند. متاباکس ارسال پیامک به شما امکان ارسال پیامک از صفحه ویرایش سفارش در ووکامرس را نیز خواهد داد.

یک بخش برای ارسال پیامک در صفحه ویرایش سفارش اضافه می‌گردد. در ادامه صفحه مربوط به تب پیامک مشتری (مطابق با شکل 3)، در قسمت وضعیت‌های دریافت پیامک شما می‌توانید رویدادها و یا وضعیت‌هایی که در آن تمایل به ارسال پیامک به مشتریان را داشته باشید، فعال سازید. در شکل زیر گزینه‌های در انتظار پرداخت (بعد از تغییر وضعیت سفارش)، در حال انجام و تکمیل شده فعال شده‌اند، تا بین وضعیت‌های موجود تنها پیامک‌های مربوط به این سه وضعیت ارسال گردد.

شکل 3 - وضعیت دریافت پیامک

در ادامه مطابق با شکل 4، متن پیامک مشتری قابل تنظیم خواهد بود. در این قسمت می‌توانید متون دلخواه خود برای ارسال پیامک وضعیت‌هایی که فعال نموده‌اید (شکل 3) را ایجاد نمایید.

شکل 4 - متن پیامک(های) مشتری

مستطیل‌های سبز در شکل فوق نشانگر وضعیت‌هایی هستند که ارسال پیامک از طریق افزونه پیامک ووکامرس برای آنها فعال شده است، و در بخش درج متن مربوط به هر وضعیت، متون دلخواه پیامک به همراه شورت‌کدهای آماده قرار داده شده است. برای مشاهده این متغیرهای از پیش آماده (که توسط افزونه پیامک ووکامرس ارائه می‌گردد) با کلیک بر روی عبارت آبی رنگ مشخص شده در کادر قرمز (در شکل 4)، لیست کامل متغیرها مشخص خواهد می‌شود. تمامی این متغیرها در شکل 5 قابل مشاهده است.

شکل 5 - شورت کد های قابل استفاده در افزونه پیامک ووکامرس

ارسال پیامک به لیست سیاه در ووکامرس

تا به اینجای کار، تمامی تنظیمات برای ارسال پیامک از خط اختصاصی پنل پیامکی شما انجام شده است که قابلیت ارسال به لیست سیاه مخابرات را دارا نمی‌باشد. برای آگاهی از اینکه لیست سیاه چیست و با چه شرایطی می‌توانید این سرویس را دریافت کنید و همچنین آشنایی با نحوه درج متن در وبسرویس خدماتی، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

راهنمای استفاده از خط خدماتی اشتراکی (وبسرویس خدماتی)

حال می‌خواهیم نحوه ارسال اس ام اس از طریق الگو را در افزونه پیامک ووکامرس شرح دهیم.

تنظیمات وبسرویس خدماتی در افزونه پیامک ووکامرس

برای استفاده از وبسرویس خدماتی در افزونه پیامک ووکامرس، در تب وبسرویس و در قسمت وبسرویس پیامک، گزینه "Melipayamak خدماتی" را انتخاب کنید. به ترتیب نام کاربری، رمز عبور مربوط به پنل پیامکی سامانه ملی‌پیامک را وارد کرده و شماره خط اختصاصی پنل پیامکی خود را نیز وارد فرمایید و در نهایت ذخیره تنظیمات را انجام دهید.

پس از اینکه متون وبسرویس خدماتی خود را درج نمودید و وضعیت آن به تأیید شده تغییر یافت. می‌توانید برای استفاده از وبسرویس خدماتی در افزونه پیامک ووکامرس دست به کار شوید. بصورت کلی قالب مورد استفاده در این افزونه برای ارسال پیامک از طریق وبسرویس خدماتی بصورت زیر می‌باشد.

@bodyId@shortcode۱;shortcode۲;shortcode۳;shortcode۴##shared bodyId : کد متن وبسرویس خدماتی تعریف شده در پنل کاربری شما در سامانه ملی‌پیامک است. shortcode۱,shortcode۲,shortcode۳,shortcode۴ : متغیرهای مربوط به متن وبسرویس خدماتی تعریف شده در پنل پیامکی شما. و با قرار دادن عبارت shared## در انتهای متن، به افزونه دستور ارسال از طریق وبسرویس خدماتی را خواهید داد.

حال بعنوان مثال اگر در تب پیامک مشتری، بخواهیم پیامک مربوط به وضعیت در انتظار پرداخت (بلافاصله بعد از ثبت سفارش)  را با استفاده از وبسرویس خدماتی ارسال کنیم: متن تعریف شده در بخش وبسرویس خدماتی در پنل کاربری بصورت زیر می‌باشد.

کد متن یا bodyId برای متن فوق، ۱۸۸۶ می‌باشد. متغیرها متن را بصورت زیر درنظر می‌گیریم. {۰}: نام مشتری {۱}: محصولات سفارش {۲}: تاریخ سفارش {۳}: شماره سفارش شورت کدهای مربوط به هر کدام از متغیرهای فوق را می‌توان با استفاده از توضیحات مربوط به شکل 5 می‌توان انتخاب کرد.

(در نظر داشته باشید که متغیرهای موجود در متن وبسرویس خدماتی‌ای که در پنل پیامکی خودتان درج می‌کنید، الزاما نباید همانند مثال ذکر شده باشد و شما می‌توانید هرکدام از متغیرهای دلخواه خود در متن وبسرویس خدماتی را به هر کدام از شورتکدهای ارائه شده در افزونه، نسبت دهید.

بعنوان مثال می‌توانید متن خود را بصورتی درج کنید که متغیر {0} شماره تلفن مشتری باشد.) حالا متن نهایی برای استفاده در افزونه بصورت زیر خواهد بود: @۱۸۸۶@{b_first_name};{all_items};{date};{order_id}##shared و این متن را در بخش متن پیامک برای وضعیت در انتظار پرداخت (بلافاصله بعد از ثبت سفارش) قرار دهید. (شکل 6)

شکل 6 - وبسرویس خدماتی

همانطور که در شکل فوق مشاهده می‌کنید، متن پیامک بصورت بهم ریخته (راست چین شده) نشان داده خواهد شد. شما می‌توانید با کلیک بر روی متن و سپس فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift، آن را چپ چین و خوانا نمایید.  

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.