پیش از سفر به خارج از کشور این نکات را بدانید

رپرتاژ آگهی: در این مقاله، نکات مهمی را که در سفر به خارج از کشور باید در نظر بگیرید، بیان خواهیم کرد. با دنبال کردن این نکات مهم، سفر خارجی جذاب‌تری را پشت سر گذاشته و بدون هیچ مشکلی به کشور خود بازمی‌گردید. اگر شما نیز مایل هستید که در این خصوص اطلاعات مناسبی به دست بیاورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نکات مهم برای سفر به خارج از کشور

اگر تصمیم دارید که به خارج از کشور سفر کنید، حتماً این نکات ساده و در عین حال مهم و کاربردی را در نظر داشته باشید:

۱. در مورد مقصد خود تحقیق کنید

قبل از سفر به خارج از کشور، مهم است که مقصد خود را به‌طور کامل بررسی کنید. این بررسی شامل فرهنگ، آداب و رسوم، قوانین محلی و هرگونه نگرانی بالقوه ایمنی است. همچنین باید در مورد آب و هوا، ارز و وسایل حمل و نقل در کشور مقصد، تحقیق کنید. به‌طور مثال اگر بلیط هواپیما تهران استانبول را خریداری می‌کنید، حتماً در خصوص فرهنگ و وسایل حمل‌ونقل در کشور ترکیه و شهر استانبول، تحقیق کامل داشته باشید.

شرایط گذرنامه و ویزای خود را بررسی کنید

2. شرایط گذرنامه و ویزای خود را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما معتبر است و حداقل شش ماه تا پایان اعتبار آن باقی مانده است. شرایط ویزای مقصد خود را بررسی کرده و در صورت لزوم برای ویزا اقدام کنید. برخی از کشورها نیاز به درخواست ویزا دارند که باید حتما پیش از سفر برای آن اقدام کنید.

3. واکسن‌های لازم و ضروری را بزنید

بسته به مقصدتان، ممکن است لازم باشد قبل از سفر به خارج از کشور واکسن بزنید. با یک پزشک یا یک کلینیک مسافرتی مشورت کنید تا ببینید چه واکسن‌هایی برای مقصد شما مورد نیاز است. به‌جز این، برخی از کشورها قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این خصوص دارند. به‌طور مثال درحال‌حاضر برای سفر به کشورهای خارجی زیادی باید حتماً واکسن کرونا زده و تائیدیه آن را ارائه دهید.

4. خرید بیمه مسافرتی را فراموش نکنید

بیمه مسافرتی می‌تواند در صورت بروز حوادث غیرمنتظره مانند بیماری، جراحت یا لغو سفر، آرامش خاطر و محافظت مالی شما را فراهم کند. مطمئن شوید که مفاد بیمه‌نامه را با دقت خوانده‌اید و متوجه شوید که چه چیزی تحت پوشش قرار می‌گیرد و چه چیزی خارج از تعهدات شرکت بیمه است. لازم به ذکر است درصورتی‌که برای سفر به خارج از کشور، تور مسافرتی خریداری کنید، در بیشتر مواقع بیمه مسافرتی در پکیچ آن، گنجانده شده است.

چمدان‌های خود را با آگاهی و دقت بسته‌بندی کنید

5. چمدان‌های خود را با آگاهی و دقت بسته‌بندی کنید

هنگام بستن چمدان برای سفر خارجی که پیش رو دارید، آب‌وهوا و هنجارهای فرهنگی مقصد خود را در نظر بگیرید. لباس‌ها و کفش‌های راحت و همچنین هرگونه دارو و لوازم بهداشتی لازم را در چمدان یا کیف دستی خود قرار دهید.

حتماً یک کپی واضح از پاسپورت و مدارک مهم دیگر خود را نیز در چمدان بگذارید تا در صورت گم شدن یا سرقت مدارک، یک نسخه کپی از آن‌ها داشته باشید. این اقدام، کار شما را در زمان از دست دادن مدارک، ساده‌تر خواهد کرد. به‌طور مثال برای تهیه  بلیط استانبول به تهران و برای بازگشت به کشور، نبود پاسپورت مشکل خواهد بود و همراه داشتن کپی آن، ممکن است مساله را حل کند.

6. بلیط پرواز خود را از یک شرکت هواپیمایی مطمئن خریداری کنید

حتماً برای آن که پروازی آسوده و راحت داشته باشید، پرواز خارجی خود را از یک شرکت هواپیمایی مناسب و معتبر خریداری کنید. به این شکل خیال شما راحت خواهد بود که امنیت و راحتی داخل هواپیما به خوبی تامین شده و شرایط پرواز نیز بهینه و بدون اختلال پیش می‌رود.

7. نکات ایمنی را در نظر بگیرید

هنگام سفر به خارج از کشور، مهم است که از شرایط ایمنی شهر و کشور مقصد آگاه باشید و اقدامات احتیاطی را در نظر بگیرید. به‌طور مثال از پیش بدانید که کدام محله‌ها یا مناطق در شهر مقصد ناامن هستند و از میزان شیوع جرم و جنایت نیز اطلاع پیدا کنید. به این صورت از پیش می‌دانید که چطور از وسایل باارزش خود مراقبت کرده و از ورود به کدام محله‌ها، خودداری کنید.

8. به آداب و رسوم و قوانین محلی احترام بگذارید

به آداب و رسوم و قوانین محلی مقصد خود احترام بگذارید، حتی اگر این قوانین با باورهای شما در تناقض هستند. این شامل نوع لباس پوشیدن مناسب، توجه به هنجارهای فرهنگی و اجتناب از رفتارهایی است که ممکن است بی احترامی یا توهین‌آمیز تلقی شوند. تنها در این صورت می‌توانید سفری جذاب و راحت داشته و با خاطره‌ای خوش به وطن خود بازگردید.

رفتار عادی برای شما در کشور مقصد

گاهی اوقات یک رفتار عادی برای شما در کشور مقصد، ممکن است کاملاً غیرقانونی و مشکل‌ساز باشد. از این روی پس از تصمیم به سفر، حتما در خصوص آداب‌ورسوم و قوانین خاص آن منطقه، تحقیق کنید.

9. یک برنامه پشتیبان داشته باشید

در نهایت، داشتن یک برنامه پشتیبان در مواقع اتفاقات غیرمنتظره مانند لغو پرواز یا بلایای طبیعی مهم است. این ممکن است شامل داشتن بودجه اضطراری، دانستن محل سفارت یا کنسولگری خود و داشتن برنامه‌ای برای برقراری ارتباط با عزیزان در مواقع اضطراری باشد.

در خاتمه

سفر به خارج از کشور، می‌تواند تجربه‌ای ارزشمند و به یاد ماندنی باشد اما مهم است که از قبل برنامه‌ریزی کنید و اقدامات احتیاطی را برای اطمینان از یک سفر ایمن و لذت بخش انجام دهید. در مورد مقصد خود تحقیق کنید، گذرنامه خود را چک کنید، واکسینه شوید، بیمه مسافرتی بخرید، عاقلانه بسته‌بندی کنید، از اطراف خود آگاه باشید، بلیط پرواز را از یک سرویس معتبر همچون اسنپ تریپ، خریداری کنید، به آداب و رسوم و قوانین محلی احترام بگذارید و یک برنامه پشتیبان داشته باشید. با رعایت این نکات می‌توانید از سفری بدون استرس و ایمن به خارج از کشور لذت ببرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.