بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری تا پایان سال

رپرتاژ آگهی: به گزارش روابط عمومی تامین سرمایه لوتوس پارسیان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بهترین فرصت سرمایه‌گذاری هستند که با ایجاد تنوع حوزه‌های فعالیت، این امکان را ایجاده کرده‌اند که همه افراد جامعه بتوانند بدون نیاز به داشتن دانش و تخصص  حرفه‌ای، از طریق صندوق‌ها در بازارهای مختلف سرمایه‌گذاری کرده و  سود کسب کنند.

ورود به بازارهای مالی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از مهمترین ابزارها و ساز و کارهای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هستند. صندوق‌ها امکان سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف مانند بازار سهام، طلا، کالاهای ارزشمند، اوراق بهادار با درآمد ثابت و یا ترکیبی از این بازارها را فراهم کرده‌اند. بنابراین شما می‌توانید با خرید واحدهای چند صندوق، در پرتفوی سرمایه‌گذاری خود تنوع ایجاد کنید. صندوق‌های سرمایه‌گذاری بهترین فرصت برای افراد تازه‌کار و یا سرمایه‌گذارانی هستند که فرصت کافی برای تحلیل بازارهای مالی را ندارند و در عین حال برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای هم فرصتی مناسب جهت ایجاد تنوع در پرتفوی سرمایه‌گذاری هستند.

در ادامه انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر حسب ترکیب دارایی را بررسی خواهیم کرد.

سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت

یکی از پر طرفدارترین انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌هایی هستند که عمده دارایی خود را در اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کنند و به آنها صندوق‌ سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت گفته می‌شود که بهترین جایگزین برای سپرده‌های بانکی است. این نوع صندوق‌ عمدتاً­ در اوراق بهادار با درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی سرمایه‌گذاری می‌کند، و با اختصاص بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها به انواع دیگر دارایی مانند سهام، این امکان را دارد که سود به مراتب بالاتر از سود سپرده‌های بلندمدت بانکی کسب کند به علاوه اینکه این صندوق‌ها بر خلاف سپرده بانکی شکست نرخ ندارد. همچنین سود بانکی بر اساس حداقل موجودی حساب در هر ماه تعیین می‌شود اما سود صندوق با درآمد ثابت به صورت روز شمار است.

صندوق‌های با درآمد ثابت در دسته سرمایه‌گذاری‌های با ریسک بسیار پایین -در حد صفر- قرار می‌گیرند و بنابراین مناسب سرمایه‌گذارانی است که تحمل پذیرش ریسک ندارند و یا می‌خواهند دست‌کم بخشی از سرمایه خود را در محلی کاملا بدون ریسک سرمایه‌گذاری کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت می‌تواند با تقسیم سود و یا بدون تقسیم سود باشد و لذا سرمایه‌گذار این امکان را دارد که متناسب با نیاز خود هر یک از این نوع صندوق‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند.

از نظر شیوه معامله هم صندوق‌ها به دو دسته صدور و ابطالی و یا ETF دسته‌بندی می‌شوند که برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های صدور و ابطالی باید از طریق پلتفرم معاملاتی صندوق اقدام شود و معامله صندوق ETF هم از طریق سیستم معاملات آنلاین کارگزاری و با داشتن کد معاملاتی بورسی امکان‌پذیر است.

حداقل سرمایه اولیه برای شروع سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهام از نوع ETF برابر 500 هزار تومان است و برای صندوق‌های صدور و ابطالی با حداقل 110 هزار تومان می‌توان سرمایه‌گذاری را آغاز کرد.

سرمایه‌گذاری در طلا

سرمایه‌گذاری در طلا همیشه مورد توجه سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای بوده است چراکه منابع این فلز گرانبها در دنیا محدود است بنابراین با افزایش تقاضا برای خرید طلا باتوجه به محدودیت منابع موجود، ارزش این دارایی بالا خواهد رفت و بررسی گذشته هم مؤید این نکته است که قیمت طلا در بلندمدت صعودی است. خرید طلا به صورت فیزیکی نقاط ضعف متعددی دارد از جمله ریسک خرید طلای تقلبی، پرداخت کارمزدهای مختلف برای خرید طلا، ریسک سرقت و متعاقبا تحمیل شدن هزینه‌هایی برای نگهداری در مکان امن،‌ پرداخت مالیات، نیاز به سرمایه زیاد برای خرید طلا و سایر موارد که می‌تواند بسیاری از افراد را از سرمایه‌گذاری در این فلز گرانبها منصرف کند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه هم به عنوان یک فرصت ارزشمند محسوب می‌شوند. در سال‌های اخیر با شروع فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری طلا، این امکان برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در طلا ایجاد شده است که بدون نیاز به داشتن سرمایه اولیه زیاد و با هر میزان سرمایه مدنظر بتوانند طلا را به پرتفوی سرمایه‌گذاری خود اضافه کنند.

در حال حاضر سرمایه‌گذاری در صندوق‌ طلا بهترین جایگزین سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار طلا است که نیاز به سرمایه بالایی نداشته و فقط با مبلغ ۵۰۰ هزار تومان امکان کسب سود از بازار سکه و طلا را فراهم آورده است. معافیت مالیاتی، امنیت بالای سرمایه‌گذاری، نداشتن ریسک نگهداری طلا و نقدشوندگی بسیار بالا در هر شرایطی از دیگر مزایای صندوق طلاست.

صندوق طلا از نوع ETF است بنابراین برای سرمایه‌گذاری در آن لازم است کد معاملاتی بورس داشته باشید و از طریق سیستم معاملات آنلاین کارگزاری‌ها اقدام کنید.

سرمایه‌گذاری در بورس

در چند سال اخیر، بورس به یکی از مهمترین بازارهای سرمایه‌پذیر در ایران تبدیل شده است. اگر چه بورس نیز مانند سایر بازارهای مالی ممکن است در مقاطعی دچار رکود یا ضرر شود، اما بررسی روندها نشان می‌دهد این بازار در بلندمدت بازدهی بسیار خوبی داشته و دارایی سرمایه‌گذاران را در مقابل تورم حفظ کرده است.

اما ممکن است افراد برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام دانش و تخصص کافی نداشته باشند به همین دلیل از ورود به این حوزه سرمایه‌گذاری اجتناب کنند. در این حوزه هم صندوق‌های سرمایه‌گذاری راهگشا هستند. همانطور که گفته شد، یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های با دارایی سهام هستند. این صندوق‌ها عمده منابع مالی خود را در بورس به خرید سهام اختصاص می‌دهند و با تعیین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری متناسب با شرایط مختلف بازار، اقدام به خرید و فروش سهام در گروه‌ها و صنایع مختلف می‌کنند تا با کنترل صحیح ریسک سرمایه‌گذاری، بهترین عملکرد ممکن را برای کسب بازده رقم بزنند. 

سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در ترکیب سرمایه‌گذاری‌های خود، سهمی هم به سرمایه‌گذاری در بورس تخصیص دهند، می‌توانند بدون نیاز به کسب دانش تخصصی در حوزه تحلیل سهام و معاملات بازار سرمایه، فقط واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سهامی را خریداری کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام هم همانند صندوق‌های با درآمد ثابت، از نظر شیوه معامله به دو دسته صدور و ابطالی و یا ETF دسته‌بندی می‌شوند که برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های صدور و ابطالی باید از طریق پلتفرم معاملاتی صندوق اقدام شود و معامله صندوق ETF هم از طریق سیستم معاملات آنلاین کارگزاری و با داشتن کد معاملاتی بورسی امکان‌پذیر است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بهترین انتخاب

برای انتخاب بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری تا پایان سال باید مقایسه‌ای از تمام بازارهای مالی کشور داشته باشید تا بتوانید تصمیم‌گیری کنید به علاوه اینکه تمایلات سرمایه‌گذاری و سطح ریسک‌پذیری شما هم در انتخاب بهترین سرمایه‌گذاری مؤثر است. توصیه کلی همیشه این است که سبدی متنوع از سرمایه‌گذاری داشته باشید تا بتوانید از سود بازارهای موازی بهره ببرید و ضمن اینکه ریسک کلی پرتفوی سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهید. تأمین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان بزرگترین نهاد مدیریت دارایی کشور با طراحی و تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری متنوع این فرصت را ایجاد کرده است که سرمایه‌گذاران بتوانند با تنوع بخشی به سبد سرمایه خود، با کمترین ریسک ممکن، بازدهی سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت لوتوس

صندوق‌های سهامی ثروت آفرین پارسیان و زرین پارسیان امکان سرمایه‌گذاری در سهام

صندوق‌های با درآمد ثابت لوتوس پارسیان، پیروزان و اعتماد آفرین پارسیان بهترین سود بدون ریسک و بالاتر از بانک‌ها

صندوق پشتوانه طلای لوتوس  اولین و بزرگترین صندوق طلای کشور

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.