شهرک عربها مشهد؛ ماهی تازه و سمبوسه های داغ مخصوص شکم گردی

رپرتاژ آگهی: خوردن غدا در شهرک عربها مشهد، تجربه جدیدی است که شما را در کم‌ترین زمان از شمال شرق ایران به جنوب کشور می‌رساند!

تاریخچه شهرک عربها مشهد

شهرک عربها که به نام شهرک شهید بهشتی نیز شناخته می شود، در دهه 1350 شمسی به عنوان یک محله مسکونی برای مهاجران عرب به مشهد ساخته شد. این شهرک در مجاورت محله تاجرآباد و در منطقه 9 مشهد قرار دارد. با شروع جنگ ایران و عراق در سال 1359، بسیاری از مردم عرب خوزستان به دلیل ناامنی و بمباران های مداوم، به شهرهای دیگر ایران از جمله مشهد مهاجرت کردند. با توجه به تعداد زیاد مهاجران عرب، بنیاد امور مهاجرین و جنگ‌زدگان اقدام به ساخت شهرک شهید بهشتی برای اسکان مهاجران عرب کرد. این شهرک شامل واحدهای مسکونی، مدرسه، مسجد، مرکز بهداشت و سایر امکانات رفاهی بود. در گذر زمان، حضور مردمان خون‌گرم جنوب کشور موجب شد تا شهرک عربها مشهد حال و هوای منحصر به فردی داشته باشد و وجود فلافلی‌ها، بازار خرما، بازار ماهی و دیگر جاذبه‌ها، موجب شده تا این محله به مقصدی جذاب برای مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما تهران مشهد به این شهر سفر می‌کنند، تبدیل شود.

شهرک عرب ها مشهد یوتراوز

طعم لذیذ غذا در شهرک عربها مشهد

با گذشت زمان، شهرک عرب‌ها از یک منطقه غم‌گرفته و فقیر، تبدیل به یکی از جاذبه‌های مشهد شد. هرچند کم کاری های زیادی برای توسعه زیرساخت و زیباسازی این منطفه صورت گرفته است. این محله در حدود یک دو دهه اخیر بسیار رونق یافته و با حضور افراد خون‌گرم و هنرمند جنوب کشور، به قطب گردشگری در مشهد تبدیل شد. راسته فلافلی شهرک عربها مشهد، امروزه به عنوان یک منطقه محبوب برای علاقه‌مندان به غذاهای تند و لذیذ جنوب کشور شناخته می‌شود. از طرفی طعم ماهی‌های کبابی تازه نیز می‌تواند تجربه خاص دیگری باشد که تنها می‌‌توانید در شهرک عربها مشهد تجربه کنید. در شهرک عرب‌ها، با همان حال و هوای جنوب کشور، شما می‌توانید ساندویچ دلخواه خود را بنا به سلیقه درست کرده و از انواع ترشی‌ها و سالادهای خوشمزه بهره‌مند شوید. شهرک عربها در مشهد، بهشت ​​علاقه مندان به طعم های اصیل عربی است. در این شهرک، می توانید طیف وسیعی از غذاهای عربی را با مواد اولیه تازه و باکیفیت امتحان کنید که در ادامه با آن آشنا می شوید:

شهرک عرب ها مشهد یوتراوز

فلافل: بدون شک، فلافل معروف ترین غذای شهرک عربها است. فلافل های این شهرک با طعمی بی نظیر و با استفاده از نخود، نان پیتا، سبزیجات تازه و سس های مخصوص عربی تهیه می شوند.

کباب: کباب های عربی نیز از دیگر غذاهای محبوب در شهرک عربها هستند. کباب کوبیده، کباب بختیاری، جوجه کباب و شیشلیک از جمله کباب های پرطرفدار در این منطقه هستند.

ماهی: ماهی فروشی شهرک عربها مشهد جزو شناخته‌شده‌ترین ماهی‌فروشی‌های منطقه به شمار می‌آید. شما می توانید انواع ماهی های تازه و خوشمزه را در این شهرک پیدا کنید.

علاوه بر غذاهای اصلی، می توانید انواع خوراک ها، پیش غذاها و دسرهای عربی را نیز در شهرک عربها امتحان کنید. حمص، تبوله، بابا غنوج، فتوش، باقلا، سمبوسه، کنافه و ام علی از جمله این خوراکی های خوشمزه هستند.

نکته:

  • رستوران ها و غذاخوری های شهرک عربها از جمله رستوران اقیانوس شهرک عربها مشهد در سطوح مختلف قیمتی فعالیت می کنند.

  • برای تجربه طعم اصیل غذاهای عربی، بهتر است به رستوران ها و غذاخوری های سنتی این شهرک بروید.

بازار ماهی فروشان شهرک عربها

اگر در کنار چشیدن طعم غذاهای متنوع، به دنبال خرید تازه‌ترین ماهی‌ها در شهر مشهد هستید، قطعا شهرک عربها مشهد می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. بازارهای ماهی فروشی این شهرک، در سطح مشهد شهرت خاصی دارد. در این بازار می توانید انواع ماهی های تازه و صید روز را از خلیج فارس و دریای عمان پیدا کنید. تنوع ماهی ها در این بازار بسیار بالا است و شامل ماهی های جنوب مانند صبور، قزل آلا، سفید و شاه میگو می شود. قیمت ماهی ها در این بازارها نسبت به سایر نقاط شهر مشهد مناسب تر است.

شهرک عرب ها مشهد یوتراوز

شهرک عرب ها کجاست؟

شهرک عربها در مشهد، در واقع همان شهرک شهید بهشتی است که به دلیل سکونت عرب زبانان در آن به این نام شهرت یافته است. این شهرک در محله محمد آباد واقع شده و یکی از سه شهرک مسکونی این محله است. ساکنان شهرک عرب‌ها به زبان عربی صحبت می‌کنند و فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارند. در این شهرک می‌توانید شاهد مراسمات سنتی عربی مانند عروسی و عزاداری باشید. لباس‌های سنتی عربی نیز در این شهرک به چشم می‌خورد. با توجه به پتانسیل‌های موجود، شهرک عرب‌ها می‌تواند به عنوان یک قطب گردشگری در مشهد تبدیل شود. با حمایت مسئولین و سرمایه‌گذاری در این منطقه، می‌توان مشکلات ساکنان شهرک عرب‌ها را نیز حل کرد و به ارتقای کیفیت زندگی آنها کمک کرد.

آدرس دقیق شهرک عربها:

منطقه 9 مشهد، بلوار شهید رستمی، خیابان شهید رستمی 50

شما می‌توانید از طرق مختلف از جمله اتوبوس و تاکسی به این شهرک دسترسی داشته باشید.

  • اتوبوس: خطوط 72، 74، 78 و 102

  • تاکسی: از پایانه های آزادی، امام رضا و طالقانی

سخن پایانی

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که به حال و هوای جنوب کشور علاقه دارید، حتما در سفر به مشهد باید به شهرک عربها سری بزنید. در این شهرک، می‌توانید انواع خوراکی‌های جنوبی را چشیده و از خرید تازه‌ترین ماهی‌ها لذت ببرید. البته لذت سفر به مشهد تنها به شهرک عربها محدود نمی‌شود. شما می‌توانید با خرید بلیط سفر خود از سایت یوتراوز، داستانی به یادماندنی را در شهر مشهد آغاز کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.