با پایان لیگ چهاردهم و ناکامی‌های امیر قلعه‌نویی، روند تصمیم‌گیری برای انتخاب جایگزین او در استقلال کلید خورد.هرچند در مسیر انتخاب نهایی سرمربی استقلال، اسامی مختلفی به‌عنوان سکانداران احتمالی معرفی شدند، اما در نهایت نام پرویز مظلومی به‌عنوان سرمربی جدید استقلال اعلام شد. این اما درشرایطی بود که هیچ کس کوچک‌ترین حدسی درباره بازگشت او نمی‌زد و احتمال نمی‌داد پرویز مربی آینده استقلال باشد. استقلال با مظلومی در این فصل نتایج بدی نگرفته و در حال حاضر در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد اما اغلب پیشکسوتان این باشگاه و البته کارشناسان فوتبال مدعی‌اند که این تیم زیبا بازی نمی‌کند. در کنار این موضوع از دست دادن امتیاز‌های زیاد در هفته‌های اخیر نیز باعث شده مدیر عامل این باشگاه از مظلومی گله کند.

کاش قلعه‌نویی در استقلال می‌ماند

بهرام افشارزاده درگفت وگو با کاپ، درباره امتیازاتی که استقلال در هفته‌های اخیر از دست داده با انتقاد از شیوه کار مظلومی گفت: «ما اگرامتیازات برخی مسابقات را از دست نمی‌دادیم الان دیگر غمی نداشتیم.» وی همچنین درباره اینکه آیا تا به حال برای استقلال از جیب هزینه کرده است یا نه اظهار کرد: «بسیار زیاد.هر چند نگفته‌ام اما این اتفاق افتاده است.من از استقلال حقوقی هم دریافت نمی‌کنم.» قلعه‌نویی در آخرین مصاحبه خود اشاره کرده بود که وی از زمان حضورش در استقلال از این باشگاه طلبکاراست و با دستور وزیر طلب او پرداخت نشده است. جالب اینکه افشارزاده با حسرت از رفتن قلعه‌نویی حرف می‌زند: «هرگز این‌طور نبوده که ما پولی داشته باشیم و به او ندهیم. ۱۰۰ میلیون چیست،ما ۱۰۰ ریال هم نداشتیم. سال پیش اسپانسر نداشتیم اما الان داریم. کاش قلعه‌نویی می‌بود و به کارش ادامه می‌داد.با این وجود فضایی نبود که با قلعه‌نویی ادامه بدهیم.»

مگر رقیب ما چه کرده است؟

اما سرمربی استقلال نیز با بیان اینکه قراردادم برای هدایت آبی‌پوشان دو ساله است به انتقادهای مطرح شده پاسخ داد. به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز مظلومی در یک نشست خبری در پایان سال ۱۳۹۴ در زمین شماره دو آزادی در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها اعتقاد دارند استقلال در طول فصل زیبا بازی نکرده و نتوانسته تماشاگر را جذب کند، خاطرنشان کرد: «به هیچ‌وجه حرف شما را قبول ندارم. در تمام نظرسنجی‌هایی که گذاشته می‌شد یک طرف آن استقلال بود و همه به استقلال رأی می‌دادند. اگر ما زیبا بازی نمی‌کردیم پس چطور توانستیم صدرنشین لیگ باشیم. ما بازیکنان خوبی داریم که از لحاظ فنی بسیار بالا هستند و توانستند انتظارات مردم را برآورده کنند. من می‌دانم این فشارها از کجاست که به استقلال می‌آید. برخی‌ها نمی‌خواهند استقلال موفق باشد و به دنبال ضربه زدن به این تیم هستند. مگر ما تراکتور و سپاهان را شکست ندادیم و مقابل آنها گل هم نزدیم، چطور می‌شود که زیبا بازی نکردیم؟ ما در حال حاضر صدرنشین لیگ هستیم. پس این نشان می‌دهد که از لحاظ فنی خوب بودیم و وقتی بار فنی خوبی داشته باشی، توانسته‌ای زیبا بازی کنی.»

وی در ادامه کنایه‌ای هم به رقیب سنتی زد و گفت: «مگر بقیه تیم‌ها چه‌کار کردند که ما نکرده‌ایم؟ مگر رقیب همیشگی ما چگونه بوده است؟ مطمئن باشید استقلال زیبا بازی کرده است که توانسته به صدر جدول برسد و این نشان می‌دهد که این تیم از نظر فنی یکی از بهترین تیم‌ها بوده است. البته با همین داشته‌هایی که داریم در تلاشیم تا بتوانیم در پایان فصل به قهرمانی جام حذفی و لیگ برتر نیز برسیم و با روحیه‌ای که در بازیکنانم سراغ دارم، اعتقاد دارم می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.»مظلومی تلویحا در جواب به افشارزاده یادآوری می‌کند قولی برای قهرمانی نداده است: «زمانی که من تیم را تحویل گرفتم، قول قهرمانی در این فصل ندادم و هیات مدیره هم از برنامه من استقبال کرد و نهایت همکاری را با من انجام داد و برنامه من را پذیرفت ولی ما تا به امروز صدر جدول هستیم و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم زودتر از قولی که به هیات مدیره داده‌ام، به قهرمانی برسیم، اما باز هم می‌گویم من در سال اول قول قهرمانی ندادم، اما برای سال دوم قول دادم که استقلال را قهرمان کنم. دیروز در جایی خواندم که یکی از مسوولان صحبت‌هایی را انجام داده بود و شرط و شروط برای من گذاشته بود، اما در قراردادم هیچ شرطی وجود ندارد. حکم من دو ساله است و اگر در پایان فصل هیات مدیره من را نخواهد، آن دیگر دست من نیست و من تنها برای استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم، اما در ابتدای فصل و در قرارداد من برخلاف گفته این دوست عزیز هیچ شرطی گنجانده شده است.»