ایسنا- خاویر کلمنته بار دیگر از فدراسیون فوتبال ایران برای دادن پاسخ نهایی‌اش دو روز فرصت خواست، اما این درخواست مرد اسپانیایی بلافاصله رد شد. دیروز صبح سفیر ایران در اسپانیا در گفت‌وگویی تلفنی با نایب رییس فدراسیون فوتبال نظرات خاویر کلمنته را به مهدی تاج انتقال داد. سفیر ایران که این روزها مامور اصلی مذاکرات ایران با کلمنته است به تاج گفت: «کلمنته چهل و هشت ساعت دیگر برای پاسخ دادن به فدراسیون فوتبال ایران وقت خواسته است.»

تاج هم که در اتاق علی کفاشیان و در حضور رییس فدراسیون و از طریق تلفن با سفیر ایران در اسپانیا صحبت می‌کرد، با اشاره به جایگاه و شان ایران در بعد بین‌المللی با رد درخواست کلمنته گفت: «ما نمی‌توانیم بیش از این منتظر کلمنته بمانیم. او اگر تا پایان وقت اداری امروز (دوشنبه) پاسخ نهایی‌اش را اعلام نکرد ما دیگر منتظر او نمی‌مانیم و شرایط دیگر گزینه‌های سرمربی‌گری تیم ملی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. حفظ شان ایران بالاتر از همه چیز است و ما ناز او را نمی‌کشیم. مشخص شدن هر‌چه زودتر وضعیت کادر فنی تیم ملی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و ما بیشتر از آن معطل وی نمی‌مانیم.» کلمنته که در مدت زمان حضورش در ایران از موضع بالا حرف می‌زد به نظر می‌رسد که هنوز متوجه جایگاه ایران نشده و با رفتار غیر‌منطقی و غیر‌حرفه‌ای خود فوتبال و هواداران پرتعداد این رشته ورزشی را در ایران منتظر پاسخش گذاشته است. رفتار صریح و رک مسوولان فدراسیون فوتبال ایران در گفت‌وگوی غیر‌مستقیم با کلمنته باعث شده که مرد اسپانیایی تاحدودی متوجه تفاوت جایگاه خود در قیاس با جایگاه و شان ایران شود.

رفتار کلمنته از زمان آغاز مذاکراتش با فدراسیون فوتبال ایران و همچنان شرط‌های غیر‌حرفه‌ای او حتی باعث انتقاد رسانه‌های معتبر بین‌المللی هم شده است.

علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال هم گفت: «در آخرین تماسی که با او داشتیم او به طور غیر‌مستقیم پذیرفت که در ایران اقامت داشته باشد، اما نپذیرفت که این مساله به صورت مکتوب در قرارداد ذکر شود، با این حال ما تاکید کردیم که باید او با اضافه شدن این بند به قراردادش موافقت کند. اگر او تا امروز پاسخ ما را ندهد،‌ ما گزینه‌های دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.»