حمایت؛ کلید موفقیت تیم‌ملی

صعود مقتدرانه تیم‌ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی روسیه باعث شده همه کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال ایران از این تیم و کارلوس کی‌روش تمجید کنند. کاپیتان سابق تیم‌ملی و باشگاه پرسپولیس نیزلب به تحسین کی‌روش گشوده و تاکید کرده باید از این مربی و تیم‌ملی حمایت بیشتری انجام شود. مهدی مهدوی‌کیا در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره تیم‌ملی و صعود این تیم به جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: «با برنامه‌ریزی که از قبل برای این تیم انجام شده بود، این دوره شاهد نتایج خیلی خوبی از تیم‌ملی بودیم به‌طوری‌که تیم بدون استرس و با خیال راحت به جام‌جهانی روسیه صعود کرد و البته گلی هم در دیدارهای گذشته دریافت نکرد. این یک رکورد باارزش است که در فوتبال ملی ما ثبت شده است.

تیم‌ملی با هشت گل، ۲۰ امتیاز به‌دست آورد و نتایج خیلی‌خوبی را در آسیا گرفت. تیم ما بهترین شرایط را دارد و باعث خوشحالی همه مردم ایران شده است. من فکر می‌کنم از الان به بعد باید حمایت هرچه‌ بیشتری از این تیم صورت بگیرد تا تیم‌ملی ما بتواند در جام‌جهانی هم عملکرد قابل‌قبول و خوبی داشته باشد.» بازیکن سابق هامبورگ آلمان دلیل بزرگ موفقیت تیم‌ملی را کی‌روش دانست و ادامه داد: «تیم ما به صورت کلی عملکرد خوبی داشت؛ یعنی همدلی و دوستی که در میان بازیکنان و کادرفنی شکل گرفته بود، نقش مهمی در این موفقیت داشت. کارلوس کی‌روش هم نقش بسیار مهمی داشت. او توانست به خوبی تیم را ارنج کند و یکی از نکات مهمی که در تیم‌ملی ایجاد کرد بحث استحکام خط‌دفاعی بود. نباید این را فراموش کرد که تیم‌ملی نتایج خوبی که گرفت باعث افتخار همه جامعه فوتبال ایران شده است.

همه در حال‌‌حاضر خوشحال هستند و ما هم از این قضیه خوشحال هستیم و امیدواریم که این افتخارات و روند آن ادامه‌ داشته باشد.» مهدوی‌کیا با اشاره به صحبت‌های کی‌روش در نشست خبری پس از بازی برابر ازبکستان که عنوان کرده بود دو نفر در فدراسیون فوتبال از صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی خوشحال نیستند، به این صحبت واکنش نشان داد و گفت: «به اعتقاد من حالا که تیم‌ملی به جام‌جهانی روسیه صعود کرده، بهتر است که بحث‌های حاشیه‌ای را کم کنیم و بیشتر به متن ماجرا بپردازیم. همان‌طور که گفتم در حال‌‌حاضر همه از صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی خوشحال هستند. اگر هم کسی در این میان از صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی خوشحال نباشد قاعدتا عرق ملی ندارد. از الان ما نباید به این مسائل حاشیه‌ای فکر کنیم، بلکه باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که تیم‌ملی فوتبال ما به دور دوم برسد. پیش از این تیم‌ملی طلسم شده بود و فقط یک دوره در میان به جام‌جهانی صعود می‌کرد اما این طلسم با هنرنمایی کارلوس کی‌روش و بازیکنان تیم‌ملی شکست و ما توانستیم برای دومین‌بار پیاپی به جام‌جهانی برسیم. امیدوارم که این طلسم هم شکسته شود و تیم‌ملی بتواند از گروهش به دور بعد این رقابت‌ها صعود کند.»