در«کمال» تعجب!

هفته چهارم لیگ برتر با بازی پرسپولیس و سیاه‌جامگان روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. این آخرین بازی شاگردان برانکو قبل از حضور در لیگ قهرمانان آسیاست و سرخپوشان تهرانی در صورت پیروزی در این بازی با صددرصد امتیاز از ۴ مسابقه ابتدایی‌شان در لیگ برتر راهی بازی حساس و مهم با الاهلی عربستان خواهند شد. مهم‌ترین چالش آنها غیر از مسائل مالی ماجرای منشا و پاس ندادن به اوست که در کنار احضارش به کمیته اخلاق به‌خاطر مدل موهایش هفته گذشته به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد. اما سرانجام فردوسی‌پور و نود به کمک قرمزها آمد و با آنالیز بازی قبلی ثابت کرد منشا هم به اندازه دیگر مهاجمان قرمز توسط هافبک‌ها تغذیه شده و اتفاقا هماهنگی نسبی و مناسبی هم بین او و طارمی در جریان است.

این ماجرا باز هم در کنفرانس خبری برانکو بازتاب داشت و از سرمربی قرمزها درمورد آن سوال شد: «نمی‌دانم کی و کجا دیده شده که بازیکنان به منشا پاس نمی‌دهند. در کنفرانس قبلی هم گفتم تنها یک موقعیت در دقیقه ۹۲ بود که مسلمان بین منشا و احمدزاده به احمدزاده پاس داد و من هم معتقدم موقعیت او بهتر از منشا بود. در دقیقه ۹۲ بازیکنان در حداکثر خستگی هستند و در کوتاه‌ترین زمان باید بهترین تصمیم را بگیرند. یادتان باشد شانس فرشاد احمدزاده صددرصد بود اما اینکه او باید پاس می‌داد یا شوت می‌زد یک مساله جداست. اما منشا، نعمتی، مصلح و خلیل‌زاده باید خودشان را با تیم تطبیق دهند و معیارهایشان را هماهنگ کنند چراکه پرسپولیس تیم متفاوتی است و فلسفه متفاوتی دارد. درباره مدل مو هم باید بگویم این موضوع را تازه شنیده‌ام اما وقتی پیکان بود کسی از مدل موی او ایراد نگرفت. هرکدام از بازیکنان مدل موی خاصی دارند که این مسائل شخصی است. حالا به‌نظر شما مدل موی من خوب است؟!»

آخرین ملاقات

آخرین دیدار دو تیم در هفته آخر لیگ شانزدهم برگزار شد و درحالی که قهرمانی پرسپولیس مسجل بود، سیاه‌جامگان با گل دقیقه ۴۸ روح‌الله سیف‌اللهی پیروز شد تا هم در لیگ برتر ماندگار شود و هم اولین برد تاریخ حیات خود در لیگ برتر را برابر پرسپولیس جشن بگیرد. در مجموع این ۴ بازی پرسپولیس ۳ بار برده و ۸ گل زده و سیاه‌جامگان همان یک بازی را برده و ۴ بار موفق به گلزنی شده. در این میان مهدی طارمی با ۳ گل بیشترین تاثیر را در گلزنی‌های پرسپولیس داشته است ولی هیچ بازیکن تیم مشهدی بیش از یک گل به قرمزها نزده است. حریف بازیکنانی دارد که به‌شدت به جو و شرایط پرسپولیس آشنا هستند. حسین بادامکی، حمیدرضا علی‌عسگری، یونس شاکری و روح‌الله سیف‌اللهی سابقه بازی در پرسپولیس را دارند. اکبر میثاقیان هم که به‌عنوان سرمربی تیم‌های مختلف بارها در آزادی با پرسپولیس بازی کرده و به دفعات با سیستم دفاع اتوبوسی، قرمزها را متوقف کرده است.

برانکو بازی را دست‌کم نمی‌گیرد

برانکو درکنفرانس خبری پیش از بازی اطمینان می‌دهد که حریف را دست‌کم نخواهند گرفت: «تمرکز بیشتر بازیکنان ما شاید روی الاهلی باشد اما مطمئنم بازیکنانم سیاه‌جامگان را دست کم نمی‌گیرند. حریف را ساده فرض نمی‌کنند و ساده بازی نخواهند کرد. چون مثل همه بازی‌ها انتظار یک بازی سخت با نتیجه نامعلوم را داریم اما آنچه در مورد بازیکنانم به آن افتخار می‌کنم این است که آنها با حداکثر تمرکز و انگیزه بازی می‌کنند و به همین دلیل به نتایجی که می‌خواهیم، می‌رسیم.» وی با اشاره به تلاش بازیکنانش برای دستیابی به این روند شکست‌ناپذیری و روحیه بالا برای پیروزی گفت: «این را به این دلیل می‌گویم که اخیرا صحبت‌هایی می‌شود که پرسپولیس راحت پیروز می‌شود و تیم ما را از پیش برنده می‌دانند ولی کسی صحبت نمی‌کند که چقدر بازیکنانم زحمت کشیده و عرق کرده و تمرینات و آماده‌سازی سختی را پشت‌سر گذاشته‌اند و تمرکزشان روی کارشان است. تمام نتایجی که به‌دست آورده‌ایم حاصل زحمت و تلاش کار آنها بوده است. طبیعی است دوست داریم برنده شویم و هدف ما برد بیشتر در مسابقات است. می‌دانم که کار به هیچ‌وجه ساده و آسان نخواهد بود و می‌دانیم اتفاقات غیرمترقبه و پیش‌بینی‌نشده‌ای هم خواهیم داشت. آنچه مهم است اینکه بازیکنانم می‌خواهند از بازی لذت ببرند و با نتایجی که کسب می‌کنند به همراه هوادارانمان در زمین شادی کنند.»

شوک کمال

خبر شوک‌آور در اردوی سرخپوشان اما کنار گذاشتن کامیابی‌نیا از پرسپولیس است. داستان زمانی پیچیده‌تر شد که برانکو از نارضایتی او در پرسپولیس گفت. او ضرب‌الاجلی برای این بازیکن تعیین کرده تا خودش را با شرایط تیم وفق دهد: «او از موقعیتی که در تیم دارد‌ ناراضی است. از طرفی هم در مرحله نقاهت بعد از عمل جراحی است و طبیعی است که نخواستم بازیکن ناراضی در تمرین باشد و فرصت ۲۴ساعته‌ای به او دادم.» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه آیا امکان جدایی او از پرسپولیس وجود دارد یا خیر،‌ افزود: «طبیعی است که اجازه جدایی داده نمی‌شود. اگر بازیکن مایل به رفتن بود باید همان زمان می‌رفت همان طور که طارمی این شانس را داشت که مذاکره کند. ما به‌خاطر بازی‌های حساسی که داریم بازیکنی را رها نمی‌کنیم مگر اینکه پیشنهاد ۵ میلیون دلاری بیاید تا درباره آن صحبت کنیم.» بازی امشب از ساعت ۲۰:۴۵ آغاز خواهد شد.