ماموریت: بازپس‌گیری صدر

آخرین بازی هفته ششم لیگ برتر امشب و از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. پرسپولیس پیش از این در یک دیدار مهیج و تماشایی الاهلی عربستان را شکست داد و به جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. شاگردان برانکو اکنون با انرژی و روحیه‌ای مضاعف به مصاف پیکان می‌روند. بازی‌های پرسپولیس بیش از همیشه تماشایی شده، نیمه‌های دوم به نیمه برانکو مشهور شده، تعویض‌های هوشمندانه سرمربی پرسپولیس نشانگر تسلط این مربی به مسائل فنی فوتبال است. او در جریان بازی بدون انجام حرکات عجیب و غریب در کنار زمین، بازی را زیر نظر می‌گیرد و سپس با تعویض‌هایی طلایی پرسپولیس را برنده می‌کند.

پیکان روز سختی را در ورزشگاه آزادی تجربه می‌کند. مجید جلالی که هنوز از جدایی گادوین منشا و نعمتی گلایه‌مند است باید راهکاری برای حفظ خط حمله آتشین سرخپوشان که بخشی از آن بازیکنان فصل پیش خودش هستند پیدا کند. خط حمله‌ای خطرناک و زهردار که به تیم مقتدر الاهلی سه گل زده است. مجید جلالی با لقب «آقا معلم» در فوتبال ایران شناخته می‌شود اگر بتواند از پروفسور امتیاز بگیرد برایش موفقیت محسوب خواهد شد. پیکان در این فصل هنوز نتایج مطلوبی نگرفته است و مجید جلالی هم خوب می‌داند که روز سختی در پیش دارد اما این دلیل نمی‌شود که انگیزه نداشته باشد. جلالی می‌گوید: «پرسپولیس پارامترهای مثبت زیادی در خط حمله دارد و در همین شرایط هم ممکن است اشتباه کند. با این ‌حال یکی از این ویژگی‌های مثبت پرسپولیس قطعا نیمکت قوی این تیم است و همین مساله بازی با چنین تیمی را به شدت سخت می‌کند، اما بازی با پرسپولیس برای من و تیمم انگیزه بسیار بالایی ایجاد کرده است.»

با توجه به خستگی تیم پرسپولیس تغییر در ترکیب این تیم قابل پیش‌بینی است و به احتمال زیاد منشا و نعمتی بازی خواهند کرد. درحالی‌که خود برانکو هم این موضوع را تایید کرده بود و با تاخیر مسلمان و طارمی دربازگشت به ایران این فرضیه تقویت شد اما جلالی پیش‌بینی دیگری دارد: «با شناخت از پیشینه برانکو بعید می‌دانم که او تغییری در ترکیب تیمش ایجاد کند. با این حال ما شرایط مختلف بازی با پرسپولیس را تمرین کرده‌ایم.» باید دید برانکو می‌تواند پیکان سواری کند و سه امتیاز هم از حریف تهرانی خودگرفته و به صدر بازگردد یا پیکان شگفتی‌ساز خواهد شد. برانکو نگران این بازی است که مبادا ترمز تیمش کشیده شده و از روی نوار برد خارج شوند: «طبیعی است بعد از بازی مقابل الاهلی یک رضایتمندی در تیم ما وجود دارد اما این موضوع می‌تواند ما را از جدیت بیندازد. اینگونه بازی‌ها نه تنها برای پرسپولیس بلکه برای همه تیم‌ها می‌تواند بحران‌زا باشد.» سرمربی پرسپولیس در واکنش به این مساله که این تیم پیش از او فقط با علی پروین و استانکو توانسته بود به جمع ۴ تیم برتر آسیا راه پیدا کند که هر دو بار از رسیدن به فینال محروم شد و آیا این بار او می‌تواند پرسپولیس را فینالیست آسیا کند یا نه، گفت: «طبیعی است خواسته و هدف حداکثری ما حضور در فینال آسیا باشد، البته رقابت ما در فرمت جدید مسابقات آسیایی است و این مسابقات متفاوت‌تر و سخت‌تر از گذشته است اما خیلی خوشحالم که پیش از این پروین و استانکو پرسپولیس را موفق کرده بودند، به‌خصوص پروین که سمبل باشگاه محسوب می‌شود.»