تیم عالی بدون سرمربی!

آقای بدون قرارداد

پس از آخرین قهر یحیی گل‌محمدی که به گفته خودش شاید باز هم ادامه داشته باشد، سرمربی پرسپولیس برای وجاهت بخشیدن به ترک تیمش مدام ادعا می‌کند که نامه فسخش را به باشگاه فرستاده و قانونا سرمربی تیم محسوب نمی‌شود. نکته اینکه چیزی به اسم نامه فسخ وجود ندارد؛ اگر بازیکن یا مربی‌ای قصد فسخ قراردادش را داشته باشد، باید به سازمان لیگ مراجعه و آن را رسمی کند. مانند کاری که علیرضا بیرانوند – جدا‌ از قانونی یا غیرقانونی بودن آن – پیش از شروع فصل انجام داد. تکرار موضوع فقط تداعی‌کننده این است که اگر گل‌محمدی قصد شوک دادن به تیم را داشت، لابد چیزی درست نشده که هنوز هم سر حرفش هست و اگر نمی‌تواند ادامه بدهد و قرارداد ندارد، پس چرا و چگونه روی نیمکت می‌نشیند؟ یعنی این پرسپولیس بدون سرمربی آن‌قدر خوب می‌برد؟

دو دقیقه آرام بگیر!  

صحبت‌های چند روز قبل محمدحسین کنعانی‌زادگان درباره وارد کردن رنجروور ۱۰۰ میلیاردی باعث شد تا جو ورزش ایران به قدری ملتهب شود که کشتی‌گیرها و پرسپولیسی‌ها به جان یکدیگر بیفتند و ادبیات زشتی در فضای مجازی رد و بدل شود. اما این تمام ماجرا نبود، چراکه حواشی تاثیر خودش را در زمین مسابقه هم نشان داد. در اواسط بازی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان و بر سر یک ضربه آزاد ساده، کنعانی و سروش رفیعی با یکدیگر درگیر شدند و اگر میانجی‌گری دانیال اسماعیلی‌فر نبود ممکن بود این دو نفر وسط زمین از خجالت یکدیگر دربیایند. این حاشیه به قدری توی ذوق زد که یحیی هر دو بازیکن را تعویض کرد. هرچند گل‌محمدی ادعا کرد بیرون کشیدن سروش به دلیل کارت زردی بود که داشت، ولی خودش هم اتفاق پیش آمده بین دو بازیکن تیمش را تایید کرد. کنعانی دفاع خوبی است، اما سطح فنی‌اش با رفتارهایش اختلاف فاحشی دارد و اگر نتواند اظهارت و حواشی‌اش را کنترل کند دیگر جایی در سطح نخست فوتبال نخواهد داشت.

آزادی به کی می‌رسد؟  

بحث کوچ استقلال و پرسپولیس از ورزشگاه آزادی بار دیگر داغ شده و هردو تیم پس از اینکه دیدند وضعیت چمن کمی بهتر شده و امکان میزبانی در ورزشگاه‌های دیگر هم بسیار دشوار است، حالا می‌خواهند هرطور شده در استادیوم پیر و درحال مرمت آزادی بازی‌هایشان را برگزار کنند. البته یک ماه قبل و زمانی که کیفیت چمن بسیار پایین بود، پرسپولیسی‌ها علنا درخواست کردند تا بازی‌هایشان در ورزشگاه شهید کاظمی که محل تمرینشان است، برگزار شود، اما با این موضوع مخالفت شد. استقلالی‌ها هم برای حضور در شهرهای دیگر تلاش کردند، اما باز به پایتخت برگشتند. حالا کار به جایی رسیده که افشین پیروانی، سرپرست پرسپولیس می‌گوید که آنها هیچ‌وقت قصد ترک آزادی را نداشته‌اند و رضا درویش، مدیرعامل باشگاه هم ادعا می‌کند اگر قرار باشد فقط یک تیم در آزادی به میدان برود، آن تیم پرسپولیس است! چرایی این موضوع را نمی‌دانیم اما گل‌محمدی حرف درستی زد؛ کسانی باید از آزادی بروند که این ورزشگاه را به چنین وضعیتی انداخته‌اند نه استقلال و پرسپولیس. به هرحال وضعیت استادیوم آزادی هم بحران جدیدی است که به مجموعه دردسرهای فوتبال ایران اضافه شده است.