1200 برابر گران‌تر!

مهدی طارمی چهارمین بازیکن ایرانی سری A ایتالیا خواهد بود. پیش از او رحمان رضایی، علی سامره و سردار آزمون به تیم‌هایی در دسته اول فوتبال این کشور پیوسته بودند. با این وجود احتمالا انتقال طارمی به اینتر، مهم‌ترین ترانسفر تاریخ فوتبال ایران به لیگ این کشور محسوب می‌شود.

طبیعتا از همین حالا یکی از جذابیت‌های مسابقات فصل بعد ایتالیا، رودررویی سردار آزمون و مهدی طارمی است. بازی رم و اینتر همین‌طوری هم یکی از تماشایی‌ترین مسابقات لیگ ایتالیا به شمار می‌آمد و حالا تقابل احتمالی دو مهاجم ایرانی می‌تواند آن را برای هواداران فوتبال در کشورمان مهیج‌تر کند. هدایت رم را به تازگی دنیله ده‌روسی بر عهده گرفته که گویا اعتماد فنی خوبی به آزمون دارد.

انتقال طارمی به اینتر در شرایطی نهایی می‌شود که او اصلا فصل خوبی را پشت سر نگذاشته است. مهاجم ایرانی در ۱۶ مسابقه این فصل پورتو به میدان رفته و آمار ناامیدکننده فقط ۳ گل و یک پاس گل را به ثبت رسانده است.

در جریان شکست دوشنبه‌شب پورتو برابر آروکا طارمی از اواسط نیمه دوم به زمین آمد و موفق نشد کار خاصی انجام بدهد. این نخستین حضور او در پیراهن پورتو پس از بازگشت از جام ملت‌های آسیا بود، با این حال مهاجم ایرانی آمار ناامیدکننده تنها ۳ لمس توپ در ۳۱ دقیقه را به جا گذاشت. در صورت تداوم این عملکرد، احتمالا در پایان فصل دل هواداران زیاد برای او تنگ نخواهد شد!

طارمی در تیم ملی هم نمایش‌های خوبی نداشت. او در جام ملت‌های آسیا فقط سایه‌ای محو از خودش بود. تنها نمایش درخشان این بازیکن به مسابقه با امارات مربوط می‌شد که در آن دو گل زد. طارمی برابر سوریه با دریافت دو کارت زرد اخراج شد، در بازی با ژاپن حاضر نبود و مقابل قطر هم نمره بسیار ضعیفی گرفت.

مهاجم ایرانی در اینتر باید با دو فوروارد درجه یک رقابت کند؛ یکی لائوتارو مارتینز آرژانتینی است که در ۲۱ بازی این فصل ۱۹ گل برای صدرنشین فعلی سریA ‌  زده، دیگری هم مارکوس تورام ایتالیایی که امسال ۹ بار دروازه رقبا را باز کرده و البته تخصصش گلزنی در مسابقات بزرگ است. اینتر همچنین آرناتوویچ را هم به صورت قرضی از بولونیا در اختیار گرفته، اما احتمالا آخر فصل جدا خواهد شد. الکسیس سانچز هم دیگر مهاجم اینتر است که اصلا گفته می‌شود طارمی به جای او جذب شده.

در شرایطی که قرار بود دیروز تست‌های پزشکی طارمی در میلان انجام شود، باشگاه به دلایل نامعلوم این موضوع را به تعویق انداخت. گفته می‌شود اینتر قصد دارد به‌طور مخفیانه از طارمی تست بگیرد.

قرارداد طارمی ۲ ساله است که امکان یک فصل تمدید خودکار را دارد. چنین قراردادی برای یک بازیکن ۳۱ ساله، کمی خاص است و نشان از اعتماد نراتزوری به مهاجم ایرانی دارد.

گفته می‌شود دستمزد طارمی در اینتر سالانه ۳ میلیون یورو معادل تقریبا ۱۸۰ میلیارد تومان است. این در حالی است که دستمزد ۱۰ سال قبل طارمی در پرسپولیس (لیگ سیزدهم، سال ۹۲) فقط ۱۵۰ میلیون تومان بود و به تعبیر دیگر دریافتی این بازیکن طی یک دهه، ۱۲۰۰ برابر بیشتر شده است!