احتمال لغو بازی‌های تیم ملی در تهران

ترابیان: بازی‌های تیم ملی را در شهرهای دیگر برگزار می‌کنیم

دایی: اجازه بدهید کی‌روش با خیال راحت کارش را انجام دهد مسوولان فدراسیون فوتبال از شعارهایی که در مسابقه ایران - ماداگاسکار سر داده شده ناراحت هستند. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، سرپرست تیم ملی فوتبال گفت: «اگر فضا تغییر نکند در آینده از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست می‌کنیم بازی‌های تیم ملی در شهر دیگری برگزار شود.»

عباس ترابیان درباره شعارهایی که از دقیقه ۷۵ به بعد در بازی ایران و ماداگاسکار داده شد، گفت: «تعداد محدودی از تماشاگران که به آنها خط داده شده بود به ورزشگاه آمده بودند و با ایده قبلی شروع به سر دادن شعار کردند. متاسفانه عده‌ای هم به صورت ناخواسته و ندانسته با آنها همکاری کردند.»

ترابیان ادامه داد: «اگر این قضایا حلاجی نشود و مسوولان در زمان مقتضی وارد عمل نشوند با توجه به اینکه تیم ملی متعلق به همه ایران است، ما در آینده از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست خواهیم کرد تا بازی‌های تیم ملی در شهر دیگری برگزار شود.»

سرپرست تیم ملی با اشاره برخی به شعارها گفت:

«در یکی از روزنامه‌ها خواندم که در توجیه حرکت غیراخلاقی برخی تماشاگران نوشته شده بود که چون چشمشان به رییس فدراسیون خورده علیه او شعار دادند در حالی که باید بگویم دوستان باید اطلاعات دقیق‌تری می‌گرفتند، چرا که اصلا رییس فدراسیون در ورزشگاه نبود. ضمن اینکه دادن شعار «علی دایی» یک حرکت کاملا انحرافی بود، چرا که شعاردهندگان فقط می‌خواستند تفکرات تماشاگران را به انحراف ببرند. علی دایی یک مربی بزرگ و حرفه‌ای است و هم به تیم ملی و هم به کی‌روش علاقه‌مند است و احترام خاصی هم برای تیم ملی و شخص سرمربی تیم ملی قائل است. مطمئن باشید با این کارها نمی‌توانند تیم ملی را در مقابل علی دایی قرار دهند. شعار «علی دایی» کاملا بی معنی بود یا اینکه شعار «کی‌روش بیا اینجا» چه معنی می‌توانست داشته باشد.»

ترابیان در پایان درباره درگیری و اتفاقاتی که در سالن کنفرانس افتاد، گفت: «متاسفانه برخی از خبرنگاران در کنفرانس احترام پیشکسوتانشان را نگه نداشتند. من در کنفرانس بزرگانی از خبرگزاری و روزنامه‌ها دیدم که حتی به آنها اجازه پرسیدن یک سوال هم داده نشد. البته این اتفاقات و درگیری‌ها که در سالن کنفرانس افتاد ما را مجاب می‌کند که از این به بعد کنترل بیشتری روی برخی خبرنگاران به وجود بیاوریم.»

دایی: کارنامه کی‌روش مشخص است؛ به‌جای من تیم‌ملی را تشویق کنید

در همین رابطه علی دایی گفت: از تک تک مردم ایران می‌خواهم به کی‌روش فرصت دهند و به جای من تیم ملی را تشویق کنند. به گزارش خبرگزاری فارس، علی دایی درباره اتفاقات بازی تیم ملی ایران و ماداگاسکار و تشویق او از سوی تماشاگران تصریح کرد: به هیچ‌وجه راضی نیستم مردم مرا در بازی‌های تیم ملی تشویق کنند. از تک‌تک مردم ایران به عنوان فردی که هر چه دارم از آنهاست، می‌خواهم به جای دایی، تیم ملی ایران را تشویق کنند.

وی اظهار کرد: این اولین بازی رسمی‌ کی‌روش در ایران بود و مردم باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشند. شاید در این بازی کی‌روش به دنبال اهدافی بود تا برای بازی با مالدیو به آن برسد. کارنامه ایشان مشخص است و نباید با این بازی او را زیر سوال ببرند. باید سعی کنیم بستر لازم را آماده کنیم تا کی‌روش در فوتبال ما موفق شود. من از مردم خواهش می‌کنم این بستر را آماده کنند و اجازه ندهند حاشیه‌ها به تیم ملی ضربه‌ بزند.

سرمربی فصل گذشته پرسپولیس افزود: من به کار کی‌روش اعتقاد خاصی دارم و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. هر کاری از دستم برآید برای کمک به تیم ملی و کی‌روش انجام خواهم داد. مردم هم باید زمان بدهند تا تیم ملی روز به روز بهتر شود. باید اجازه دهیم کی‌روش با خیالی راحت، اعصابی آسوده و بدون فشار و استرس کارش را دنبال کند.

دایی در مورد شرایط تیم راه آهن گفت: با وجود این‌که کمی‌عقب هستیم، اما تلاش می‌کنیم عقب ماندگی‌ها را با تلاش و سخت‌کوشی بیشتر جبران کنیم.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها درباره پوشش صحبت‌هایش در نشست خبری گفت: همه دیدند که چه حرف‌هایی زدم و برای آنهایی که حرمت خود را نگه نمی‌دارند متاسفم.