حضور مربی خارجی فعلا به صلاح پرسپولیس نیست

کاپیتان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با تاکید براینکه در مقطع زمانی فعلی حضور مربی خارجی به صلاح این تیم نیست، گفت: بهترین زمان برای حضور مربی خارجی پس از پایان فصل و پیش از شروع فصل جدید است. به گزارش مهر، کریم باقری، در خصوص مسائل مختلف مربوط به تیم فوتبال پرسپولیس از جمله بازی این تیم با ذوب‌آهن، دیدار پرسپولیس با تراکتورسازی درهفته پانزدهم و همچنین دربی ۷۳ گفت: بازیکنان پرسپولیس یک بازی خوب و سخت را مقابل تیم ذوب آهن در جام حذفی انجام دادند. نکته جالب اینکه هر زمان پرسپولیس گل می خورد بازیکنان این تیم سریع جبران می کردند و در نهایت گل برتری را نیز زدند.

وی افزود: نکته مهم در این بازی این بود که بازیکنان شرایط تیم پرسپولیس را می‌دانستند و اهمیت شکست ذوب‌آهن و صعود به مرحله یک چهارم نهایی را درک کرده بودند که در نهایت همین موضوع منجر به موفقیت آنها و شکست تیم اصفهانی شد.

باقری در پاسخ به این پرسش که «چرا پرسپولیس راحت گل می‌خورد؟»، اظهار کرد: پرسپولیس در شکل و ساختار دفاعی خود مشکل دارد. این مشکل فقط مختص به تیم پرسپولیس نیست بلکه اکثر تیم‌های ایرانی در این خصوص مشکل مشابهی با پرسپولیس دارند. متاسفانه پرسپولیس به دلیل محرومیت دو مدافع اصلی خود را از دست داده و این موضوع باعث شده که خط دفاعی این تیم آسیب پذیرتر باشد. وی در ادامه تاکید کرد: خط دفاعی پرسپولیس در این مدت دچار تغییرات زیادی شده و به ویژه مدافعانی که در کناره‌ها به کار گرفته می‌شوند، بارها مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، اما متاسفانه این تغییرات هنوز به خوبی جواب نداده است. امیدوارم پرسپولیس با جایگزین کردن مدافعان خوبی به جای شیث و نصرتی بتواند نقاط ضعف خود را درخط دفاعی ترمیم کند. وی در خصوص دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی از هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر نیز خاطر نشان کرد: پرسپولیس بازی بسیار سختی را با تیم فوتبال تراکتورسازی در رقابت‌های لیگ برتر پیش رو دارد. تراکتورسازی از یک پشتوانه بسیار خوب در ورزشگاه آزادی برخوردار خواهد بود و آن هم حمایت تماشاگران این تیم است که این موضوع کار را برای تیم ما سخت می‌کند. امیدوارم هواداران تیم پرسپولیس نیز روز جمعه با حضور در ورزشگاه به حمایت از تیم محبوب خود بپردازند و در مجموع از این بازی استقبال خوبی شود. باقری در خصوص تیم تراکتورسازی اظهار کرد: این تیم در جدول رده‌بندی در حال حاضر شرایط خوبی دارد و حریف سرسختی برای پرسپولیس است از طرف دیگر بازیکنان تیم پرسپولیس هم به تدریج به شرایط ایده‌آل تیمی خود نزدیک شده و از شرایط بد روحی که دچار آن شده بودند خارج می‌شوند. فکر می‌کنم تماشاگران از دیدن این بازی لذت ببرند. باقری درباره صحبت‌هایی که در خصوص حضور اریکسون در پرسپولیس یا سایر گزینه‌های خارجی مطرح می شود، گفت: در شرایط فعلی مهم‌ترین کار این است که از گروه فعلی کادر فنی به بهترین شکل حمایت شود. شما اگر بهترین مربی خارجی را هم که بیاورید نیاز به زمان و امکانات خوب و حرفه‌ای دارد. مسلما این زمان هم هیچ‌وقت در استقلال و پرسپولیس به چنین مربیانی داده نمی‌شود چون هواداران این دو تیم فقط برد می‌خواهند و راضی به تساوی هم نیستند چه برسد به باخت. در مجموع کار کردن در تیم‌های استقلال و پرسپولیس چه برای مربی داخلی و چه مربی خارجی سخت بوده و شرایط خاص خود را دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: همان‌طور که گفتم مربی خارجی نیاز به زمان دارد و بهترین زمان برای حضور این دست مربیان پس از پایان فصل و پیش از شروع فصل جدید است.