احتمال حذف باشگاه‌هایی که تجاری نشده‌اند

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال گفت: اگر دو تیم استقلال و پرسپولیس همواره در کورس قهرمانی باشند، به نفع فوتبال کشور است. مهدی تاج در دومین همایش بررسی حمایت از تیم ملی فوتبال که توسط جمعیت حامیان هواداران فوتبال در محل اتحادیه باشگاه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: انتظارمان از این دو تیم این است که همواره در کورس قهرمانی باشند و امروز هم از بابت حضور استقلال و پیروزی در لیگ قهرمانان آسیا خوشحالیم. هر چند که پیشرفت تیم‌های شهرستانی هم مایه مباهات است. وی تاکید کرد: تیم ملی یعنی کشور، یعنی نظام و هیچ‌کس حق ندارد با آن معامله کند، متاسفانه در کشورمان در مورد تیم ملی با بی‌مهری‌هایی مواجه می‌شویم که به نفع تیم ملی و کشور نیست.

تاج با تشکر از کانون هواداران به خاطر حمایت از تیم ملی توصیه کرد: در وهله نخست این که کانون هواداران را باید به مجموعه کل کشور تعمیم داد و این که بستری مناسب برای حضور بانوان در ورزشگاه فراهم کنیم و دوم این که کانون هواداران را دولتی نکنیم.

نایب‌رییس فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا هنوز فدراسیون فوتبال با حضور علی کریمی در تیم ملی مشکل دارد یا خیر،‌ تاکید کرد: با او مشکلی نداریم، اما انتخاب بازیکن فقط توسط سرمربی صورت می‌گیرد. نه من و نه دیگر اعضای فدراسیون این اجازه را به خود نخواهیم داد که درخصوص دعوت بازیکنان به تیم ملی دخالت کنیم. تاج درخصوص انتخاب دستیار برای علی دایی گفت:‌ صحبت‌هایی انجام شده است تا از یک مربی کاربلد که احتمالا خارجی خواهد بود در کنار سرمربی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور بانوان در ورزشگاه‌های ایران از سوی فیفا تاکید شده یا خیر اذعان داشت: متاسفانه به دلیل یکسری مسائل فرهنگی هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم که بتوانیم بانوان را به ورزشگاه راه دهیم، البته در همین خصوص بارها اعلام شده که فیفا توصیه کرده اگر بانوان به ورزشگاه راه پیدا نکنند، امکان تعلیق فوتبال ایران وجود دارد. صراحتا اعلام می‌کنم که فیفا در این زمینه الزامی به ما نداشته و فقط این مساله را به ما توصیه کرده است.

تاج در پایان در ارتباط با تجاری شدن باشگاه که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید شده است، تصریح کرد: اگر باشگاه‌هایی که به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده‌اند تجاری نشوند، احتمال حذفشان وجود دارد، که با رایزنی‌های انجام‌شده این مشکل طی چند روز آینده برطرف خواهد شد.