روح خفته ایتالیا بیدار شد

گروه ورزش- تیم ملی فوتبال ایتالیا سه‌شنبه شب با برتری مقابل فرانسه به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ راه پیدا کرد. قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ که در آستانه حذف زودهنگام از رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ قرار داشت، در گروه C رقابت‌ها موسوم به گروه مرگ با دو گل در ورزشگاه «لتزی گراند» مقابل فرانسه به برتری رسید تا با توجه به پیروزی هلند مقابل رومانی به دور یک چهارم نهایی رقابت‌ها صعود کند. ایتالیا روز یکشنبه هفته آینده در این چارچوب با اسپانیا دیدار خواهد کرد که می‌تواند مسابقه تعیین‌کننده برای هر دو تیم باشد. در این دیدار که به قضاوت لوبوس میشل و در حضور بیش از ۳۰هزار تماشاگر برگزار شد، آندره پیرلو پس از اینکه اریک آبیدال بر روی لوکا تونی مرتکب خطای پنالتی شد تیم ایتالیا را در دقیقه ۲۵ از روی نقطه پنالتی پیش انداخت.

تعویض اجباری فرانک ریبری به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در اوایل نیمه نخست باعث شد تا فرانسه در ادامه بازی با مشکلات بیشتری رو به رو شود.

ضربه کاشته دانیله دی روسی در دقیقه ۶۲ این دیدار پس از برخورد با پای تیه ری آنری و تغییر جهت، درون دروازه گرگوری کوپه قرار گرفت تا نایب قهرمان جهان با کسب تنها یک امتیاز از سه مسابقه، وداعی زودهنگام با این رقابت‌ها داشته باشد.

هلند ۹ امتیازی و بازی جوانمردانه

تیم ملی فوتبال هلند در حالی که پیش از این صعود خود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ را قطعی کرده بود، با انجام یک بازی جوانمردانه مقابل رومانی و پیروزی مقابل این تیم، فرصت صعود تیم ایتالیا به مرحله بعد را فراهم آورد.

مارکو فان باستن با علم به اینکه این احتمال وجود دارد تیم تحت رهبری او در مرحله نیمه‌نهایی مجددا با ایتالیا روبه‌رو شود با این حال تیم رومانی را از دور رقابت‌ها حذف کرد تا قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ با برتری مقابل فرانسه فرصت حضور در مرحله بعدی مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا را پیدا کند.

هلند در این دیدار که در گروه C رقابت‌ها و در حضور ۳۰ هزار تماشاگر ورزشگاه استادو سوئیس برگزار شد، با دو گل‌هانتلار و رابین فن پرسی که در دقایق ۵۴ و ۸۷ به ثمر رسید، رومانی را از پیش رو برداشت و با ۹ امتیاز به مرحله یک چهارم نهایی

صعود کرد.