دهقان: به دنبال وزارت ورزش هستیم

ایپنا- علیرضا دهقان، سخنگوی فراکسیون ورزش و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در واکنش نسبت به عملکرد کاروان ورزش ایران در المپیک ۲۰۰۸ پکن مطالبی را عنوان کرد. دهقان گفت: کار مجلس قانونگذاری و نظارت است و ما از همین موقعیت خود به نحو احسن بهره خواهیم برد. همیشه در المپیک، رقابت‌های جام جهانی، آسیایی و... وقتی چنین نتایج ضعیفی رقم می‌خورد، موجی از انتقادات و اعتراضات پیش می‌آمد و به مرور زمان، همه سوار بر همین موج می‌شدند و درنهایت سروته قضیه هم می‌آمد. این اتفاق به شخصه برای خود من که ۲۰ سال در عرصه ورزش مسائل ریز و درشت را تجربه کرده بودم، بسیار ناراحت‌کننده بود.

بر همین اساس در جلسه اول که با مسوولان سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک داشتیم، در خصوص تمامی مسائل سوال تخصصی در زمینه مسائل فنی روانشناسی، نیروهای انسانی، تغذیه و... شد و به قدری سوالات زیاد بود که وقت کم آمد و قرار شد جلسه‌های دیگری برای نتیجه گیری و جمع‌بندی بگذاریم. در حال حاضر نیز به دلیل حضور برخی مسوولان سازمان تربیت‌بدنی در پارا المپیک، از معاونانشان خواسته‌ایم که در این هفته به مجلس بیایند تا بتوانیم ریزتر به قضایا نگاه کنیم. همچنین تصمیم داریم از تک تک روسای فدراسیون‌ها برای شنیدن مشکلاتشان به صورت تخصصی نشست‌های جداگانه داشته باشیم.

مهندس علی‌آبادی مسائلی را مطرح کردند که مشکلات ورزش کشور ما است. ‌هاشمی‌طبا، مهرعلیزاده و دیگر مدیران ورزش نیز این مشکلات را بیان کرده بودند، ولی ما می‌خواهیم به کمک خود سازمان تربیت‌بدنی در خصوص حل مشکلات ورزشی اقدام کنیم.

من به شخصه موافق وزارت ورزش هستم برای تشکیل وزارت ورزش می‌بایست مراحل قانونی را طی کنیم و به عنوان طرح به مجلس ارائه نماییم. اما چند بحث برای این کار وجود دارد. یک بحث این است که قرار است دولت کوچک شود و بااضافه شدن یک وزارتخانه دیگر دولت بزرگ‌تر خواهد شد. ضمن اینکه با راه‌اندازی وزارت ورزش، خود ورزش کوچک می‌شود. لذا باید با کمک گرفتن از کارشناسان امر راهکارهای حل این مساله را بررسی کنیم.