احمدی‌نژاد: پاراالمپیک مهم‌تر از المپیک است

ایسنا- دکترمحمود احمدی‌نژاد با حضور در دهکده بازی‌های پارا المپیک با اعضای کاروان ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. رییس‌جمهور دیروز وارد دهکده بازی‌های پاراالمپیک ۲۰۰۸ پکن شد و به صورت رسمی توسط شهردار دهکده بازی‌های پکن، مسوولان کاروان ایران، مسوولان برگزاری مسابقات و سفیر ایران در پکن مورد استقبال قرار گرفت.

وی در جمع پاراالمپیکی‌های ایران دقایقی را به سخنرانی پرداخت و گفت: «از خداوند متعال سپاسگزارم که این توفیق را به من عنایت کرده تا به این جا بیایم و از نزدیک چهره‌های مصمم و مومن شما را زیارت کنم. ما آماده‌ایم تا عرض ارادت کنیم، خسته نباشید در این جا معنا ندارد. بعید می‌دانم که کسی در ایران یا به نام ایران در عرصه‌های گوناگون خستگی را تجربه کند به خصوص شما عزیزان. به نظر من مسابقات پاراالمپیک به مراتب مهم‌تر، ارزشمندتر و تاثیرگذارتر از المپیک است. گرچه آن هم یک جشنواره بزرگ ورزشی است. در این جا شما در یک میدان بزرگ‌تر ثابت می‌کنید که انسان یعنی توانایی و توانستن. اراده انسان در این جهان بر همه چیز غلبه خواهد کرد.»

احمدی‌نژاد در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: «از من پرسیدند که از کاروان ورزشی ایران چه انتظاری دارید؟ اولا ورزش، ارزش و اهمیت خودش را از جوانمردی، اخلاق، روابط انسانی، بزرگواری و بزرگمردی می‌گیرد. در درجه دوم از نگاه ملت ما تک‌تک عزیزان حاضر در سکوها با عبور از تمرینات سنگین و برنامه‌های سخت مقدماتی خودشان را برای این رقابت‌ها آماده کرده‌اند و مصمم هستند با رعایت اخلاق و جوانمردی بتوانند افتخاری برای ملتشان کسب کنند.»

رییس‌جمهور در پایان با اشاره به مساله تحریم گفت: «خبرنگاری از من در باره تحریم‌ها پرسید. باید بگویم آنهایی که ما را تحریم می‌کنند خودشان را تحریم کرده‌اند. آنها خودشان را از بزرگی‌های ملت ایران تحریم می‌کنند. ملت ایران، ملت بزرگی است که این بدخواهی‌ها، بداندیشی‌ها و تحریم‌ها چیزی از ملت بزرگ ما کم نمی‌کند.»