ایپنا - به‌رغم تاکید کنفدراسیون فوتبال آسیا و اهمیت واگذاری حق پخش تلویزیونی به فدراسیون فوتبال، سازمان صدا و سیما این مورد را قبول ندارد و پاسخ روشنی به فدراسیون فوتبال در این زمینه نداده‌است.

سازمان صدا و سیما برای واگذاری حق پخش تلویزیونی شرایطی پیشنهاد کرده که فدراسیون فوتبال نمی‌تواند آنرا قبول کند به همین خاطر توافق نهایی بین فدراسیون فوتبال و سازمان صدا و سیما هنوز صورت نگرفته‌است.

صداو سیما پیشنهاد کرده است در قبال واگذاری حق پخش تلویزیونی، امتیاز تبلیغات دور زمین را به این سازمان واگذار کنند. اما به دلیل درآمدزایی فدراسیون فوتبال از طریق تبلیغات دور زمین این امکان وجود ندارد که این امتیاز به صدا و سیما واگذار شود. همچنین مسوولان این سازمان در جلساتی که با فدراسیون فوتبال داشته‌اند تاکید دارند در صورت عدم واگذاری پخش تلویزیونی سهمیه ایران در مسابقات آسیایی کاهش نمی‌یابد و این یک بهانه است تا واگذاری حق پخش تلویزیونی انجام شود و از آنجا که صدا و سیما قصد دارد واگذاری حق پخش را بر اساس پیشنهاد خودش نهایی کند،هنوز فدراسیون فوتبال و صداو سیما به نقطه نظر مشترکی دست نیافته و توافق نهایی صورت نگرفته‌است.