از استقلال انتقاد می‌کنند چون منافع شان را قطع کردیم

خبرگزاری فارس- مدیر عامل استقلال تهران گفت: کسانی که امروز علیه استقلال موضع می‌گیرند افرادی هستند که منافع شان در این باشگاه قطع شده است.

امیر واعظ آشتیانی در مورد شایعه مشکل مالی بازیکنان استقلال در اردوی ترکیه اظهار داشت: از روزنامه‌هایی که این مطالب را منتشر می‌کنند از زبان قانون سوال خواهیم کرد. هر چند با این رسانه‌ها کاری نداریم و با آنها مصاحبه هم نمی کنیم. بیشتر این روزنامه‌ها آنهایی هستند که ۹۰درصد برگشتی دارند، اما به جهت رعایت حقوق باشگاه استقلال از زبان قانون سوالاتی از آنها خواهیم کرد.

مدیر عامل باشگاه استقلال در مورد اینکه ۴۵‌هزار دلار نقدی به سرپرست تیم برای اردوی ترکیه داده است؛ گفت: هیچ گونه مشکل مالی نداریم. افرادی که این حرف‌ها را مطرح می‌کنند آنهایی هستند که منافعشان در باشگاه استقلال قطع شده است. آنها از این موضوع ناراحتند و چون ناراحت هستند این حرف‌ها را می‌زنند.

وی در مورد احتمال ریخت و پاش اضافی در اردوی ترکیه از سوی سرپرست تیم گفت: نظری جویباری حواسش هست که چگونه باید هزینه کند. مدیر عامل استقلال در مورد اینکه چرا بر خلاف مدیران گذشته در اردوی خارجی تیم حاضر نشده تصریح کرد: من این رسم را شکستم تا هم به اداره باشگاه برسم و هم فدراسیون دوچرخه سواری را اداره کنم. واعظ آشتیانی در مورد افتتاح سایت رسمی باشگاه عنوان کرد: فکر می‌کنم در نیمه اول بهمن ماه سایت رسمی باشگاه راه اندازی شود. وی در مورد آکادمی باشگاه استقلال تصریح کرد: روز شنبه با مربیان تیم‌های پایه و علیرضا منصوریان جلسه دارم و در نشستی صمیمانه حرف‌هایم را بیان می‌کنم. من مخالف آکادمی باشگاه نیستم. استقلال و پرسپولیس ظرفیت این را دارند که در استان‌های مختلف فعالیت کنند.

واعظ آشتیانی عنوان کرد: حساسیت من به این دلیل است که باشگاه اکنون تبدیل به شرکت شده است و باید طبق قانون تجارت عمل کنیم. در قبال مجمع و حسابرسی باشگاه باید قانونی عمل کنیم و پاسخگو باشیم. دوران حسینقلی خانی دیگر به سر آمده است. باید بر اساس استانداردها عمل کنیم. در حال حاضر حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا پیگیر این موضوع است و تاکید کرده حساب و کتاب باشگاه‌ها باید منظم باشد. این صورتحساب‌ها به AFC نیز ارسال می‌شود. بنابراین باید به آکادمی نظم داده شود.

وی افزود: من همان قدر که برای تیم بزرگسالان اهمیت قائلم برای آکادمی هم ارزش و اهمیت قائل هستم. بارها برای منصوریان نوشتم که باید با آدم‌های با تجربه‌ آکادمیک کار کند، برنامه هم بدهد و همه چیز قانونمند باشد. منصوریان هم اگر طلبی دارد مربوط به فصل گذشته است که بازیکن تیم بود. هزینه‌ها بر عهده باشگاه است و باید آن را پرداخت کند. ایشان هم به عنوان متولی آکادمی باید ماهیانه گزارش به باشگاه بدهند که این هزینه‌ها در شرف انجام است و بر اساس مقررات باشگاه نیز این هزینه‌ها را پرداخت می‌کند. نباید شاهد بی قانونی باشیم‌.