خانم ابراهیمی، مادر مرحوم آیدین نیکخواه بهرامی در سالگرد درگذشت یکی از قهرمانان بسکتبال ایران می‌گوید: گرچه دل پرتلاطم و ناآرامی دارم اما، احساس همدردی مردم برایم مثل یک مرهم است. باورم نمی‌شود و این همه از الطاف آیدین است. امروز هفتم دی ماه یکسال و یا به عبارتی ۳۶۵ روز از پرواز بدون بازگشت آیدین نیکخواه بهرامی می‌گذرد. تفاوت لحظاتی که بسکتبال ایران و حتی جهان در یکسال گذشته بدون آیدین تجربه کرد را فقط خدای ما و آیدین می‌داند.

خانم ابراهیمی در ادامه گفته‌هایش در مورد دیداری که برای گرامیداشت یاد آیدین برگزار شد، اضافه می‌کند: چندان در جریان چگونگی برگزاری این مسابقه نیستم اما، به اتفاق فکر کردیم برای آیدینی که ناباورانه رفت، شرایطی را فراهم کنیم تا در محلی که او همواره به میدان میرفت و به اتفاق دوستانش در میادین داخلی و خارجی افتخارآفرینی می‌کرد، یک بازی بسکتبال را ترتیب دهیم. این بهترین موقعیت برای بزرگداشت یاد کسی است که من هنوز هم نمی‌توانم در موردش صحبت کنم.

مادر مرحوم آیدین نیکخواه بهرامی خاطرنشان می‌کند: روزها و ماه‌های اخیر برای من به گذشت یک سال مبدل نشد، بلکه آن لحظات ۳۶۵ روزی بود که به عمرم اضافه شد اما، آن چیزی که برای من حکم مسکن را داشت، احترام ایرانی‌ها و غیرایرانی‌ها بود به عشق آیدین. باورم نمی‌شد هر وقت که بر سر مزار آیدین حاضر شدم، آنجا را پر از گل دیدم. نامه‌هایی می‌دیدم از انسان‌های کوچک و بزرگ که از دوستی‌شان با آیدین گفته بودند، آدم‌هایی که من نه آنها را دیده بودم و نه از آنها چیزی شنیده بودم. من از همه آنها ممنونم.

خانم ابراهیمی از همدردی مردم نسبت به خانواده نیکخواه بهرامی تقدیر کرد و گفت: سخت‌ترین دوری را صمد تحمل کرد، چرا که مجبور بود بدون برادرش در زمین بسکتبال حاضر شود اما، من مطمئنم روح آیدین هم به روح صمد اضافه شده است و حالا دو روح در یک بدن ساری و جاری است.

وی در پایان گفته‌هایش یادآوری کرد که پیام تشکر و قدردانی خود و خانواده‌اش را به مردم برسانیم.

صمد نیکخواه بهرامی هم در مورد یادبود مرحوم آیدین می‌گوید: امروز یک بازی نمادین بین تیم ملی بسکتبال و تیم صبامهر انجام می‌شود تا در جایی که آیدین سال‌های سال در آن بازی کرد و افتخار آفرید، یادها و خاطره‌ها زنده شود.

وی افزود: من مطمئنم آیدین در آنجا حضور خواهد داشت؛ به خاطر دوستانش، طرفدارانش و هوادارانش.

بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران در پایان گفته‌هایش اضافه کرد: امیدوارم توانسته باشیم در شب سالگرد درگذشت آیدین، یاد و خاطره او را زنده نگه داریم. پدر خانواده نیکخواه بهرامی هم درباره یکسالی که بدون آیدین گذرانده است، می‌گوید: خاطرات بی‌شماری با آیدین داشته‌ایم اما، همواره احساس می‌کنیم که او در میان ماست و خواهد بود.

وی می‌افزاید: به شخصه هنوز هم نمی‌توانم در مورد فراق آیدین صحبت کنم. برنامه انجام این بازی هم توسط صمد تدوین شد و امیدوارم توانسته باشیم یاد خوبی را از بازی‌های سال‌های سال آیدین در سالن بسکتبال آزادی برگزار کنیم.

نیکخواه بهرامی بزرگ در پایان با تقدیر از همدردی مردم اظهار کرد: خوشحالم از اینکه بگویم هیچ‌گاه مزار آیدین را خالی ندیدم و فکر می‌کنم اگر او می‌دانست که چنین طرفدارانی دارد هیچ وقت به مسافرت نمی‌رفت تا آن اتفاق تلخ رخ ندهد. با این حال من از همه مردم دوستدار آیدین قدردانی می‌کنم و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

منبع: ایسنا