الاهلی با میداودی قهرمان امارات شد

میداودی در گوشه پایین و سمت چپ عکس دیده می‌شود

تیم الاهلی که میلاد میداودی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان را در اختیار دارد، عنوان قهرمانی مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های امارات را از آن خود کرد.

الاهلی که از هفته‌ها پیش بر صدر جدول رده‌بندی مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های امارات تکیه زده بود، در هفته پایانی این مسابقات در خانه الشباب با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید و برای پنجمین بار جام قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد. در این بازی حسنی عبدربه (۷)، باری (۱۰) و علی عباس (۴۵) برای الاهلی گلزنی کردند و تک گل الشباب را نیز فیصل خلیل، مهاجم الاهلی به اشتباه وارد دروازه تیم خود کرد.

الاهلی با این پیروزی ۵۵ امتیازی شد و بالاتر از الجزیره ایستاد که در هفته پایانی نیز به پیروزی رسید، اما نتوانست اختلاف یک امتیازی خود با تیم قهرمان را جبران کند و بر سکوی دوم ایستاد.

الشعب سقوط کرد

یکشنبه شب همچنین تیم الشعب در خانه العین با نتیجه ۲ بر صفر تن به شکست داد تا پس از سال‌ها حضور پررنگ در لیگ برتر امارات به یک دسته پایین‌تر سقوط کند. این تیم که تا پیش از این بازیکنان ایرانی چون علی سامره، جواد کاظمیان، مهرزاد معدنچی، میثم بائو و مهدی رجب‌زاده را در اختیار داشته است، همیشه یکی از تیم‌های میانه بالای جدول بود، اما در فصل جاری به انتهای جدول سقوط کرد و نتوانست خود را از ورطه سقوط رهایی دهد.

معدنچی بهترین گلزن ایرانی

تیم النصر نیز در ورزشگاه خانگی خود با نتیجه تساوی ۲بر۲ مقابل الوصل متوقف شد و با ۲۶ امتیاز بر سکوی ششم ایستاد. مهرزاد معدنچی یکی از بهترین‌های النصر در این بازی بود که موفق شد گل اول این تیم را در دقیقه ۴۵ وارد دروازه الوصل کند. معدنچی با گشودن دروازه الوصل، تعداد گل‌های خود در فصل جاری لیگ برتر امارات را به عدد ۹ رساند و در بین لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ امارات عنوان بهترین گلزن را از آن خود کرد.

در مسابقات فوتبال لیگ باشگاه‌های امارات تیم العین با ۹ بار قهرمانی پرافتخارترین تیم است. پس از این تیم الوصل با دستیابی به ۷ عنوان قهرمانی یکی از تیم‌های برتر لیگ امارات است.

بایانو آقای گل شد

در پایان فصل جاری مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های امارات فرناندو بایانو، مهاجم برزیلی تیم الجزیره با به ثمر رساندن ۲۳ گل، آقای گل این رقابت‌ها شد.

پس از این مهاجم ۳۰ ساله محمد عمر، مهاجم اماراتی النصر و محمد عبدالقادر کوبادجا، مهاجم توگویی الظفره با ۱۳ گل زده عنوان دوم را در جدول گلزنان مسابقات به دست آوردند.

جدول رده‌بندی لیگ برتر امارات: ۱- الاهلی ۵۵ امتیاز ۲- الجزیره ۵۴ امتیاز ۳- العین ۴۳ امتیاز ۴- الوحده ۳۴ امتیاز ۵- الشباب ۲۸ امتیاز ۶- النصر ۲۶ امتیاز - ۷- الظفره ۲۶ امتیاز - ۸- الوصل ۲۴ امتیاز - تفاضل صفر۹- عجمان ۲۴ امتیاز - تفاضل ۱۸- ۱۰ - الشارجه ۲۲ امتیاز ۱۱- الشعب ۱۸ امتیاز ۱۲- الخلیج ۱۴ امتیاز.