حذف پرسپولیس به همراه وینگادا

گروه ورزش- تیم فوتبال پرسپولیس در بازی تک حذفی مرحله یک هشتم نهایی جام باشگاه‌های آسیا با قبول شکست مقابل بنیادکار ازبکستان از دور مسابقات کنار رفت.

در این بازی که عصر چهارشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، بنیادکار با تک گل ریوالدو که از روی نقطه پنالتی و در دقیقه ۴۲ به ثمر رسید، مقابل پرسپولیس به برتری رسید تا سرخ پوشان نیز به جمع ۳ تیم دیگر حذف شده کشورمان بپیوندند.

این بازی در حضور بیش از ۹۰‌هزار نفر برگزار که در پایان حواشی بسیاری نیز داشت. بسیاری از تماشاگران در اواخر بازی با سر دادن شعارهایی علیه مدیرعامل و کادر فنی خواستار برکناری انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه و وینگادا سرمربی تیم شدند.

پس از حذف تلخ تیم‌های استقلال تهران، صبای قم و سپاهان اصفهان در چارچوب این مسابقات معتبر قاره، پرسپولیس آخرین و تنها روزنه امید جامعه فوتبال بود تا در خانه بتواند خواسته فوتبال دوستان را برای رسیدن به جمع تیم‌های برتر آسیا اجابت کند، اما این تیم نیز عصر چهارشنبه کاخ آرزوهای ‌میلیون‌ها هوادار پروپاقرص فوتبال را ویران کرد.

پرسپولیس نه تنها در ابعاد فنی بلکه از حیث قوای بدنی نیز در این پیکار پرالتهاب، توانمندی لازم را نداشت که تمامی این وضعیت شکننده، اوضاع را بر وفق مراد باشگاه بنیاد کار رقم زد تا آخرین نماینده فوتبال ایران نیز با لیگ قهرمانان آسیا وداع کند.

تغییرات مکرر در مدیریت و کادرفنی و مضاعف شدن حاشیه‌های تخریب‌کننده و اختلافات، دست به دست هم داد تا قطار سرخ پوشان در ریل موفقیت حرکت نکند. به هرحال، پرسپولیس نیز هماننده سه نماینده دیگر در عرصه آسیا ناکام ماند تا بر این نظریه کارشناسان و صاحب نظران مهر تایید زده شود که فوتبال ایران از کاروان رشد فوتبال حتی در پهنه آسیا نیز عقب مانده است.

درپایان این بازی سرمربی پرتغالی تیم فوتبال پرسپولیس با اعلام قطع همکاری‌اش با این تیم گفت: شکست پرسپولیس برابر بنیادکار و حذف از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هیچ توجیهی ندارد و نمی‌توانم دلیل خاصی برای آن بیان کنم.

نلو وینگادا که پس از شکست یک بر صفر تیمش برابر بنیادکار ازبکستان در نشست خبری با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، ضمن بیان این مطلب افزود: فکر می‌کنم با اتفاقاتی که در بازی رقم خورد، تیم ما شایستگی حداقل یک نتیجه تساوی و بازی در وقت‌های اضافه را داشت، اما در عین شایستگی به هدف خود نرسید. وی ادامه داد: دیگر بازی تمام شده و کاری نمی‌توان کرد. ناراحتی هواداران پرسپولیس را درک می‌کنم و امیدوارم این تیم در آینده ناکامی‌های فصل گذشته را جبران کند و نتایج خوبی را به‌دست آورد.

وی از پاسخگویی به این پرسش که مشکلات درونی باشگاه پرسپولیس که باعث ناکامی این تیم در فصل جاری شد طفره رفت و گفت: ممکن است من هم در ناکامی‌های پرسپولیس مقصر بوده باشم، اما وجدانم راحت و پاک است و می‌دانم همه تلاش خود را برای موفقیت تیم پرسپولیس به کار بستم؛ اما اگر شما فقط دنبال یک مقصر می‌گردید، باشد من تنها مقصر پرسپولیس هستم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز در این خصوص با بیان اینکه تمامی تلاش خود را برای موفقیت این تیم به کار گرفته است، گفت: با شرایطی که در این تیم حاکم است، هیچ مدیرعاملی نمی‌تواند در پرسپولیس فعالیت کند.

«عباس انصاری‌فرد» گفت: اسکلت تیم پرسپولیس برای فصل آینده باید تغییر کند و چنانچه در این باشگاه بمانم، تغییراتی اساسی در تیم صورت خواهد گرفت. وی تصریح کرد: به طور حتم نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل خواهیم کرد تا در فصل بعد دچار بحران و مشکل نشویم. وی در این زمینه به تغییرات تاکتیکی و تکنیکی در این تیم اشاره کرد و افزود: چنانچه این تغییرات صورت نگیرد باز هم پرسپولیس با بحران و مشکل روبه‌رو خواهد بود.

انصاری فرد در خصوص دیدار تیم‌های پرسپولیس و بنیادکار ازبکستان در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: متعجبم، تیم الشباب که به لحاظ تکنیکی و تاکتیکی از تیم بنیاد کار بسیار قوی تر بود را در تهران شکست دادیم، اما به این تیم نتیجه را واگذار کردیم. وی تاکید کرد: کیفیت بازی پرسپولیس بیش از این است، ولی در این بازی بازیکنان ما نتوانستند آن طور که باید فوتبال بازی کنند. مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در خصوص آخرین وضعیت سرمربی این تیم گفت: اعضای هیات‌مدیره هفته آینده در خصوص ادامه یا قطع همکاری سرمربی تیم تصمیم گیری خواهند کرد، پس باید تا زمان برگزاری آن جلسه منتظر بمانیم.

درآخراین سوال مطرح است که آیا AFC هنوز هم علاقه‌ای به دادن ۴سهمیه به ایران را دارد؟ ازبکستان تا به اینجا هر دو نماینده‌اش در رقابت‌ها مانده‌اند، ولی ایران.....