دورخیز ایران برای رسیدن به یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال

ملی‌پوشان فوتسال ایران برای رسیدن به هشت تیم برتر جهان تیم نه چندان مدعی کلمبیا را در پیش دارند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتسال ایران با هدایت صانعی جوان موفق شد با کسب هفت امتیاز در دیدارهای مرحله گروهی هم‌امتیاز با اسپانیا به عنوان تیم دوم گروه B به مرحله‌ یک هشتم نهایی جام جهانی تایلند صعود کند. فوتسالیست‌های جوان ایرانی در اولین بازی‌شان، اسپانیای مدعی را متوقف کردند و در دو بازی بعدی نیز با اختلافی هرچند خفیف به برتری رسیدند. شاگردان صانعی اکنون برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر جهان تلاش می‌کنند و برای دست یافتن به این مهم باید از سد کلمبیا بگذرند.

بیشتر کارشناسان این دیدار را راحت‌ترین بازی ایران در جام‌جهانی قلمداد می‌کنند؛ چرا که کلمبیا به هیچ وجه استحقاق حضور در این مرحله را نداشت و با خلق شگفتی از سوی تیم جزایر سلیمان و شکست گواتمالا به مرحله‌ یک هشتم نهایی رسیده‌اند. حریف ایران در اولین بازی مرحله‌ گروهی‌اش با نتیجه‌ ۵ بر ۲ برابر گواتمالا شکست خورد، با نتیجه ۱۱ بر ۳ از سد جزایر سلیمان گذشت و با ۲ گل نیز برابر روسیه مغلوب شد. با این حال قرار گرفتن کلمبیا برابر تیم پرامید ایران تنها با شانس و اقبال میسر شده و ملی‌پوشان اگر بازی عادی خود را هم انجام دهند، پشت سر گذاشتن این حریف آمریکای جنوبی کار دشواری نخواهد بود.

صانعی در این بازی مسعود دانشور را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت و حمید احمدی هم با توجه به دواخطاره بودن نمی‌تواند برای ایران به میدان برود.

دیدار تیم‌های ملی ایران و کلمبیا ساعت ۱۷:۳۰ امروز (یکشنبه) برگزار می‌شود. ایران در صورت پیروزی در این دیدار به احتمال فراوان در مرحله‌ یک چهارم نهایی باید به مصاف اوکراین برود.