فیروز کریمی سرباز پادگان استقلال اهواز است

گروه ورزش-رییس هیات‌مدیره استقلال اهواز گفت: فیروز کریمی مثل یک سرباز باید در خدمت پادگان ما باشد.

علی شفیع‌زاده گفت: کمیته انضباطی همیشه عادلانه رای داده است. با صدور این رای، حقانیت استقلال اهواز ثابت شد و این مساله باعث سربلندی باشگاه و هوادارانش است. وی افزود: توقع برخورد شدیدتری با فیروز کریمی داشتیم. اینکه اعلام شد با باشگاه استقلال اهواز قرارداد دارد، خیلی باب طبع ما نیست.

شفیع‌زاده با اشاره به جریمه یک‌میلیون تومانی فیروز کریمی، عنوان کرد: در ۳ بازی گذشته فقط یک امتیاز کسب کردیم. اکنون حاضرم ۳۰۰‌میلیون تومان به حساب فدراسیون واریز کنم و ۶امتیاز به امتیازات ما اضافه کنند.

چنین چیزی امکان دارد؟ تیم ما قبل از جدایی کریمی روی دور برد بود. فقط برای یک هفته آوردن تیم به تهران، ۲۰‌میلیون تومان هزینه کردیم.

وی افزود: فیروز کریمی در ۳هفته گذشته اعصاب همه ما را به هم ریخت و استقلال اهواز ۸ امتیاز هم از دست داد. طبق بندی که در قرارداد این مربی وجود دارد، باید جبران خسارت کند.

وی افزود: امروز شکایت جدیدی از فیروز کریمی به کمیته انضباطی ارائه می‌کنیم و درخواست برخورد شدید با این مربی را خواهیم داشت. کریمی باید متوجه باشد که کشور قانون دارد.

رییس هیات‌مدیره استقلال تصریح کرد: فیروز کریمی باید در اسرع وقت خود را به دفتر باشگاه در اهواز معرفی کند. هیچ جلسه‌ای با این مربی در تهران نخواهیم داشت. چطور زمانی که می‌خواهند پول بگیرند، به راحتی به خوزستان می‌آیند. فیروز کریمی باید بداند از اکنون مثل یک سرباز باید در خدمت پادگان استقلال اهواز باشد.

شفیع‌زاده در خصوص اینکه احتمال دارد به کریمی رضایت نامه بدهند تا این مربی به استقلال تهران برود، گفت: باید ابتدا با او جلسه داشته باشیم. همه چیز به نحوه برخورد کریمی بستگی دارد.

وی ادامه داد: اگر این مربی مثل گذشته رفتار کند، برخورد شدیدتری با او انجام خواهیم داد؛ اما اگر قبول کند که اشتباه کرده و مشاورانش به او مشاوره غلط داده‌اند، قضیه به شکل دیگری پیش خواهد رفت.

از طرفی،‌ مدیر فنی تیم فوتبال استقلال اهواز هم گفت: در صورتی که فیروز کریمی‌تصمیم به بازگشت به استقلال اهواز بگیرد از این تیم جدا خواهم شد.

مجید جلالی از تمایلات خود برای سرمربیگری تیم فوتبال استقلال اهواز یاد کرد و با بیان این مطلب افزود: من دوست دارم در هر تیمی‌که هستم سرمربی باشم.

در مذاکراتم با مسوولان باشگاه استقلال اهواز نیز به این نکته تاکید کردم و مقرر شد با توجه به ملاحظات باشگاه در ابتدا به عنوان مدیرفنی معرفی شوم و پس از صدور رای کمیته انضباطی هدایت تیم را برعهده گیرم.

وی با اذعان به اینکه استقلال اهواز، تیم فیروز کریمی‌است، خاطرنشان کرد: استقلال اهواز فصل را با کریمی‌آغاز کرده است. او سرمربی این تیم است و حق دارد هر زمان که خواست به این تیم بازگردد. اما اگر این اتفاق محقق شود از جمع آبی‌پوشان اهواز جدا می‌شوم زیرا تمایل ندارم به عنوان مدیرفنی در این تیم کار کنم و دوست دارم سرمربی باشم.

مدیرفنی تیم فوتبال استقلال اهواز در ادامه خبر حضور مرفاوی در این تیم را تایید کرد و گفت: در صورتی‌که کار هدایت استقلال اهواز را رسما بر عهده بگیرم صمد مرفاوی به عنوان دستیار اول من در این تیم انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد: بازیکنان استقلال آنقدر با انگیره بازی کردند که من تحت تاثیر نمایش فوق‌العاده آنها قرار گرفتم. پس از به ثمر رسیدن گل دوم شادی بازیکنان و تغییر فرم و آرایش آنها در زمین بازی نشان داد که این تیم آمادگی موفقیت را دارد و بازیکنانش آماده یادگیری بیشتر هستند البته باید حرفه‌ای‌تر عمل کنند.

مدیر فنی تیم فوتبال استقلال اهواز در انتها گفت: من هنوز به اهواز نرفته‌ام و اطلاعات زیادی درخصوص جو این شهر ندارم. نمی‌دانم مردم از من استقبال می‌کنند یا خیر؟ اما این را می‌دانم مردم همه جای دنیا عاشق صداقت هستند و این شاخصه در مردم خوزستان پررنگ‌تر است. من نیز قصد دارم به همراه بازیکنان استقلال اهواز با صداقت کار کنیم و هرچه از دست‌مان بر می‌آید برای پیروزی فوتبال خوزستان به خصوص تیم فوتبال استقلال به کار بندیم.

فیروز کریمی‌که طی یک‌ماه اخیر بیشترین اخبار ۲باشگاه آبی فوتبال ایران را به خود اختصاص داده است، پس از رای کمیته انضباطی سیاست سکوت اختیار کرده تا شاید توافق مدیران دو باشگاه او را به استقلال تهران برساند.

به خوبی مشخص بود که ادعای فیروز کریمی ‌برای جدایی از تیم فوتبال استقلال اهواز محکمه‌پسند نیست و کمیته انضباطی را مجاب نمی‌کند که رای به قطع همکاری وی با آبی‌پوشان اهوازی بدهد.

او که مدعی بود برای معامله خودرو به دفتر فتح‌ا...‌زاده رفته و با مدیرعامل و اعضا هیات‌مدیره باشگاه به بحث و تبادل‌نظر پرداخته است، نه تنها به خواسته اصلی که همان جدایی از استقلال اهواز بود نرسید، بلکه پرداخت یک‌میلیون تومان جریمه کمیته انضباطی نیز روی دستش ماند!

کریمی‌ که در این زمینه خود را محق می‌خواند و با ادبیات خاص خود تاکید داشت باشگاه استقلال اهواز به تعهداتش پایبند نبوده است، حال با رای کمیته انضباطی باید به این باشگاه بازگردد. در این میان باید منتظر واکنش کریمی‌ ماند. اگر او با دلیل و مدرک از استقلال اهواز شکایت کرده باشد به رای صادره از سوی کمیته انضباطی تن در نمی‌دهد و با اعتراض به شورای استیناف فدراسیون فوتبال از راهی دیگر به دنبال احقاق حق خود می‌رود.

اما بعید به نظر می‌رسد کریمی‌ بیش از این خود را وارد حاشیه کند. او از بیرون دعوای مدیران استقلال اهواز و تهران را نگاه کرد و خود را در آشتی‌کنان آنها نیز وارد نکرد. او سکوت کرده و حرف نمی‌زند. صلاح بر این است که حرف نزند. شاید هم به رای کمیته انضباطی تن بدهد.

او اجازه ورود به حواشی را ندارد زیرا شکایت مجدد او از استقلال اهواز تمام رشته‌های فتح ا...‌زاده و دیگر مدیران استقلال را پنبه می‌کند.

آنها که با شفیع‌زاده از در صلح و دوستی وارد شده‌اند، دیگر دوست ندارند وارد دعوا شوند، کریمی ‌هم باید همین کار را کند اگر می‌خواهد به استقلال تهران بیاید.

کریمی‌ اگر می‌خواهد به استقلال بیاید باید تابع رای کمیته انضباطی بماند و چشم به راه فتح‌ا...‌زاده باشد که بتواند رای مثبت شفیع‌زاده را برای جدایی کریمی‌ جلب کند. نیمی‌از راه‌‌ها طی شده فقط انتظار به کمک کریمی‌ می‌آید.