هدف: پایین کشیدن استقلال

هفته سی‌ام رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز درحالی با برگزاری دو دیدار به پایان می‌رسد که استقلال در آخرین بازی سال ۹۱ خود از نفت تهران پذیرایی می‌کند و تساوی در جدال تراکتورسازی و سپاهان می‌تواند نتیجه‌ای مطلوب برای آبی‌های صدرنشین باشد. به گزارش مهر، هفته سی ام رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری دو دیدار در تبریز و تهران به پایان می‌رسد که در تبریز جدال حساس تراکتورسازی با سپاهان انجام می‌شود و در تهران منصور ابراهیم زاده تیمش را مقابل تیم همکار سابقش در تیم ملی که امروز صدرنشین است به میدان می‌فرستد. در زیر نگاهی به این دو دیدار خواهیم داشت: تراکتورسازی تبریز - سپاهان اصفهان شکست مقابل تیم ۱۰نفره استقلال در ورزشگاه آزادی برای شاگردان تونی بسیار گران تمام شد. آنها که در یک قدمی صدر قرار داشتند امروز در رده سوم ایستاده‌اند و برای جبران آن شکست باید سپاهان را قربانی کنند. تبریزی‌ها که هفته پیش نخستین باخت خود را در نیم فصل دوم لیگ برتر تجربه کردند پس از کسب تساوی ارزشمند در قطر به فکر جبران مافات و دادن یک عیدی خوب به هواداران خود برای بازگشتن به رتبه دوم و کاهش اختلاف به صدرنشین هستند.

البته حریف آنها سپاهانی است که پس از شکست در تهران مقابل پرسپولیس سه پیروزی متوالی در لیگ برتر به دست آورد. هرچند آنها هفته گذشته در قطر مغلوب الغرافه شدند، بسیار امیدوارند در این بازی دست به کار بزرگی زده و با شکست دادن تراکتور در تبریز و امیدواری به موفقیت ابراهیم‌زاده که خود زمانی سپاهانی بود برابر استقلال در آخرین هفته ۹۱ به صدر جدول برسند. پس می‌توان نتیجه گرفت هر دو تیم تراکتورسازی و سپاهان امیدوارند نفت در تهران استقلال را شکست دهد تا با برتری مقابل رقیب خود در این بازی یا به صدر جدول نزدیک شوند یا صدرنشین شوند. این بازی امروز ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می‌شود. نفت تهران- استقلال تهران صدرنشین لیگ فردا هر چند میهمان نفت است، اما قطعا با توجه به پیروزی‌های ارزشمند در لیگ برتر و موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا فردا در ورزشگاه آزادی ممکن است با سکوهای پر از پرچم‌های آبی به استقبال نفت برود. شاگردان قلعه نویی که در این بازی باید به مصاف تیمی بروند که جزو بهترین تیم‌های نیم فصل دوم لیگ بوده، اگر دچار اشتباه نشوند می‌توانند با کسب حداقل امتیاز هم سال ۹۱ را با صدرنشینی به پایان برسانند.

هرچند آنها می‌خواهند که در این بازی پیروز شوند و دیدار تبریز هم برنده نداشته باشد تا سال رو به پایان را با صدرنشینی مقتدرانه به بهترین شکل تمام کنند، البته تیم ابراهیم زاده هم نشان داده تیم بسیار خوبی است. تیم ابراهیم زاده نشان داده همیشه مقابل تیم‌های بزرگ حرف‌های زیادی خواهد داشت. آنها هم برای رسیدن به رتبه چهارم و آسیایی شدن نباید در هفته‌های پایانی لیگ به راحتی امتیاز از دست بدهند خصوصا در این هفته که فولاد دو امتیاز حیاتی از دست داده و نفتی‌ها می‌توانند با شکست دادن استقلال به این تیم نزدیک‌تر شوند. قطعا رویارویی قلعه نویی و ابراهیم‌زاده که در جام ملت‌های ۲۰۰۷ در تیم ملی با همدیگر همکار بودند بسیار جذاب خواهد بود. خصوصا اینکه در خط حمله استقلال امین موسوی مهاجم نیم فصل نخست نفت و در پیشانی خط حمله نفت تهران، امین منوچهری مهاجم نیم فصل نخست استقلال قرار دارد. آنهایی که انگیزه بالایی دارند به تیم سابق خود گل بزنند. حال باید دید که در این دوئل بزرگان که تراکتورسازی باعث صدرنشینی مقتدرانه استقلال می‌شود یا ابراهیم‌زاده با کاری بزرگ زمینه به صدر رسیدن سپاهان تیم سال‌های نه چندان دور خود را فراهم می‌کند. این بازی امروز ساعت ۱۷:۳۵ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.