60 میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش سیگار، در ورزش سرمایه‌گذاری می‌شود

جامع نیوز- ۶۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش سیگار در کشور در اختیار سازمان تربیت‌بدنی قرار گرفت تا صرف توسعه ورزش شود.

به واسطه افراط بسیاری از مردم ایران در استعمال سیگار، درآمد حاصل از فروش سیگار به ۶۰ میلیارد تومان رسید. از آنجا که سازمان تربیت بدنی در جهت توسعه ورزش دست به اقدامات اساسی زده و در این زمینه ساخت‌و‌سازهای فراوانی نیز انجام داده است، احتمال آنکه با بودجه کنونی با مشکلات مالی مواجه شود بسیار زیاد بوده و از همین رو مبلغ ۶۰ میلیارد تومانی حاصل از فروش سیگار به سازمان ورزش کشور تعلق یافت. مسوولان در نظر دارند تا از این مبلغ، ۳۰ میلیارد تومان آن را در بخش جاری و ۳۰ میلیارد تومان دیگر را در بخش عمرانی به مصرف برسانند.

سازمان تربیت بدنی که با افتتاح ورزشگاه‌های متعدد در بخش‌های روستایی، رسیدگی و توجه خود را به توسعه ورزش در این بخش به اثبات رسانده، در تقسیم کردن مبلغ فوق نیز روستاها را از یاد نبرده است و به همین جهت ۱۵ میلیارد تومان از سهم اختصاص یافته به بخش عمرانی و ۱۵ میلیارد تومان از سهم جاری را برای ورزش روستایی در نظر گرفت.

احمد ارشدی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان در این رابطه گفت: تا پایان بهمن‌ماه گذشته، ۳۴ میلیارد تومان از ۶۰ میلیارد تومان به سازمان تربیت بدنی رسیده است تا در دو بخش عمرانی و جاری در اختیار فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی شهرستان‌ها قرار گیرد.

ارشدی همچنین درباره اقدامات اخیر سازمان اظهار داشت: اخیرا سه میلیارد تومان از مبلغ فوق در بخش جاری در اختیار فدراسیون ورزش‌های روستایی قرار دادیم. در بخش عمرانی نیز ۸میلیارد تومان به این فدراسیون تعلق داده شد.

درآمد ۶۰ میلیارد تومانی کشوری همچون ایران از فروش سیگار به شدت با فرهنگ و مبارزات کشور علیه استعمال دخانیات متناقض است.

به نظر می‌رسد، مسوولان سعی دارند که با مصرف این مبلغ در راه افزایش امکانات ورزشی نه تنها از زشتی این اتفاق بکاهند، بلکه امکانات ورزش را تا حدی توسعه دهند تا از روی آوردن ایرانیان به دخانیات جلوگیری کنند.