مسابقات فوتسال جایزه بزرگ برزیل در حالی با حضور ۱۶ تیم از قاره‌های مختلف برگزار خواهد شد که تیم ملی ایران تنها نماینده قاره کهن در این رقابت‌ها خواهد بود. مسابقات فوتسال جایزه بزرگ برزیل با حضور ۱۶ تیم در شهر گویانیا ایالت گویاس برگزار خواهد شد. در این رقابت‌ها تیم‌های برزیل، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه، شیلی و ونزوئلا (آمریکای جنوبی)، صربستان، رومانی، اوکراین، جمهوری چک و مجارستان (اروپا)، آنگولا و موزامبیک (آفریقا)، گواتمالا و کاستاریکا (آمریکای جنوبی) و ایران (آسیا) حضور دارند.

تیم ملی فوتسال برای شرکت در این مسابقات پنج‌شنبه ۴ تیرماه تهران را به مقصد دبی ترک می‌کند و از این شهر عازم ایالت سائوپائولو برزیل خواهد شد و پس از اقامتی کوتاه در این شهر عازم ایالت گویاس و شهر گویانیا می‌شود. تیم ملی فوتسال کشورمان می‌توانست با دعوت فدراسیون فوتبال برزیل روز ۱۹ ژوئن (۲۹ خردادماه) عازم این کشور شود، اما با توجه به حضور بازیکنان ملی‌پوش در تمرینات تیم‌های باشگاه سفر ملی‌پوشان فوتسال به روز ۴ تیرماه موکول شد.

قرعه‌کشی مسابقات فوتسال جایزه بزرگ برزیل روز جمعه ۱۹ ژوئن (۲۹ خردادماه) در شهر گویانا برگزار خواهد شد و ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها به چهار گروه چهار تیمی ‌تقسیم می‌شوند. نشست کمیته فنی مسابقات نیز روز ۲۶ ژوئن (۴ تیرماه) برگزار خواهد شد.

مسابقات فوتسال جایزه بزرگ برزیل از روز یکشنبه ۲۸ ژوئن (۷ تیرماه) آغاز می‌شود و تیم ملی کشورمان پس از حضور در شهر گویانیا دو جلسه تمرین را در سالن محل برگزاری مسابقات برگزار خواهد کرد. این رقابت‌ها طی روز ۲۸ ژوئن (۷ تیرماه) تا ۵ ژوئیه (۱۴ تیرماه) پیگیری خواهد شد و تیم ملی کشورمان یک روز پس از اتمام این رقابت‌ها به تهران بازمی‌گردد. عباس ترابیان، رییس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال تیم ملی را در سفر به برزیل همراهی نمی‌کند. او که از سوی فرناندو فرناندز، رییس کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال برزیل برای عضویت در کمیته مدیریت مسابقات دعوت شده بود، با توجه به حضور در ستاد برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و همزمانی این رقابت‌ها با مسابقات برزیل نمی‌تواند به این کشور سفر کند.