رییس فدراسیون ووشو استعفا داد و سرپرست شد

با شدت گرفتن بحث پیگیری پرونده‏های مدیران دوشغله حوزه ورزش و جدیت سازمان بازرسی کل کشور در اجرای قانون در این بخش که در دور جدید با همراهی علی سعیدلو، رییس سازمان تربیت‏بدنی نیز همراه شده است، برخی مدیران ورزش خود را با قانون منع حضور همزمان در دو شغل دولتی منطبق کردند. در این میان مهدی علی‏نژاد با وجود عملکرد قابل دفاعش از ریاست فدراسیون ووشو استعفا داد تا فعالیت‌های ورزشی‌اش در اداره ورزش وزارت نفت متمرکز شود.

در هفته‌های اخیر، بعضی مسوولان فدراسیون‏های ورزشی بازنشسته شده‏اند یا درخواست بازنشستگی پیش از موعد داده‏اند و گروهی دیگر هم که بخشی از آنها صرفا در حمایت از محمد علی‏‏‏آبادی، رییس وقت سازمان ورزش که با حضور در کمیته ملی المپیک، بزرگ‏ترین دوشغله بود، در برابر اجرای قانون مقاومت کرده و حاضر به کناره‏گیری از یکی از مشاغل دولتی‏شان نبودند، استعفای خود را به تدریج به دفتر رییس سازمان ورزش می‏فرستند.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور پیش از این اعلام کرده بود، در صورت استعفای مدیران ورزشی از یکی از دوشغلشان، تلاش می‌کند پرونده آنها را در صورت وجود ظرفیت قانونی از دایره قضایی و رسیدگی در دادسرای کارکنان دولت خارج کند.

در همین راستا مهدی علی‏نژاد از معدود روسای موفق فدراسیون‏های ورزش که به عنوان یکی از معدود مدیران ورزشی، ریاست فدراسیون ووشو را بر عهده داشته از سمت خود استعفا داد. علی سعیدلو هم ضمن پذیرش استعفای او، علی‌نژاد را به عنوان سرپرست فدراسیون تا برگزاری انتخابات ریاست این فدراسیون برای مدت شش ماه منصوب کرد. او پیش از این بعد از گذراندن یک دوره سرپرستی چهارماهه با کسب ۴۲ رای از مجمع عمومی، روی صندلی ریاست فدراسیون تکیه زده بود تا به گفته خودش قطار ووشو را روی ریل برگرداند.

دوره مدیریت علی‏نژاد که از ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ با تحویل یک فدراسیون ناکام و پلمب شده، آغاز شد و تا امروز ۲۷ نشان آسیایی رسید و ۴۱ مدال جهانی برای ووشو ایران در پی داشت. در طول دو سال و شش ماه فعالیت فدراسیون ووشو با حضور رییس فعلی، تحصیل نایب قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار در تاریخ ووشو، سوم سانشو آسیا در سال ۲۰۰۸، نایب قهرمان جوانان سانشو آسیا در سال ۲۰۰۹، نایب قهرمان جهان سانشو جوانان در سال ۲۰۰۸، نایب قهرمان جام جهانی سانشو ۲۰۰۸ در‌هاربین چین، قهرمانی سانشو در ورلدگیمز ۲۰۰۹، مقام سوم تیمی مسابقات ووشو که همزمان با المپیک پکن برگزار شد، از مهم‏ترین افتخارات به دست آمده بود. با قبول استعفای علی‌نژاد، او حالا در مقام سرپرست فدراسیون ووشو، شش ماه زمان دارد تا شرایط را برای برگزاری مجمع عمومی فدراسیون و برگزاری انتخابات برای مشخص شدن رییس آینده، آماده کند؛ انتخاباتی که قطعا او دیگر یکی از کاندیداهایش نخواهد بود.