امیررضا واعظی آشتیانی معتقد است: پایه‌های کارشناسی در سازمان تربیت بدنی ضعیف است و تیم کارشناسی داخل سازمان تیمی نیست که به توسعه ورزش کمک کند. مدیرعامل باشگاه استقلال و قائم مقام سابق سازمان تربیت بدنی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با جلسه هیات مدیره این باشگاه اظهار کرد: در نشست چهارشنبه شب که با حضور بنده، سعیدلو و زریبافان برگزار شد در راستای مسائل مالی باشگاه بحث شد، نشست بسیار خوبی بود و راهکارهای خوبی ارائه شد. امیدوارم با این راهکارها بتوانیم مشکلات مالی باشگاه را هرچه سریع‌تر برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: در نشست با سعیدلو هیچ بحث فنی به جز بحث مالی انجام نشد و تمامی اخبار مطرح شده در این خصوص کذب محض است. سعیدلو هیچ وقت به مسائل جزئی ورود نمی‌کند و هیچ بحثی در ارتباط با تغییر کادرفنی صورت نگرفت. در گذشته گفته‌ام و حالا نیز می‌گویم که از صمد مرفاوی و کادرفنی تا پایان رقابت‌های لیگ حمایت می‌شود، مگر این که مشکل خاصی برای کادرفنی به وجود آمده و خودشان بخواهند از استقلال بروند. من می‌دانم چانه زنی‌هایی که در برخی رسانه‌ها ایجاد می‌شود، با چه هدفی است ولی به همه می‌گویم که استقلال راه اصلاحات خود را با قدرت ادامه می‌دهد و تغییر کادرفنی در کار نخواهد بود.

آشتیانی با رد گفته‌هایی مبنی بر اینکه جلسه چهارشنبه جلسه آشتی‌کنان با سعیدلو بوده است، تاکید کرد: از این صحبت‌ها تعجب می‌کنم. من و سعیدلو سال‌هاست که با هم همکار و دوست هستیم. شاید افکارمان با هم متفاوت باشد. این تفاوت اجتناب‌ناپذیر است، اما دلیلی بر اختلاف نیست. من هم انتقاداتی به سازمان داشتم، اما این انتقادات حکایت از قهر من با سازمان نیست و این موضوع را تکذیب می‌کنم. از روزی که از سازمان رفته‌ام، چندین بار سعیدلو را دیده‌ام. من در گذشته و در زمان علی‌آبادی هم کم به سازمان رفت و آمد می‌کردم. در آن دوره کمتر از انگشتان یک دست با علی‌آبادی دیدار داشتم. وقتی سازمان متولی وظایف خود را می‌داند، مدیر هم وظیفه خود را انجام می‌دهد، دلیلی برای حضور مکرر وجود ندارد. رفت و آمد کردن دلیل بر دوستی نیست و رفت و آمد نداشتن دلیل بر قهر. وی تصریح کرد: زیرساخت‌ها در دولت نهم آماده شده‌اند و حالا باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. زمانی که من در سازمان بودم، یکی از برنامه‌هایم ارتقای دانش فنی بود؛ چرا که معتقدم اگر ورزش ما امروز دچار روزمرگی شده است، به این خاطر است که آدم‌ها هیچ گاه در ورزش در جایگاه خود نبوده‌اند و از ظرفیت و پتانسیل افراد در جهت دانش فنی استفاده نمی‌شود. ولی وقتی ظرفیت‌های بالقوه تقویت شود، ورزش همگانی و قهرمانی توسعه خواهد یافت. در شرایطی که مدیران به دانش فنی روز مجهز نباشند، ارتباط بین ورزش و دانشگاه هم میسر نخواهد شد؛ چرا که آدم‌هایی که دانش فنی لازم را ندارند، نمی‌توانند با دانشگاهیان ارتباط برقرار کنند.

آشتیانی در پاسخ به این سوال که کناره‌گیری‌تان از سمت قائم مقامی به چه دلیل بود؟ گفت: در یک مقطعی دیدم که شرایط استقلال در حال به چالش کشیده شدن است و احساس کردم می‌توانم به این باشگاه کمک کنم. به خاطر دل هواداران به استقلال آمدم و سعی کردم با بضاعتی که دارم، شرایط را بهبود بخشم.

آشتیانی در ارتباط با تغییرات انجام شده در راس بعضی از فدراسیون‌ها گفت: طبق مقررات تغییرات حق رییس سازمان تربیت بدنی است ولی باید از این حق به خوبی استفاده کرد. باید بدانیم که تغییری که انجام می‌دهیم به تحول منجر خواهد شد و در عین حال رییس جدیدی که جایگزین می‌شود، باید کارآمدتر از رییس قبلی باشد. یعنی فرد جایگزین باید به مراتب قوی‌تر، مدیرتر و آگاه‌تر باشد تا بتواند به کارها سرعت دهد. تغییرات باید براساس معیار صورت بگیرد نه اینکه افرادی را که در گذشته امتحان پس داده و نتیجه نگرفته‌اند را باز بر سر کار بگذاریم. وی افزود: اگر می‌خواهیم توسعه ایجاد کنیم باید افراد توسعه‌ای را بر سر کار بگذاریم نه آدم‌های واپسگرا را که در گذشته کارآیی چندانی از خود نشان نداده‌اند. از طرفی وقتی مدیری سال‌ها در یک رشته درجا زد، باید او را عوض کرد. باید در این تغییر و تحولات نگاه کارشناسی لحاظ شود و به همین دلیل است که من می‌گویم پایه‌های کارشناسی در سازمان تربیت بدنی ضعیف است و تیم کارشناسی داخل سازمان تیمی نیست که به توسعه ورزش کمک کند.