در آخرین روزهای فوتبالی سال ۱۳۸۸ تیم‌های مدعی و شگفتی‌ساز در جام حذفی به میدان می‌روند تا شاید مجال و فرصتی برای راهیابی به جمع تیم‌های برتر این رقابت‌ها پیدا کنند. پتروشیمی‌تبریز - پرسپولیس تهران

پنج شنبه، ساعت ۱۴:۴۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

این آخرین دیدار پرسپولیس در سال ۸۸ است، آخرین دیدار که می‌تواند این تیم را یک گام دیگر به قهرمانی در جام حذفی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نزدیک کند. سرخپوشان تهران که روز جمعه با توقف در دیدار برابر ملوان بندرانزلی از قهرمانی لیگ برتر یک گام دورتر شدند، تمام توان خود را معطوف به قهرمانی در جام حذفی کرده‌اند. آنها در دیدار دشوار روز پنج‌شنبه مقابل پتروشیمی‌ تبریز صف آرایی خواهند کرد که روز پنج‌شنبه با خیل هواداران آذری زبان انتظار این تیم را می‌کشد.

پرسپولیس و پتروشیمی، حریفانی ناشناخته برای هم نیستند. این دو تیم دو فصل پیش در مرحله یک شانزدهم جام حذفی هم با یکدیگر روبه‌رو شدند که در آن بازی تیم پرسپولیس با بهره‌گیری از امتیاز میزبانی حریف آبی پوش تبریزی را شکست داد.

صبای قم - سپاهان اصفهان

پنج شنبه،ساعت ۱۷:۳۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

این بازی یادآور مسابقه دو تیم در هفته بیست و پنجم لیگ برتر است که در آن بازی جنجالی سپاهان به زحمت شکست

۲ برصفر را با تساوی ۲ بر۲ عوض کرد. در آن مسابقه جنجالی که مسوولان، مربیان و بازیکنان دو تیم تا چندین روز با تبعات آن دست به گریبان بودند، اتفاقی رقم خورد و حرف‌هایی بین طرفین رد و بدل شد که قطعا بازی آنها در جام حذفی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. امیدواریم جو ورزشگاه یادگار امام (ره) قم این بار آرام باشد تا دیگر هیچ کسی تصمیم به استعفا دادن از انسانیت خود نگیرد!

گسترش فولاد تبریز - داماش گیلان

جمعه، ساعت ۱۴:۴۵، ورزشگاه تختی اهواز

این بازی را می‌تواند تقابل دو «ف - ک» فوتبال ایران خواند که طی آن فرهاد کاظمی ‌با گسترش فولادتبریز رودرروی فیروز کریمی و داماش گیلان می‌ایستد. جذابیت بازی این دو تیم دسته اولی با حضور کاظمی‌و کریمی‌ روی نیمکت آنها جذابیتی دو چندان پیدا می‌کند. آنها که روزی همکاری خود را از بهمن کرج آغاز کردند، امروز برای خود صاحب سبک در فوتبال ایران هستند و از قضا این فصل حضور در لیگ دسته اول را تجربه می‌کنند. بازی آنها جذاب خواهد بود، از روی نیمکت تا داخل میدان، آن‌هم در آخرین روز فوتبالی سال ۱۳۸۸.

شاهین بوشهر - ذوب آهن اصفهان

جمعه، ساعت ۱۷:۳۵، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

«صعود در جام حذفی پیشکش، در لیگ بمانند کار بزرگی کرده‌اند.» این حرف بسیاری از هواداران تیم شاهین بوشهر است که تیم شان طی هفته‌های اخیر گرفتار بحران شده است. تیم محمود یاوری پس از شکست پرسپولیس در جام حذفی سیرنزولی را طی کرده و در هفته بیست و نهم لیگ برتر با شکست مقابل سپاهان اصفهان به رده شانزدهم جدول سقوط کرد. این تیم که با قعر جدول لیگ برتر فقط ۶ امتیاز فاصله دارد، روز جمعه در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به دیدار ذوب آهن می‌رود. دو تیم ذوب آهن و شاهین بوشهر دو هفته قبل در لیگ برتر هم با یکدیگر روبه‌رو شدند که در آن بازی تیم اصفهانی با تک گل دقایق پایانی سیدمحمد حسینی به برتری رسید. باید دید این بار انگیزه شاهین به تیم خسته ذوب آهن می‌چربد یا اینکه سبزپوشان بوشهر را با پیروزی ترک می‌کنند. هرچه هست شاید پیروزی در این بازی شاهین بوشهر را از رکود خارج کند. این بازی آخرین بازی فوتبال در سال ۱۳۸۸ است که از قضا به میزبانی بوشهری‌ها برگزار خواهد شد.