گربه‌های خانگی شیر شدند!

پیروزی چهار بر صفر آلمان مقابل آرژانتین آنها را به جمع چهار تیم برتر رساند. آلمانی‌ها به دنبال کسب چهارمین قهرمانی خود هستند. روزنامه ولت در این باره نوشت: «تیم جوان آلمان دارد با فوتبالی که دنیا را مفتون خود ساخته در هر بازی توفانی به پا می‌کند. پایان داستان افسانه‌ای تابستان دارد نزدیک می‌شود.»

ولت حتی بین باستین شواین‌اشتایگر و لیونل مسی هم مقایسه انجام داده و البته‌هافبک آلمانی را برتر دانسته: «بهتر از مسی: شواین‌اشتایگر شاهکارش را تکمیل کرد. او بهترین بازی‌اش در جام جهانی را انجام داد.»

روزنامه زوددویچه سایتونگ هم دو بازیکن دیگر آلمان را برای ستایش برگزیده است. لوکاس پودولسکی و میروسلاو کلوزه در فصل گذشته بوندس‌لیگا روی هم تنها پنج گل زدند و بسیاری می‌گفتند این دو نفر باید از تیم کنار گذاشته شوند و کوین کورانی ۱۸ گله به تیم دعوت شود. اما لو تاکید داشت که این دو مهاجم هرگز او را ناامید نکرده‌اند. زوددویچه نوشت: «آیا او می‌دانست پودولسکی و کلوزه، از گربه‌های خانگی بوندس‌لیگا به شیرهای تیم ملی تبدیل می‌شوند؟ آلمانی‌ها باید به گذشته‌های دور برگردند تا تیمی با این همه استعداد در خاطره‌ها پیدا کنند. این لو بود که این استعدادها را شناسایی کرد و پرورش داد.»

به گزارس گل، حتی مصدومیت میشاییل بالاک هم توفیقی اجباری قلمداد شده است. این روزنامه می‌نویسد: «مصدومیت بالاک، درست است که برای او سخت بود، اما برای لو خوب شد. این بازیکن ۳۳ ساله آخرین بازیکنی بود که می‌خواست لیدر تیم باشد و بازی را دیکته کند و تصمیم بگیرد. لو بدون بالاک توانست به لام، شواین‌اشتایگر، مرتساکر و پودولسکی مسوولیت بیشتری بدهد. این بازیکنان روحیه اقتدار و برتری نسبت به دیگران ندارند و بیشتر دوست دارند جوی هماهنگ در تیم به وجود آید که در آن بازیکنان جوان حس کنند در خانه‌اند. به این ترتیب تیمی سرشار از قدرت، انرژی و لذت به وجود آمد.»

فرانکفورتر آلگماینه هم بازیکنان لو را تیمی رویایی خواند: «کیفیت فوتبالی و کلاس فوق‌العاده مربی تیم ملی باعث شده افتخاری که باورنکردنی بود در راه باشد.»

روزنامه بیلد هم از قهرمانان ستایش کرده و گفته است: «تمام دنیا پیروزی‌های آلمان را جشن می‌گیرند.»