تیم ملی ایران چهارشنبه شب در ورزشگاه تقریبا خالی هرازدان ایروان در حالی ارمنستان را برد که تا قبل از گل اول اصلا بازی قابل قبولی را ارائه نکرد. ایران در نیمه اول با یک گل عقب افتاد و در آغاز نیمه دوم قطبی چند تغییر انجام داد تا روند حرکتی تیم ملی بهتر شود. دقیقه ۵۲ روی خطای هادی عقیلی ارمنستان صاحب ضربه پنالتی شد که آن را از دست داد. از نحوه ایستادن بازیکن ارمنستان پشت ضربه پنالتی که حتی دورخیز هم نکرد، مشخص بود که این ضربه به هدر خواهد رفت! ایران در دقیقه ۶۷ به گل تساوی رسید و پس از این گل بود که شیرازه تیم ارمنستان از هم پاشید. گل اتفاقی نصرتی نیز پایانی بود بر بازی خوب ارمنستان که تا قبل از گل اول ایران چندین موقعیت گل را از دست داده بود و البته نباید از نقش مهدی رحمتی نیز گذشت. از دقیقه ۷۸ نیز با اخراج جواد نکونام، تیم ملی ۱۰ نفره شد، اما ارمنستان نتوانست کار خاصی انجام دهد. افشین قطبی حالا با این پیروزی می‌تواند تا حدی از انتقادات نسبت به تیم ملی و خودش را کم کند، اما ایران به جز ۲۰ دقیقه پایانی بازی خوبی ارائه نداد و برای موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نیاز به بازی‌های بهتری است. اما کاپیتان ایران در گفت‌وگو با سایت گل داور را متهم به جانب‌داری تیم ارمنستان می‌کند و اعتقاد دارد که تیم ایران نمایش خوبی از خود نشان داد که داور را به خواسته‌اش نرساند.

نظرت درباره بازی با ارمنستان چیست؟

ارمنستان تیمی هم‌سطح ایران نیست و ما باید با تیم‌هایی بهتر از این بازی کنیم. در نیمه اول آنها بهتر از ما بودند، زیرا زمین مسابقه واقعا بد بود و آنها به شرایط زمین آشنایی داشتند، اما هر چه از بازی گذشت این تیم ایران بود که بهتر شد و در نهایت توانستیم برنده بازی شویم.

چرا ایران در نیمه اول خوب نبود؟

زمین مسابقه عامل اصلی بود. زمین ورزشگاه هرازدان سفت و خشک بود و واقعا بازی کردن در آن زمین کار دشواری است. باید به بازی در آن زمین عادت داشته باشی تا بتوانی به راحتی در آن بازی کنید. علاوه بر آن تیم ارمنستان در نیمه اول بهتر از ما بود و توانست روی شانس و اقبال به گلی هم برسد، اما هر چه از بازی گذشت ما بهتر شدیم و ارمنستان شرایط بدتری پیدا کرد،‌ یکی از دلایلی که ارمنستان بهتر از ما در نیمه اول بود ما شناخت چندانی از این تیم نداشتیم.

در نیمه دوم چه اتفاقی افتاد که بازی بهتر شد؟

به شرایط زمین آشنایی پیدا کردیم و نمی‌خواستیم این بازی را ببازیم. نیمه دوم خیلی بهتر بودیم و ارمنستان هم ضعیف شد، در نیمه دوم بدن‌های بازیکنان ایران بهتر شد و توانستیم تیم برتر زمین باشیم. خود من از یک دوره بدنسازی سخت و فشرده در اوساسونا به این بازی آمده بودم و هنوز بدنم سنگین است، من تمرینات سختی را انجام دادم و زمان می‌خواهد تا به شرایط ایده‌آل برسم.

ارمنستان را چطور دیدی؟

نمی‌گویم تیم بدی بودند، ارمنستان تیم خوبی بود، اما باید با تیم‌هایی مطرح‌تر از ارمنستان بازی کنیم. این حرفی است که مدت‌ها می‌زنم.

چرا از بازی اخراج شدی؟

داور بازی غیرمنطقی قضاوت می‌کرد، او با سوت‌های خود تمام بازیکنان ما را عصبی کرده بود و بازیکن آرامی مثل غلامرضا رضایی عصبانی شده بود. من هم کاپیتان تیم بودم و وقتی می‌دیدم بازیکن تیم از نوع قضاوت داور عصبی شده‌اند آنها را آرام می‌کردند، اما خودم باید با او حرف می‌زدم، اما گویا حرف زدن با این داور هیچ تاثیری روی قضاوت او نداشت. او یک پنالتی را تقدیم تیم ارمنستان کرد که در آن صحنه هیچ اتفاقی رخ نداد و نوع قضاوت او نشان می‌داد که دوست دارد ارمنستان برنده زمین باشد. همه صحنه‌هایی که دو بازیکن با هم برخورد می‌کردند را به نفع ارمنستان گرفت و همین مساله بازیکنان تیم ما را عصبی کرده بود. من نمی‌خواستم روی داور تاثیر بگذارم و فقط می‌خواستم او عدالت را در زمین اجرا کند. من کاپیتان تیم بودم و باید به این نحوه قضاوت اعتراض می‌کردم که او هم من را اخراج کرد، او در صحنه آخر که دروازه‌بان ارمنستان روی هادی نوروزی خطا کرد و پنالتی شد طبق قانون باید دروازه‌بان ارمنستان را اخراج می‌کرد، اما این داور آن کار را نکرد، او قانون را اجرا نکرد، اما در قبال بازیکنان ایران سخت‌ترین حکم قانون را اجرا می‌کرد. خوشحالم که توانستیم بازی را ببریم، به‌رغم ناداوری که در این بازی بود.

فکر می‌کنی بازی با ارمنستان چه کمکی به تیم ملی می‌کند؟

ما نباید روزهای فیفا را از دست بدهیم، روزهای فیفا برای تیم ملی ارزش زیادی دارد،‌ در همین شرایط هم از رقبایمان در جام ملت‌ها عقب هم هستیم. این بازی حسن‌اش این بود که حداقل بازیکنان با هم هماهنگ شدند.