ورزش پهلوانی رشته دانشگاهی شد!
رشته تربیت‌بدنی با گرایش پهلوانی و زورخانه‌ای در مقطع کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی با پیگیری‌های فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون زورخانه‌ای پس از یک سال بررسی علمی و کارشناسی توسط فدراسیون زورخانه‌ای، طرح جامع و کاملی برای قرارگرفتن ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به عنوان یک رشته دانشگاهی تهیه و تدوین شد.

رهنما سرمربی تیم ملی کاراته شد
مسعود رهنما هدایت تیم ملی کاراته را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برعهده خواهد داشت. سیروس یزدانی نایب رییس فدراسیون ضمن اعلام این خبر در مورد کادر فنی تیم ملی گفت: مدیر سازمان تیم‌های ملی هنوز مشخص نشده است، ولی مسعود رهنما سرمربی تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا خواهد بود و همکاران وی را نیز به زودی معرفی خواهیم کرد.

کسب مدال پس از 37 سال
نجمه سازانچیان، شمشیرباز نوجوان ایران در اسلحه سابر بعد از ۳۷ سال برای کشورمان مدال کسب کرد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون، در مسابقات قهرمانی آسیا که با حضور ۳۰ نفر از برترین‌های شمشیربازی آسیا در شهر بانکوک تایلند برگزار می‌شود، سازانچیان با غلبه بر حریفان مدال برنزخود را تثبیت کرد. این اولین مدال شمشیربازی زنان ایران بعد از ۳۷ سال است.زنان ایران آخرین بار در بازی‌های آسیایی تهران به مدال رسیده بودند.

نتایج ضعیف والیبال ساحلی ایران در آسیا
سومین روز از رقابت‌های والیبال ساحلی آسیا که در جزیره کیش در حال برگزاری است، صبح دیروز با برگزاری ۴ دیدار پیگیری شد که طی آن تیم‌های قزاقستان «یک» و «دو» با غلبه بر نمایندگان ایران راهی دیدار پایانی شدند تا فینال این دوره از مسابقات بین تیم‌های قزاقستانی به انجام برسد. همچنین تیم‌های ایران «دو» و اندونزی برای کسب عنوان پنجمی برابر هم به میدان رفتند که تیم اندونزی موفق شد با پیروزی بر نماینده ایران عنوان پنجمی را به خود اختصاص دهد.