تصمیم قطعی برای فروش پگاه نگرفته‌ایم

مدیر کل روابط عمومی صنایع شیر ایران از واگذاری باشگاه والیبال پگاه ارومیه خبر داد و تاکید کرد که به دلیل مشکلات مالی و عدم تامین هزینه‌های ورزشی مجموعه پگاه شیر ایران، واگذاری یا انتقال باشگاه پگاه نیز از سیاست‌هایی است که مجموعه شرکت پگاه گیلان آن را دنبال می‌کند. روز دوشنبه خبری مبنی بر احتمال واگذاری یا فروش باشگاه پگاه گیلان به دلیل مشکلات مالی این شرکت منتشر کرد که به‌رغم تایید نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، اداره کل تربیت بدنی استان گیلان و عضو کار گروه تربیت بدنی این استان، مدیرعامل باشگاه گیلان اصرار داشت که چنین موضوعی در دستور کار باشگاه پگاه نیست و این باشگاه تحت هیچ شرایطی واگذار نخواهد شد اما، محمد صراف‌زاده مدیر کل روابط عمومی صنایع شیر ایران تاکید کرد که واگذاری یا فروش باشگاه‌های ورزشی صنایع شیر ایران از جمله سیاست‌های کاری شرکت پگاه است که پس از واگذاری تیم والیبال ارومیه، واگذاری تیم فوتبال نیز در حال بررسی است.

صراف‌زاده گفت: صنایع شیر ایران به دلیل این که یک بنگاه اقتصادی است و باید بتواند سود سهامداران خود را به موقع پرداخت کند و در حال حاضر به دلیل عدم افزایش بهای محصولات صنایع شیر ایران مشکلاتی در خصوص تامین منابع اقتصادی حاصل شده است که بر این اساس مطالعات گسترده‌ای را در مجمع صنایع شیر ایران برای واگذاری باشگاه‌های ورزشی آغاز کرده‌ایم که تاکنون نیز بحث‌های زیادی در این خصوص مطرح شده است و هنوز مطالعات ادامه دارد.

وی افزود: بحث واگذاری یا فروش باشگاه پگاه گیلان از موضوعاتی است که در حال مذاکره در مورد آن هستیم، هر وقت که به نتیجه قطعی در این خصوص دست یابیم رسما اعلام خواهد شد.

صراف‌زاده ادامه داد: موضوع واگذاری یا فروش از سیاست‌های صنایع شیر ایران است اما، آنچه که در حال حاضر می‌توان گفت این است که هنوز هیچ تصمیم قطعی در مورد فروش یا واگذاری اتخاذ نشده است. مدیر کل روابط عمومی صنایع شیر ایران گفت: اگر بحث واگذاری یا فروش تیم فوتبال پگاه گیلان نهایی شود باید حداقل تا پیش از شروع رقابت‌های لیگ برتر انجام گیرد تا باشگاه پگاه گیلان و تیم فوتبال آن هیچ صدمه‌ای نبیند. تحقیقات گسترده‌ای در این خصوص در حال انجام است.

او معتقد است: با شرایط کنونی پنجاه درصد احتمال واگذاری یا فروش باشگاه پگاه گیلان وجود دارد اما، امکان دارد که با تامین منابع جدید و حمایت‌های دولت این موضوع منتفی شود. صراف‌زاده خاطرنشان کرد: مجمع عمومی صنایع شیر ایران در تیر ماه سال جاری تشکیل می‌شود و قطعا بحث فروش و واگذاری باشگاه پگاه گیلان نیز در این مجمع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: موضوعات مطرح شده از سیاست‌های کلی مجموعه صنایع شیر ایران است و در این راستا مدیران اجرایی باشگاه پگاه گیلان در جریان کم و کیف این موضوع نیستند. آقای شاد به عنوان مدیرعامل باشگاه پگاه در جریان این سیاست‌ها نیست و به آنان ابلاغ شده است تا روند عادی برنامه‌های خود را همانند سال گذشته ادامه دهند تا پس از هر گونه تصمیم‌گیری در این خصوص راهکارهای اجرایی آن اتخاذ شود.

همچنین عضو هیات مدیره باشگاه پگاه گیلان نیز با تایید این که موضوع فروش یا انتقال باشگاه پگاه از جمله سیاست‌های کلی صنایع شیر ایران بوده است گفت: موضوع در حال مطالعه است، اگر مشکلات مالی صنایع شیر حل نشود قطعا بحث فروش یا واگذاری باشگاه با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.