پایان کابوس‌های پرسپولیس
رویانیان: نمی‌گذارم کریمی خراب شود ژوزه: کریمی را برنمی‌گردانم
تیم فوتبال پرسپولیس که در هفته‌های ابتدایی لیگ دوازدهم نتایج ضعیف و دور از انتظاری کسب کرده بود، در هفته دهم این رقابت‌ها به دومین پیروزی‌اش دست پیدا کرد تا موقتا از انتهای جدول کنده شود و به جایگاه سیزدهم صعود کند.

هفته دهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور شامگاه روز پنج‌شنبه با دیدار تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم هرمزگان در ورزشگاه آزادی تهران پیگیری شد که در پایان این دیدار شاگردان مانوئل ژوزه موفق شدند با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دهند.در این دیدار که به قضاوت احمد صالحی و بدون حضور تماشاگران برگزار شد، پرسپولیس در نیمه اول موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد نکرد و تنها روی یک ضربه ایستگاهی در دقیقه 35 توسط مهدی مهدوی کیا به گل رسید. این گل در شرایطی به ثمر رسید که دروازه بان آلومینیوم در جاگیری اشتباه کرده بود.
پرسپولیس که ماه‌ها بود در ورزشگاه آزادی به پیروزی نرسیده بود، در هفته دهم اولین پیروزی خانگی ‌اش را در شرایطی جشن گرفت که علی کریمی غایب بزرگ این بازی بود.
شاگردان مانوئل ژوزه در شرایطی در این دیدار به پیروزی رسیدند که در 9 دیدار گذشته شان تنها به یک برد رسیده بودند و با 7 امتیاز در رده شانزدهم جدول رده بندی قرار داشتند، اما به لطف پیروزی برابر آلومینیوم هرمزگان 10 امتیازی شدند و با تفاضل گل بهتر نسبت به داماش در رده سیزدهم جای گرفتند.
احترام من به کی‌روش بیشتر شد
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از پایان نشست خود با کی‌روش که در جریان دیدار سرخپوشان مقابل آلومینیوم هرمزگان انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کی‌روش به خاطر مصاحبه‌ای که کرده بودم و گفته بودم بازیکنان پرسپولیس پس از اردوهای تیم ملی با ذهن و روانی آشفته بازی می‌کنند، از من دلخور بود. او برای من توضیح داد که شرایط در اردوهای تیم ملی چگونه است و من هم از او عذرخواهی کردم. وی افزود: الان احترام من به کی‌روش بیشتر شده است. من به او گفتم که تا حد توان از شما حمایت می‌کنیم. من فهمیدم که کی‌روش به خاطر اختلاف خود با مانوئل هیچ کار خاصی یا تحریکی برای ملی‌پوشان ما انجام نداده است. از این به بعد بیشتر با کی‌روش صحبت خواهم کرد؛ چرا که او مربی تیم ملی ماست و بر همه بازیکنان نوجوان و جوان آینده دار فوتبال ما احاطه دارد و برای این موضوع‌ها از او مشورت خواهم گرفت.
رویانیان درباره آخرین وضعیت علی کریمی هم گفت: شما فکر می‌کنید وقتی بین یک بازیکن و مربی اختلاف باشد، من باید چه کار کنم؟ اگر مقصر هر کدام از اینها باشند، باید به او تذکر بدهید. من قصد دفاع از مانوئل ژوزه را ندارم. اگر کسی مربی بهتر از ژوزه سراغ دارد او را به پرسپولیس بیاورد و پولش را هم خودش بدهد. متاسفانه در این فصل از دومین بازی تیم ما را تخریب کردند. فشار زیادی به تیم ما آوردند. در حالی که ما بهترین مربی و بازیکنان را آورده‌ایم. به خدا قسم این کارها درست نیست. چرا بعضی‌ها آرزو دارند پرسپولیس ناکام باشد؟
خبرنگاری از مدیرعامل پرسپولیس درباره حضور حمید استیلی و افشین پیروانی در ورزشگاه پرسید که او پاسخ داد: پیروانی و استیلی «رییسان» من هستند. پرسپولیس مال آنهاست.
وی در پاسخ به این سوال که احتمال بازگشت کریمی به پرسپولیس چقدر است، گفت: کریمی مثل فرزند من می‌ماند. اما اگر فرزند من در پرسپولیس مفید نباشد، همین برخورد را با او می‌کنم. بین ژوزه و کریمی اختلاف افتاده است، ژوزه در این باره دلایلی به من گفت که واقعا تکان دهنده بود. کریمی بازیکنی است که به هیچ عنوان نمی‌گذارم خراب شود. بودن کریمی در پرسپولیس الزامی ندارد. من با او قرارداد بسته‌ام. امیدوارم بهترین تصمیم را برای او بگیریم.
تصمیم را درباره کریمی گرفته‌ام
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از پیروزی تیمش مقابل آلومینیوم هرمزگان در نشست خبری اظهار کرد: مرگ چیزی است که برای هر انسانی رخ می‌دهد و قسمت همه مردم می‌شود؛ اما فکر می‌کنم با این شرایط من در ایران می‌میرم. روز گذشته هم گفتم مشکل تیم ما ذهنی و روانی است و فقط با برد حل می‌شود. هیچ روانشناسی نمی‌تواند این مشکل را حل کند. راه حل بهبود شرایط ما فقط یک چیز است و آن هم برنده شدن است. سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید با این برد شرایط پرسپولیس آرام شده باشد و بتوانید کریمی را به تیم بازگردانید؟ گفت: شاید این نظر شما باشد که به کریمی احتیاج داریم، من تصمیم خودم را در این رابطه گرفته‌ام و از آن برنخواهم گشت. یک روز می‌گویم علت این تصمیم چه بوده است؛ اما الان صحبتی نمی‌کنم.