چین حریف اصلی ایران

گروه ورزش - بعد از قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بسیاری از کارشناسان از گروه ایران به عنوان گروهی راحت نام بردند. به گفته این کارشناسان حریف اصلی ایران برای صعود از گروهش تیم چین است و مسلما ایران جدا از این تیم، کار چندان سختی را در رویارویی با مالزی و ازبکستان در گروه ۳ ندارد. فوتبال ازبکستان مربی ندارد

گروه ورزش - ازبکستان یکی از هم‌گروه‌های ایران در جام ملت‌های آسیا است.اما تیم ملی فوتبال این کشور هنوز مربی ندارد. رییس فدراسیون فوتبال ازبکستان اعلام کرده است که با توجه به اینکه تصمیم دارند به دور بعد صعود کنند باید با مربی حرفه‌ای مذاکره کنند که این امر نیاز به زمان دارد. اینکه هدایت ازبکستان در این مسابقات به دست چه کسی بیفتد هنوز مشخص نشده است.

مایلی کهن رفت

گروه ورزش - پس از کسب نتایج ضعیف، مایلی کهن استعفای خود را تقدیم مسوولان این باشگاه کرد. هیات‌مدیره باشگاه فولاد پس از بررسی با استعفای مایلی کهن موافقت و نیکولیچ را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد. نیکو لیچ به عنوان مدیر تیم‌های پایه فولاد مشغول فعالیت بوده است. ضمن اینکه وی فصل گذشته نیز هدایت تیم بزرگسالان این باشگاه را بر عهده داشت.

جام ملت‌ها ۲سال یک بار نمی‌شود

گروه ورزش - بن همام بعد از مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا برگزاری ۲سال یک بار جام ملت‌های آسیا را تکذیب کرد و گفت: «آسیا تیم‌های زیادی دارد و بازی‌های انتخابی به اندازه زیادی وقت می‌گیرد. به همین خاطر امکان اجرای چنین ایده‌ای وجود ندارد.» وی در خصوص قرعه‌کشی حرف و حدیث‌دار عربستان، گفت: «از مشکلات سیاسی که بین تایلند و عربستان وجود دارد باخبریم. در سال ۲۰۰۶ مسابقات قهرمان آسیا بود اما آنها عربستان را به این بازی‌ها دعوت نکردند.»

فدراسیون حق‌ رهبری‌فرد را نمی‌دهد

گروه ورزش - بهروز رهبری‌فرد روز سه‌شنبه به همراه داوود فنایی به کمیته انضباطی رفتند تا حق خود را از پرسپولیس بگیرند، اما شاه‌حسینی، دبیر فدراسیون فوتبال در جواب این دو نفر گفت: «حق با شما است. اما پرسپولیس تیم کوچکی نیست که بتوانیم جریمه‌اش کنیم!! به ادعای رهبری‌فرد کمیته انضباطی ۱۰۰هزار تومان از این دو بازیکن گرفته بود تا به مشکل آنها رسیدگی کند که تاکنون نکرده است.»

باشگاه استقلال به سازمان تربیت‌بدنی رسید

گروه ورزش - پس از تحولات به وجود آمده در وزارت رفاه و اظهارات صریح عبدالرضا مصری، وزیر جدید مبنی‌بر نداشتن برنامه برای تیمداری و انجام پاره‌ای از مذاکرات میان این وزارتخانه با سازمان تربیت بدنی و موافقت امیدوار رضایی (رییس هیات‌مدیره) درباره بازگرداندن استقلال به سازمان، مقدمات بازگشت این باشگاه به سازمان تربیت‌بدنی انجام شد. سرانجام محمد علی‌آبادی به طور رسمی موافقت خود را برای بازگرداندن استقلال به سازمان اعلام کرد.

مخالفت AFC با پیشنهاد استقلال

گروه ورزش - معاون امور بین‌الملل باشگاه استقلال تهران که برای ارائه پیشنهادهای این باشگاه جهت تغییر زمان دومین دیدار استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به مالزی سفر کرده است، از عدم موافقت AFC با این پیشنهاد خبر داد. عباس ترابیان گفت: «دومین دیدار استقلال تهران بر اساس برنامه ارائه شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در روز اول نوروز ۸۶ خواهد بود که بر این اساس پیشنهاد تغییر زمان این بازی را مطرح کردیم که AFC با آن مخالفت کرد.»

اختلاف‌نظر مرفاوی و قلعه‌نویی بر سر کامرونی‌ها

گروه ورزش - دو بازیکن کامرونی که از چندی پیش در تمرینات استقلال حضور داشتند، نتوانستند رضایت صمد مرفاوی را جلب کنند به همین دلیل صمد عذر این دو بازیکن را خواست. این در حالی است که امیر قلعه‌نویی رییس سازمان فوتبال آبی‌پوشان اعلام کرده بازیکنان کامرونی باید در استقلال بمانند. اختلاف‌نظر صمد و امیر بر سر این دو بازیکن باعث بروز اختلافات داخلی شده است.

لباس پرسپولیس دوباره دردسر شد

گروه ورزش - باشگاه پرسپولیس به دلیل استفاده نکردن از لباس اول و دوم خود در دیدار با صباباتری جریمه شد. پرسپولیسی‌ها در هفته دوازدهم لیگ برتر در حالی به مصاف صباباتری رفتند که بدون مجوز، از لباس سوم خود استفاده کردند. به همین منظور کمیته انضباطی این باشگاه را پانصد هزار تومان جریمه کرد. پیش از این نیز قرمزها به دلیل استفاده از همین لباس در دیدار با استقلال تهران از سوی فدراسیون جریمه شده بودند.

آغاز مرحله دوم جام حذفی فوتبال

گروه ورزش - مرحله دوم جام حذفی در دو روز اول و سوم دی با رقابت ۳۲تیم آغاز می‌شود. با توجه به این که دیدار این رقابت‌ها در دور اول به دلیل شرایط جوی و بارش برف لغو شد، هنوز تکلیف مشخص شدن رقبای چهار تیم لیگ برتری مشخص نشده و امکان دارد بازی‌های این چهار تیم به تعویق بیفتد. فولاد باید با برنده پرسپولیس خرم‌آباد و سپاهان بازی کند، پرسپولیس با برنده هپکوی اراک و صنعتی کاوه و استقلال هم باید با مرصاد شیرازی بازی کنند.

خداحافظی حیدری با کشتی

گروه ورزش - پس از طلایی شدن علیرضا حیدری در دوحه پیشنهادهایی در خصوص مربیگری به این بازیکن داده شد. این کشتی‌گیر در این باره گفت: «پیشنهادهای زیادی بعد از دوحه به من دادند اما فعلا تصمیم گرفتم از شرایط فعلی دور شوم و بعد تصمیم بگیرم. اما ممکن است نه مربیگری را بپذیرم و نه کشتی بگیرم. چرا که دوست دارم در اوج خداحافظی کنم.»