صف‌آرایی سرخابی‌ها مقابل تیم‌های شمالی

فرهاد احمدی- هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر (خلیج فارس) با بازی ملوان انزلی با استقلال تهران امروز بعدازظهر آغاز می‌شود. این بازی از ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه در ورزشگاه تختی انزلی برگزار خواهد شد. استقلال تهران که امسال با سرمربیگری ناصر حجازی شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته است در هفته اول موفق شد نایب قهرمان فصل قبل را شکست دهد تا با روحیه‌ای مضاعف به این دیدار پا بگذارد، نقطه قوت استقلال بدون شک نوک حمله این تیم است که از بازیکنان توانمندی بهره می‌برد ولی اشکالی که در بازی اول بدجوری تو چشم می‌زد خط دفاع ناهماهنگ این تیم بود که برخلاف چند سال گذشته تغییر روش داده و از دفاع ۳نفره به دفاع خطی ۴نفره روی آورده است. هر چند که باید به این خط دفاع مهلت داد تا با انجام چند بازی دیگر به هماهنگی لازم برسد. ناصر حجازی در دفاع از سیستم تیمش می‌گوید: «ما طبق شرایط بازی‌ها و داشته‌های خودمان سیستم بازی را انتخاب می‌کنیم و بازیکنانم در قالب سیستم ۲-۴-۴ عملکرد خوبی داشتند اما باید توجه داشت که زمان لازم است تا به هماهنگی کامل برسند. استقلال تهران طی دو فصل گذشته همواره در زمین انزلی موفق به شکست دادن این تیم شده است و این بار روانی مثبتی برای این تیم محسوب می‌شود.

محمد احمدزاده سرمربی جوان ملوان درباره دیدار تیمش مقابل استقلال می‌گوید: «استقلال مقابل ملوان روز سختی پیش رو خواهد داشت و به آنها اجازه هنرنمایی نخواهیم داد. وضعیت تیمم بسیار خوب است و در شرایط مطلوبی به سر می‌بریم، پس باید استقلال را شکست دهیم.»

احمدزاده در مورد ایرادی که مربیان استقلال از زمین ناهموار انزلی گرفته بودند می‌گوید: «زمین ورزشگاه تختی انزلی بهتر از این نمی‌شود و مطمئن باشید مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت و بهتر است استقلالی‌ها بهانه نیاورند.»

در این بازی تیم ملوان محسن گیاهی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و با نتیجه تساوی که در اصفهان مقابل ذوب‌آهن به دست آورد با روحیه‌ای بالا به مصاف استقلال می‌آید.

از آن طرف استقلال منصوریان را به دلیل مصدوم بودن ندارد ولی بازیکنان با دریافت ۳۰درصد از مبلغ قراردادهای خود روحیه‌ای دو چندان برای دیدار با انزلی چی‌ها دارند.

نبرد اصلی این بازی در میانه میدان خواهد بود جایی که مازیار زارع آماده با هافبک‌های جوان و کم تجربه استقلال روبه‌رو خواهد شد و قطعا هر تیمی بتواند میانه میدان را در اختیار خود بگیرد برنده بازی خواهد بود.

نبرد آسان پرسپولیس با پگاه

پرسپولیس تهران بعد از پیروزی شیرینی که مقابل صنعت نفت در آبادان به دست آورد حالا در فکر برد دومین حریف خود در آزادی است تا از الان خود را به عنوان یک مدعی مطرح سازد.

بازی اولی را که پرسولیس برد همه به پای حمید استیلی نوشتند چون افشین قطبی تازه یک هفته بود که بر سر تمرینات این تیم حاضر می‌شد و شناخت چندانی از تیم نداشت.

ولی جریان هفته دوم کاملا متفاوت است چون دیگر از این به بعد همه برد و باخت‌ها به پای او نوشته خواهد شد.

قطبی درباره دیدار تیمش برابر پگاه گیلان می‌گوید: «مسابقه سختی را برابر پگاه گیلان پیش رو داریم، اما به خوبی حریف را آنالیز کرده‌ام و من اطمینان دارم پرسپولیس در آزادی پگاه را شکست خواهد داد.»

البته پرسپولیس برای اینکه بتواند تیم پگاه را شکست دهد باید این تیم را دست‌کم نگیرد والا شکست سختی خواهد خورد.

سرمربی پرسپولیس می‌گوید: «هیچ تیمی را دست‌کم نمی‌گیریم، حتی مقابل یک تیم دسته دوم نیز با قدرت بازی خواهیم کرد و این نکته را به تمامی بازیکنانم تاکید کرده‌ام.»

پگاه گیلان متاسفانه در فصل نقل و انتقالات اول فصل زیاد موفق عمل نکرد و نتوانسته مجموعه چندان خوبی را گردهم آورد و ستون این تیم بر مبنای بازیکنان فصل قبل تیم در دسته دوم است.

البته هدف اول پگاه در این فصل قطعا باقی ماندن در لیگ برتر است ولی برای انجام این کار باید یک تیم ابزار لازم را در اختیار داشته باشد که پگاه از آنها بی‌بهره است. البته قضاوت کردن در مورد این تیم در اول فصل کاری عجولانه است ولی شکست خانگی آنها مقابل سپاهان باعث انتقادات فراوان از این تیم شده است!

پرسپولیس در این بازی نیز از وجود رودباریان مصدوم بی‌بهره است و او به این بازی نمی‌رسد و کماکان دروازه‌بان اول پرسپولیس مهدی واعظی خواهد بود، ولی نقطه قوت پرسپولیس خط هافبک و حمله این تیم است که از بازیکنان خوبی هچون، آقایی، آشوبی، بادامکی، خلیلی و نیکبخت واحدی استفاده می‌کند و این کار تیم پگاه را خیلی دشوار می‌کند. هواداران تیم پرسپولیس می‌خواهند برای اولین بار تیمشان را در آزادی با سرمربی جدیدش مورد ارزیابی قرار دهند و این بازی برای قطبی از هر جهت مهم و حیاتی خواهد بود که تیمش حتما ببرد تا جو ورزشگاه را به نفع خود ببیند و از اول فصل از حمایت هواداران بهره بگیرد.

روز جمعه می‌تواند روز خوبی برای قطبی باشد هرچند که این مربی در صحبت‌هایش کمی خام نشان می‌دهد برای اثبات این حرف همین بس که او از اول فصل قول قهرمانی تیمش را می‌دهد و با جو فوتبال ایران ناآشنا است که چنین وعده‌ای را به هواداران تیم می‌دهد و بی‌جهت توقع آنها را از تیم بالا می‌برد. چون با یک یا چند شکست جو هواداران بر علیه سرمربی تیم می‌شود و ادامه کار برای او سخت. پرسپولیس در طی چند بازی آخر خود با پگاه موفق شد این تیم را با دو نتیجه پرگل ۸ بر ۲ و ۶ بر صفر شکست دهد. بازی جدید این دو تیم راس ساعت ۱۹:۱۵ فردا در ازادی برگزار می‌شود.

همه بازی‌ها راس ساعت ۱۷:۱۵ برگزاری می‌شود

سایر بازی‌ها هفته دوم به شرح ذیل است: استقلال اهواز - صنعت نفت آبادان، فولاد سپاهان - ابومسلم خراسان، مس کرمان - ذوب آهن، صباباتری- پیکان، شیرین فراز - پاس همدان، برق شیراز- راه‌آهن، سایپا - مقاومت سپاسی