نوار پیروزی‌های پرسپولیس قطع شد

آخرین دیدار هفته پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور یکشنبه‌ شب با تساوی تیم‌های پرسپولیس و راه‌آهن به پایان رسید.

در این دیدار که با حضور نزدیک به ۹۰‌هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران و به قضاوت ید‌ا... جهانبازی برگزار شد دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه تلاش به تساوی بدون گل دست یافتند. نیمه دوم این دیدار به مراتب زیباتر از نیمه اول بود و هر چند دو تیم موقعیت‌های معدود اما خوبی برای گلزنی داشتند اما نتوانستند دروازه یکدیگر را باز کنند.

در نیمه دوم افشین قطبی با تعداد مهاجمان بیشتری تیمش را آرایش کرد تا شاید بتواند به پنجمین پیروزی پیاپی خود در این فصل دست پیدا کند اما اکبر میثاقیان که فصل گذشته هم شش امتیاز از پرسپولیس گرفته بود در این فصل هم موفق شد اولین امتیاز را از پرسپولیس بگیرد و نوار پیروزی‌های این تیم را قطع کند.

تیم فوتبال پرسپولیس با وجود این تساوی همچنان صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر است و به خاطر تفاضل بهتر نسبت به سپاهان با ۱۳ امتیاز در صدر قرار دارد. راه‌آهن هم ۵ امتیازی شد و دو پله در جدول رده‌بندی صعود کرد.

در پایان مربیان دو تیم نظرات خود را پیرامون شرایط بازی مطرح کردند که در ادامه می‌خوانید.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از نمایش بازیکنانش در برابر راه‌آهن ابراز رضایت کرد.

افشین قطبی در مورد بازی شاگردانش گفت: « از همه بچه‌ها راضی هستم، نیمه دوم خیلی بهتر بازی کردیم و چندین موقعیت گل داشتیم. مساوی هم جزیی از فوتبال است، به نظر من راه‌آهن تیم خوبی است که مستقیم از روی سکو انرژی می‌گیرد و به میثاقیان به خاطر تفکرش احترام می‌گذارم. منتظر باشید روزهای خیلی خوب پرسپولیس در راه است، هرچند هنوز در اوج هستیم، ولی به هیچ وجه از مساوی راضی نیستم، پیروزی باید مثل اسمش همیشه پیروز باشد.» در ادامه قطبی در جلسه تمرینی صبح دیروز خطاب به بازیکنان پرسپولیس گفت: دیدار برابر راه‌آهن را فراموش کنید و به جدیت تمرینات را ادامه دهید.

استیلی هم درباره تساوی تیمش در برابر راه‌آهن گفت: «نیمه دوم نیمه پرسپولیس بود و ما چندین موقعیت خوب گلزنی داشتیم، تیم ما روز به روز بهتر می‌شود، از همه هواداران تشکر می‌کنم. پرسپولیس در نیم فصل و در پایان فصل قهرمان است، چون تفکرش قهرمانانه است.»

لازم به ذکر است در حالی که خبرنگاران پس از دیدار پرسپولیس، راه‌آهن در انتظار گفتگو با افشین قطبی بودند، وی بازهم از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کرد.

در فصل جاری مسابقات فوتبال لیگ برتر مسوولان باشگاه پرسپولیس به دلایلی که آن را تعهد به حامی مالی خود عنوان می‌کنند از حضور افشین قطبی در سالن کنفرانس مجموعه ورزشی آزادی ممانعت به عمل می‌آورند.

از آنجایی که مسوولان ورزشگاه آزادی به هیچ کدام از تیم‌ها اجازه گفتگو در خارج از محل‌های مورد نظر خود را نمی‌دهند بازهم خبرنگاران مانند دیدارهای اخیر پرسپولیس از گفت‌وگو با سرمربی این تیم بازماندند.

احمدی مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس پس از بازی این تیم مقابل راه‌آهن در جمع خبرنگاران تاکید کرد که مسوولان باشگاه تلاش می‌کنند تا این مشکل را ظرف هفته جاری به نحوی برطرف کنند تا روز جمعه و پس از دیدار مقابل فجرمقاومت شیراز، قطبی در کنفرانس خبری پس از بازی شرکت کند.

میثاقیان: دیگر قعرنشین نخواهیم بود

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن تهران هم پس از تساوی تیمش مقابل پرسپولیس گفت: راه‌آهن امسال جزو شش تیم بالای جدول لیگ برتر خواهد بود. اکبر میثاقیان پس از تساوی صفر بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس گفت: بازی خوبی بود. ما با تیمی بازی می‌کردیم که با کسب چهار پیروزی پیاپی روحیه و انگیزه بسیار بالایی داشت. بازیکنان پرسپولیس از نظر روحی بسیار قوی بودند و به همین دلیل تا آخرین لحظه بازی برای پیروزی تلاش می‌کردند. این کار ما را مشکل می‌کرد. از سوی دیگر حضور گسترده هواداران این تیم در ورزشگاه نیز موجب شده بود تا آنها با انگیزه‌ای مضاعف برای کسب سه امتیاز بازی تلاش کنند.

وی ادامه داد: بازی بازی زیبایی بود. بازیکنان ما نیز به خوبی وظایف خود را اجرا کرده و بازی پایاپایی را با حریف انجام دادند. ما نیز همچون پرسپولیس موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم که آنها را از دست دادیم. اما باید بگویم که پرسپولیس با این تیم مدعی اصلی قهرمانی در این فصل است.

میثاقیان تصریح کرد: ما برای کسب سه امتیاز به مصاف پرسپولیس آمده بودیم و تنها هدفمان پیروزی در این دیدار بود. به هر حال جریان بازی به طوری پیش رفت که بازی به تساوی کشیده شود و از کسب این نتیجه بسیار راضی هستم. راه‌آهن در این فصل تیم بسیار منسجمی و هماهنگی است و فکر می‌کنم که همگان به این مساله پی بردند. ما دیگر مانند فصل گذشته قعرنشین نخواهیم بود و به رده‌های بالای جدول می‌اندیشیم.

میثاقیان افزود: در این فصل مقابل تیم‌های بزرگی چون سایپا، سپاهان و پرسپولیس نتایج خوبی کسب کرده‌ایم و این نشان می‌دهد که راه‌آهن تیم بزرگی است. هر چند که با بدشانسی دو باخت تلخ مقابل برق شیراز و صباباتری داشته‌ایم. شخصا معتقدم که در آن دو بازی نیز حق ما باخت نبود.

سرمربی راه‌آهن در پاسخ به این سوال که نظرتان راجع به واکنش منفی تماشاگران نسبت به نوع بازی راه‌آهن چیست؟ گفت: هر چقدر این تماشاگران از واژه ضد فوتبال استفاده کنند بیشتر لذت می‌برم. این شعارها انگیزه ما را برای ارایه بازی‌های بهتر افزایش می‌دهد. من معتقد به ضد فوتبال نیستم. اگر فیلم بازی ما را دوباره تماشا کنید خواهید دید که چقدر موقعیت داشتیم. ما برای برد آمده بودیم. اما باید توجه داشته باشیم که پرسپولیس یکی از بهترین‌های لیگ است که در حضور تماشاگران فراوان خود بازی می‌کرد. اگر می‌خواهید قضاوت کنید بضاعت راه‌آهن و پرسپولیس را در نظر بگیرید.

وی در پاسخ به انتقاد تند خبرنگاران که همچنان بر بازی تدافعی راه‌آهن تاکید می‌کردند گفت: ما سعی کردیم تا یک بازی منطقی را به نمایش بگذاریم. بازی رو به روی این تعداد تماشاگر و تیمی که چهار بازی خود را برده کار آسانی نیست. بحث اتلاف وقت توسط بازیکنان نیز اصلا دستور ما نبوده است. میثاقیان در پایان خاطرنشان کرد: راه‌آهن در سه بازی خود مقابل بهترین‌های لیگ از جمله پرسپولیس، سایپا و سپاهان موفق به کسب پنج امتیاز شده که آمار بسیار خوبی است. ما باید این روند را در هفته‌های آینده نیز ادامه داده تا آرام آرام خود را به رده‌های بالاتر جدول برسانیم.

در زیر حاشیه‌های این دیدار حساس و دیدنی را نیز می‌خوانید:

در حالی که ۳۰ دقیقه تا آغاز زمان مسابقه باقی مانده بود به علت ازدحام خودروها و تماشاگران ترافیک شدیدی در اطراف درهای ورودی ورزشگاه آزادی ایجاد شده بود و تردد مردم را با مشکل زیادی مواجه کرده بود. در‌های ورودی به ورزشگاه آزادی ۵ دقیقه پیش از آغاز مسابقه بسته شد اما دقایقی بعد از آغاز مسابقه کم کم تماشاگران به طبقه دوم ورزشگاه راهنمایی شدند.

حضور عابدزاده در ورزشگاه و پخش تصویر این دروازه بان پیشین پرسپولیس و تیم ملی ایران که در کنار کاشانی نشسته بود از اسکوبورد ورزشگاه، باعث شد وی برای دقایقی به شدت از سوی تماشاگران تشویق شود.

حرکات اکبر میثاقیان در کنار نیمکت راه‌آهن باعث تحریک تماشاگران پرسپولیس و مطرح شدن شعارهای مختلفی علیه سرمربی راه‌آهن شد. ضمن اینکه ناظر بازی و داور چهارم بارها به این مربی تاکید کردند که نه تنها از محوطه مشخص شده خارج نشود بلکه پس از مطرح کردن دستورات فنی بلافاصله روی نیمکت بنشیند.